Gå til innhold

Bør jeg stå fast på det jeg har sagt til datteren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet har vært borte en uke, og sikkert hatt mange hyggelige opplevelser og flere kompliserte erfaringer, kommer hjem og det startes en diskusjon ved midnatt. Tenker dere begge kanskje ikke var på deres beste sted og trenger å kommunisere når begge er opplagte og på en bra plass. Trusler er uansett en dårlig kommunikasjonsformer, så bruk heller flere ord.

Anonymkode: 90c5f...3fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har vært borte i en uke og dere drar til byen, handler masse godt til kvelden, ser film og TV på kvelden, snakker med venner og skal ut på enda en dag med aktivitet dagen etter og så er du overrasket over at det blir krangel seeent på kvelden?

Ungen er jo overstimulert, har sovet lite på turen og trenger å komme hjem til en dag med rutiner, tidlig i seng og ro og fred, og gelst ha noen rolige dager døe skolestart. Alt du gir henne denne dagen er det stikk motsatte av det hun trenger! Etter en uke på ferie vil jeg selv bare være hjemme i fred uten noe opplegg. Det var uunngåelig at det ble krangling her, hun trenger rutiner og ro. Skal hun respektere seg må du begynne å være en mamma som ikke overøser henne med godhet og aktiviteter men som kan vite når hun trenger ro, hverdag og rutiner. 

Anonymkode: 27d2e...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt. Du burde heller ha truet med å skru av TV/ tatt bort iPad.

Du kan jo snakke med henne om det du sa, og snakke om det dere kranglet om. Så lager dere en avtale til neste gang. 

Anonymkode: 7045c...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å si «i går når jeg skulle velge en straff for deg tok jeg et galt valg. Jeg vet hvor mye det betyr for deg å kunne finne på noe med vennene dine. Samtidig må du forstå at når du ikke hører på meg så får du en reaksjon og straff. Det vet du. I dag skal du få være med vennene dine og ha det hyggelig, og så tar vi en prat når du kommer hjem om straffen du får»

Anonymkode: 33d8b...76e

Godt forslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...