Jump to content
AnonymBruker

Noen som har hatt/vert i bryllup der gjestene tar med alkohol selv?

Recommended Posts

AnonymBruker

Ønsker et mindre stivt bryllup og mer en fest. Vurderer å invitere nærmeste familie og forlovere, med fest etterpå der flere venner kommer der de kan ta med medbrakt. 

Anonymkode: 92b94...fa8

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsker et mindre stivt bryllup og mer en fest. Vurderer å invitere nærmeste familie og forlovere, med fest etterpå der flere venner kommer der de kan ta med medbrakt. 

*Invitere nærmeste familie og forlovere til middag 

kaleidoskop

Jeg har ikke vært på det selc, men vet at flere gjør det. Personlig ville jeg gjort "litt mer" ut av et bryllup en å bare invitere på fest med egen drikke. Da er det jo bare vanlig fest nesten? 

Eventuelt ville jeg delt i to, at du har middag en dag. Så invitere noen venner på enkel middag og at de da har med egen drikke. 

cilla89

Om man skal ha det på den måten og mindre stivt, så kjøp iallefall inn noen kartonger med vin som gjestene kan få. Jeg må innrømme at jeg synes det er merkelig å invitere til fest, hvor man har rolle som vertskap, uten å servere noe. Tom i 30 års dager så blir det gjerne servert noe enkelt,  samt vin og øl. Så å kalle det bryllupsfest, men opplegget blir som et vanlig vors synes jeg er litt stusselig.

AnonymBruker

Så dere inviterer egentlig til vors med penklær? 

Anonymkode: 603f1...df5

Alice123

Ja, har vært i uformelle bryllup hvor gjestene hadde med seg en rett hver til tapasbordet og vin til felles (f.eks en rimelige flaske vin og couscous-salat)

Da har det vært slik at vertskapet stiller med en god del vin (musserende, kartonger med hvitt/rødt, eventuell brennevin) og en del av maten (som regel mat som trenger å holdes kjølig).

Da har mat/drikke vært gaven.

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke giddet å komme... Hvorfor skal man ha bryllupsfest hvis man ikke har råd til det?

Anonymkode: 821eb...dc2

FrankDrebin

Jeg var i et slikt bryllup en gang, paret m/familie sto for litt drikke til maten, men det som skulle drikkes etterpå hadde vi med selv. Funket helt greit. 

AnonymBruker

Jeg har aldri vært i et sånt bryllup. Ville nok lagt litt mer i det akkurat på bryllupsfesten. 

Skal gjestene spise på forhånd eller blir det noe servering? Forventer dere gave også? 

Høres litt rart ut. 

Anonymkode: aa80a...f58

AnonymBruker

Har vært i flere bryllup hvor man tar med egen drikke til festen. En gjenganger er konjakk og baileys til kaffen, men ellers sto vi for drikken selv. Det føltes ikke som vors med penklær eller bare en vanlig fest, men et bryllup! Like mye som de to bryllupene jeg har vært i med fri bar.

Det er så mye annet som skaper atmosfæren i et bryllup enn om jeg selv har betalt for det jeg har i glasset. 

Anonymkode: 82878...ea8

AnonymBruker

Hmm.. 

Jeg ville nok prøvd å fått betalt drikken selv ja! 

Tatt en tur eller to over grensa og handla, det er jo ikke nødt til å være fri bar heller..? 

Jeg skal gifte meg, og har bedt en kamerat om å brygge øl til meg i bryllupsgave. Blir ca 30 flasker. Har bedt min mor om å kjøpe med seg fra taxfreen som gave, blir ca 30 glass vin, osv. 

Anonymkode: e4b0a...849

O.G.
På 11.8.2019 den 13.35, AnonymBruker skrev:

På 11.8.2019 den 13.36, AnonymBruker skrev:

*Invitere nærmeste familie og forlovere til middag 

Du inviterer til nachspiel altså.

