Gå til innhold

Jeg tror Muslimer i midtøsten blir Ateister eller skeptikere til verdier (ikke pga vesten men fornuft)


Kallis92

Anbefalte innlegg

Fordi jeg leste en kommentar som heter Khan og han sa at Kristendommen og abrahams religioner funker ikke på vitenskap.

 

Så jeg tror det kan henge litt sammen. Om folk blir mer informerte, desto mer hjelper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite som tyder på det, tvert imot konverterer mange i vesten til Islam fordi de ser styggdommen som ateisme medfører.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite som tyder på det, tvert imot konverterer mange i vesten til Islam fordi de ser styggdommen som ateisme medfører.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Styggdommen til fundamentalisme er overalt. Historisk og nåtid. De er de samme enten om man er her eller over der. Det er godheten som vil forene mennesket. Fordi folk er gode.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange av dem blir det fordi de er så lei av religion og lover å forholde seg til, at de ikke vil ha noe med det å gjøre. Mange av dem har nok aldri vært muslimer i hjertet, men vært det utad, fordi de ikke har noe valg der de kommer fra.

Anonymkode: c8668...e45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange av dem blir det fordi de er så lei av religion og lover å forholde seg til, at de ikke vil ha noe med det å gjøre. Mange av dem har nok aldri vært muslimer i hjertet, men vært det utad, fordi de ikke har noe valg der de kommer fra.

Anonymkode: c8668...e45

Isåfall ville vel de fleste konvertert når de flyttet til vestlige land? Istedet blir de mer religiøse og konservative.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Lite som tyder på det, tvert imot konverterer mange i vesten til Islam fordi de ser styggdommen som ateisme medfører.

Anonymkode: bf7e9...ff7

For en utrolig stupid ting å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Midgard skrev:

For en utrolig stupid ting å si. 

Det er din egen skyld som klikket deg inn på det desidert dummeste underforumet på KG. Innleggene her er enda dummere enn på politikkforumet 😄

Anonymkode: a47d4...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er din egen skyld som klikket deg inn på det desidert dummeste underforumet på KG. Innleggene her er enda dummere enn på politikkforumet 😄

Anonymkode: a47d4...695

Min egen skyld... Du mener at det er MIN skyld at folk (inkludert deg selv tydeligvis) sier stupide ting.

Man skal bli beskyld for mye rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Isåfall ville vel de fleste konvertert når de flyttet til vestlige land? Istedet blir de mer religiøse og konservative.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Det tror jeg er psykisk. De bærer med seg en baggasje, og mange sliter med å kvitte seg med den. Mange sier bare at de er det, men lever ellers helt vanlige liv. Er man født muslim, er det liksom blitt en identitet for mange.

Anonymkode: c8668...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 19.20, Kallis92 skrev:

Fordi jeg leste en kommentar som heter Khan og han sa at Kristendommen og abrahams religioner funker ikke på vitenskap.

 

Så jeg tror det kan henge litt sammen. Om folk blir mer informerte, desto mer hjelper det.

Det er i hvertfall i tråd med tegn fra endetiden som Guds sendebud, Mohammad, informerte om, at ateismen vil spre seg blant arabere.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, omarel skrev:

Det er i hvertfall i tråd med tegn fra endetiden som Guds sendebud, Mohammad, informerte om, at ateismen vil spre seg blant arabere.

Det er jo ikke noe cupbombe, selv han måtte jo forstå at fornuften er religionens største problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Lite som tyder på det, tvert imot konverterer mange i vesten til Islam fordi de ser styggdommen som ateisme medfører.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Så ateismen blir den nye synderen?

Anonymkode: a7b31...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ateismen blir den nye synderen?

Anonymkode: a7b31...0e7

Min erfaring er i hvert fall at de er mer intolerante og fastlåste i meningene sine, mens folk som er religiøse er mer åpne for å prøve å forstå hva andre tror på, og ikke minst hvorfor, selv om de ikke har samme syn.  I stedet for å avfeie det som lav intelligens, slik mange ateister ofte gjør.

