Jump to content
AnonymBruker

Noen som har hatt/vert i bryllup der gjestene tar med alkohol selv?

Recommended Posts

AnonymBruker

Vi hadde det slik, og de fleste bryllup jeg har vært i gjør det på den måten. Jeg har vært i ett bryllup der vi ikke tok med egen drikke, da måtte vi kjøpe i baren, brudeparet fant ikke lokale der medbrakt var lov. 

Vi serverte rikelig med velkomstdrinker, hadde drikke til maten med påfyll, rikelig med konjakk, whiskey, bailyes til kaffen og satt frem alt som var igjen, samt litt ekstra kartonger med vin og øl til festen. Vi tenkte det var greit at folk iallefall hadde mulighet til å ta med, da alkohol er vanskelig å beregne. 

Anonymkode: 875d6...b90

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har blitt invitert til 2 slike, men jeg dro rett og slett ikke. Et alkoholfritt bryllup er greit, men det er stusselig å måtte drasse med seg sin egen alkohol på bryllupsfest.

Anonymkode: a2e66...1f3

Sinte-my

Et av de fineste bryllupene jeg har vært i, var med medbrakt vinflaske. Middagen var et diiigert koldtbord med alt mulig, både varm og kald mat. Og hele koldtbordet var et samarbeid fra alle i familiene til de to som giftet seg. De var veldig åpne om at det var et lavbudsjettbryllup. De ønsket ikke en mest mulig formell dag, men ønsket å gifte seg og feire kjærligheten med sine nære og venner. Var kanonfint! Var noe drikke til middagen, resten hadde man med selv. Vært i stivere, dyrere bryllup i ettertid som ikke var i nærheten av like fine. 

AnonymBruker
På 11.8.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Ønsker et mindre stivt bryllup og mer en fest. Vurderer å invitere nærmeste familie og forlovere, med fest etterpå der flere venner kommer der de kan ta med medbrakt. 

Anonymkode: 92b94...fa8

Så du inviterer til bryluppsfest hvor folk må ta med medbrakt uten å få noe som helst annet enn gleden av å være sammen med dere? Seriøst? 

Ikke kake en gang? 

Bare fest som de betaler selv?

Anonymkode: 24a4f...7de

AnonymBruker

De fleste bryllup jeg har vært i har det vært fest med medbragt. Vi fikk middag med vin til maten, men festen etterpå var "ta med selv". Har muligens en uformell vennegjeng, men jeg liker denne stilen. 

Anonymkode: d29bb...b29

AnonymBruker

Vi blir totalt litt over 100stk, der ca 60stk er bare familie. Vi ønsker egentlig ikke noe stivt standard bryllup der man sitter til bords i 5timer. Tanken er så klart alkohol servering til mat, noe godt til kaffe. Vi har barn og vi ønsker de skal gå hjem i 8-tiden derpå ha flere gjester og mer fest. Handler ikke om gaver, vi har alt vi trenger. 

Ts

Anonymkode: 92b94...fa8

Annonse

O.G.
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du inviterer til bryluppsfest hvor folk må ta med medbrakt uten å få noe som helst annet enn gleden av å være sammen med dere? Seriøst? 

Ikke kake en gang? 

Bare fest som de betaler selv?

Anonymkode: 24a4f...7de

Du må regne med denne brura vil ha gave også....

Ymra

Beklager om jeg misforstår, men dette minner om et opplegg hvor alle venner bortsett fra forlovere blir kaffe- og festgjester.

Bor alle venner utenom forlovere i umiddelbar nærhet? Jeg er blant dem på KG som ikke har noe imot kaffegjester, men hadde reagert på å bli invitert bare til kaffen/festen kl. 8 om kvelden og med medbragt, som ikke var i nærheten av der jeg bor.

Kan det være et alternativ å ha en egen vennefest en annen helg? Det er det mange som har god erfaring med. 

For min del hadde det vært helt fint å bli invitert i et helt uformelt bryllup/vennefest, også med medbragt mat og drikke i stedet for gaver. For eksempel grilling hvor gjestene tar med noe til grillen og dere stiller med tilbehør, eller hvor alle stiller med en rett til koldtbordet. Alternativt går det an å servere noe enkelt, som for eksempel en gryte. Men da hadde dette vært konseptet og festen, ikke noe som kom etter at de nærmeste hadde spist en fin middag og såpass sent på kvelden at man egentlig ikke rekker så mye. 

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er greit å invitere kaffegjester i bryllup, som attpåtil må ta med sin egen drikke. Hvis jeg har fotstått dette opplegget riktig. I så fall må du tydelig presisere at dere ikke tar imot gaver. Ville droppet det, og heller hatt vennefest ved en senere anledning.

Anonymkode: 579be...810

O.G.
På 13.8.2019 den 8.03, AnonymBruker skrev:

Har blitt invitert til 2 slike, men jeg dro rett og slett ikke. Et alkoholfritt bryllup er greit, men det er stusselig å måtte drasse med seg sin egen alkohol på bryllupsfest.

Anonymkode: a2e66...1f3

Ikke med mindre brudeparet selv er avholds. 

O.G.
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit å invitere kaffegjester i bryllup, som attpåtil må ta med sin egen drikke.

Anonymkode: 579be...810

TS er lite generøs rett og slett.