Ms. Steele

Jeg blir litt overrasket over svarene her. Tenker som så at gjestene får en tre retters middag og tilhørende drikke til med enten vin, øl eller mineralvann til de som ønsker.  Så får de også litt ekstra til kaffen/kakene. Vi ser for oss i vårt bryllup at om noen ønsker mer utover dette så er det fritt frem til å ta med selv til sene nattetimer. Kan bare ikke skjønne at vi som brudepar må trenge å kjøpe inn mer drikke? Eller er det ment fra TS sin side at man ikke serverer noe som helst på brudeparets regning? I så fall så er DET litt rart ja 😉

Annonse

SupaWoman

Kan ikke for det, men konseptet "ta med selv" er litt tacky.   Hvor skal alt drikke som må holdes kjølig oppbevares?  Hva gjør man med drikken etter kirken?   Bærer rundt på remaposer med øl og vin som da blir lunka til festen?

AnonymBruker

Hva med oss som hadde alkoholfritt bryllup? Det var da ingen som lot være å komme grunnet det, selv om de gjerne skulle hatt et glass eller to til maten. Selv om jeg er glad i vin, overlever jeg lett et bryllup uten.

Men som svar på det TS spør om: jeg har vært i ett bryllup hvor gjestene tok med ei flaske med enten det ene eller det andre. Det sto så mye godt på det barbordet at jeg hadde drukket meg under bordet dersom det ikke var for at jeg hadde med nyfødt baby😂 Bryllupsfesten ble mer og mer rølp etter hvor lengre ut på kvelden vi kom, men det var faktisk en frisk motsetning til mitt eget superkjipe, stive og alkoholfrie bryllupet jeg selv hadde😂

Anonymkode: 1ae5a...763

abrasiveRefraction
9 timer siden, Alice123 skrev:

Ja, har vært i uformelle bryllup hvor gjestene hadde med seg en rett hver til tapasbordet og vin til felles (f.eks en rimelige flaske vin og couscous-salat)

Da har det vært slik at vertskapet stiller med en god del vin (musserende, kartonger med hvitt/rødt, eventuell brennevin) og en del av maten (som regel mat som trenger å holdes kjølig).

Da har mat/drikke vært gaven.

hva er kaåskakås?

SupaWoman
4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

hva er kaåskakås?

Pasta

Outlander
37 minutter siden, Ms. Steele said:

Jeg blir litt overrasket over svarene her. Tenker som så at gjestene får en tre retters middag og tilhørende drikke til med enten vin, øl eller mineralvann til de som ønsker.  Så får de også litt ekstra til kaffen/kakene. Vi ser for oss i vårt bryllup at om noen ønsker mer utover dette så er det fritt frem til å ta med selv til sene nattetimer. Kan bare ikke skjønne at vi som brudepar må trenge å kjøpe inn mer drikke? Eller er det ment fra TS sin side at man ikke serverer noe som helst på brudeparets regning? I så fall så er DET litt rart ja 😉

Her snakker vi om et brudepar som skal bare ha familie og nærmeste venner til mat og kos så invitere en hav "gavebringere" til fest etterpå...og i tillegg til den fine invitasjon må de ha med egen drikke.  NEI TAKK. 

kaleidoskop
42 minutter siden, Ms. Steele said:

Men de får jo ikke tre retter eller noen mat, det er  kun til familie og forlovere før resten kommer. De er rett og slett invitert til vanlig fest og ta med egen drikke. Ts nevner ikke kaffe og kake en gang. 

Ymra

I mine kretser er det ganske vanlig at brudeparet står for velkomstdrink, rikelig med vin til maten og konjakk til kaffen, og så tar vi med drikke til festen selv. For oss er dette helt normalt og for meg er det virkelig ingen problem å ta med en vinflaske eller noen øl til festen. Liker også denne varianten mye bedre enn å måtte kjøpe drikke i betal-bar på festen. Logistikken har heller aldri vært noe problem - drikken står i bilen under vielsen (eller kjøpes inn på veg til festen), det har vært kjøleskap eller annen kjøling eller vært så kaldt at den står ute.