Gå til innhold

Ferie uten barn- alder på barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel bør minste være før vi drar på en ukes ferie alene uten barn? Trengs sårt både psykisk og for samlivet. De skal selvfølgelig være hos noen de er trygge på og har overnattet hos før.

Anonymkode: e080a...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del ville det ikke vært aktuelt med en hel uke før skolealder. Hvor gamle er de?

Endret av Glitnir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel uke hadde ikke vært aktuelt før barnet er 10-11. Men dette er veldig individuelt.  Jeg var selv 10 da mine foreldre ferierte 2 uker uten meg. Jeg var trygt plassert hos besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ammingen er over. Så lenge barnet er hos noen de kjenner og trives veldig godt hos så kan dere være borte en ukes tid.

Anonymkode: 7f077...2bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er barna deres nå?

En uke borte er lenge uansett alder inntil de har begynt på vgs synes jeg. En langhelg er mer enn nok, for min del da. 

Anonymkode: 38b00...404

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en ukes ferie bare meg og kjæresten nå i sommer, jenta blir ett år i løpet av høsten og gutten blir fire like før jul. Gikk fint, ammingen var jeg ferdig med en måneds tid før vi dro og hun har tatt flaske siden hun var en måned. Var hos farmoren sin som hun er veldig trygg på. Gutten var hos mormor som han har et trygt og nært forhold til. 

Anonymkode: c5817...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dette er veldig individuelt fra barn til barn. Vi dro da en uke da barnet var fire, det gikk helt fint. 

Barnet var da med onkel, tante og søskenbarn som vi hadde besøkt mye og alltid overnattet hos (grunnet litt avstand). 

Anonymkode: a1112...c89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna deres nå?

En uke borte er lenge uansett alder inntil de har begynt på vgs synes jeg. En langhelg er mer enn nok, for min del da. 

Anonymkode: 38b00...404

Du vet at mange her i landet flytter ut for å gå på vgs? 😛 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ferdig med ammingen ca. Så lenge barnet er hos noen de er trygge på/som kjenner de - så er det null stress. Snakk om bobleplastforeldre.. Jeg hadde ikke vondt av at foreldrene mine ferierte alene når jeg var liten - husker ikke noe av det uansett. Man får ikke varige men av å være på "ferie" hos andre familiemedlemmer akkurat. Viktigere at foeldrene har et godt samliv og pleier kjærligheten, samlivet og egentid - det gir bedre resultater på lang sikt

Anonymkode: 1c59d...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det også noe man skal føle seg skyldig over?

Så lenge barnet er trygt og har det bra, så klarer barnet seg flott uten mor/far i mange dager.

15 år? Videregående? 😳

Da vi hadde 1 og 2 barn hadde vi ikke økonomi til reising. Så første gang vi reiste bort (i 8 dager) uten barn, var barn nr.3 blitt fem år. 

Første gang vi reiste uten barn, etter barn nr.4, da var barnet 3 år (det var vel forresten en langhelg)

Anonymkode: a41ee...28e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje tre-fire? Min er fem og har fortsatt ikke vært lenger borte enn fire dager.

Anonymkode: f1084...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og bf var på ei ukes ferie når barnet vårt var 1,5år. Barnet var hos besteforeldre.

Anonymkode: 7970d...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre barn var 2 år og 3,5 år da vi dro på en ukes ferie. Alt gikk helt fint. De var med sine besteforeldre, og de var hjemme hele denne tiden. Vi skypet hver dag. Da de var 3 år og 5 år var de også hos sine besteforeldre i en hel måned i utlandet (der svigers bor). 

Anonymkode: 84742...33e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3-åring var på en ukes påskeferie med besteforeldre da lillesøster kom. Det gikk helt strålende! Men så har barnet et veldig nært forhold til dem, og er også av den selvstendige typen. 

Tenker at man må se an barnet sitt, men at det er en god ting å prøve å kutte navlestrengen i god tid før videregående...

Det er ikke sunt for barn å ikke være trygge på noen andre enn sine foreldre. Gi dem andre voksenpersoner i livet deres som de kan ha sterke og gode relasjoner til. 

Anonymkode: 1eeff...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi var borte i 18 dager da eldste var 2,5 år.  Hun storkoste seg hos besteforeldre. 

Pappaen har tatt de med på ferie til svigersønn i 1-2 uker mens jeg har vært hjemme å jobbet fra de var rundt året. 

Besteforrldrr passer de onsdag til søndag da yngste var 2 år

Anonymkode: e4559...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna deres nå?

En uke borte er lenge uansett alder inntil de har begynt på vgs synes jeg. En langhelg er mer enn nok, for min del da. 

Anonymkode: 38b00...404

Tuller du? Min 14 åring har flere ganger fra hun var 10 år vært på fotballturer med laget i en uke. Vi har også hatt med venninner og omvendt på ferie i 1-2 uker.

Håper ikke du låser ungene dine hjemme til de er 16 år. 

Anonymkode: 4664e...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og faren reiste vekk en uke til syden i sommer.Det trengtes sårt.Barnet er 4 år.Koste seg masse hos besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...