Anonymkode: c8668...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Midgard skrev:

Det er jo ikke noe cupbombe, selv han måtte jo forstå at fornuften er religionens største problem.

Hva som er fornuftig i denne sammenhengeb er relativ. Men han sa at islam vil spre seg til alle verdens hjørner som enn del av Guds lovnad. Dette har Gud åpenbart for han, altså denne utviklingen. Poenget på denne jord er ikke hvem som har rett eller feil. Formålet er å leve sammen i fred og harmoni. Hadde Gud villet så kunne Han ha skapt alle under en religion, men det ville han ikke. Så hva som en den teologiske sannhet skal ikke påtvinges ateister eller andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, omarel skrev:

Hva som er fornuftig i denne sammenhengeb er relativ. Men han sa at islam vil spre seg til alle verdens hjørner som enn del av Guds lovnad. Dette har Gud åpenbart for han, altså denne utviklingen. Poenget på denne jord er ikke hvem som har rett eller feil. Formålet er å leve sammen i fred og harmoni. Hadde Gud villet så kunne Han ha skapt alle under en religion, men det ville han ikke. Så hva som en den teologiske sannhet skal ikke påtvinges ateister eller andre.

1. du må også mene at gud har skapt ateister. Men hvor imbasil er ikke gud som dikter opp 1000vis av religioner i konkurranse meg seg selv. Det er ikke mindre enn en gud som har til hensikt å være en bedrager.

2. Leve i fred og harmióni er temmelig ironisk når det virkelig er religion som står for hat og ufred.

3. Hadde gud villet.. Vel hadde gud vært virkelig OG villet. Men det er ikke grunnlag for å tro det ene, hvorfor tro det andre.

4. Forunt er det å ikke tro i fravær av bevis. Langt unna det å tro på tross av bevis for det motsatte.  

5. Teologisk sannet, hva er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er i hvert fall at de er mer intolerante og fastlåste i meningene sine, mens folk som er religiøse er mer åpne for å prøve å forstå hva andre tror på, og ikke minst hvorfor, selv om de ikke har samme syn.  I stedet for å avfeie det som lav intelligens, slik mange ateister ofte gjør.

Så hvilken erfaring har du. Ateister har ikke programfestet at du skal tro hva enn som taler i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.8.2019 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Lite som tyder på det, tvert imot konverterer mange i vesten til Islam fordi de ser styggdommen som ateisme medfører.

Anonymkode: bf7e9...ff7

Årsaken til at vi ikke hører så mye om frafalne muslimer/eks-muslimer er fordi de risikerer represalier fra miljøet sitt hvis det kommer ut at de har forlatt religionen. Så selvom det er mange som konverterer så er det mange som også forlater religionen i stillhet.

Anonymkode: c0e57...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Isåfall ville vel de fleste konvertert når de flyttet til vestlige land? Istedet blir de mer religiøse og konservative.

Anonymkode: bf7e9...ff7

For du tror at familier av disse lett kan forlate religionen?🙄

Anonymkode: c0e57...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Årsaken til at vi ikke hører så mye om frafalne muslimer/eks-muslimer er fordi de risikerer represalier fra miljøet sitt hvis det kommer ut at de har forlatt religionen. Så selvom det er mange som konverterer så er det mange som også forlater religionen i stillhet.

Anonymkode: c0e57...de3

Dette har man staistikker på, det disse viser er at langt flere konverterer til Islam enn det er mennesker som faller fra. 

Anonymkode: bf7e9...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nDette har man staistikker på, det disse viser er at langt flere konverterer til Islam enn det er mennesker som faller fra. 

Det du siterer er at du kan ikke føre en slik statistikk da det er gigantiske mørketall da man kan ikke stå fram som en som har gått fra religionen, så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...