Gå til innhold

Var det deilig med hverdag igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei, de jobber ikke mer enn andre arbeidstakere. Det er bare en myte. De kan jobbe på SFO, det er mangel på folk der.

Anonymkode: bbcd2...d9c

Jeg er lærer, og kan love at det ikke er en myte. Vi jobber mer de ukene vi er på jobb (44,3 timer) , men har færre uker arbeid i året enn de fleste andre. 

Anonymkode: 836cb...e3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det var ikke deilig med hverdag igjen. For det første fordi jeg ikke har hatt ferie, og for det andre fordi jeg vil ha ferie permanent. For det tredje fordi byens kollektivtransport har kollapset helt og man bruker halve dagen på reise.

Anonymkode: d57d0...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer, og kan love at det ikke er en myte. Vi jobber mer de ukene vi er på jobb (44,3 timer) , men har færre uker arbeid i året enn de fleste andre. 

Anonymkode: 836cb...e3b

Du er lærer og er inhabil. Selvfølgelig vil du ha det til at dere jobber veldig mye.

Anonymkode: 065f0...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere uker? Dere har de beste vilkårene i Norge, og så trenger dere mer ferie? 

Anonymkode: bbcd2...d9c

Jeg har ikke sagt at jeg trenger mer ferie. Jeg sa at jeg kunne hatt flere uker, som i at det ikke hadde gjort meg noe. Det var liksom det tråden handlet om... 

Anonymkode: 54b5a...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten hverdager hadde det ikke blitt så deilig med ferie  tror jeg. 

Syns det er godt å være tilbake med rutiner, jobb, treffe kollegaer og venner igjen 😃

nyter ferier, men liker hverdagen også. Er tross alt flest av de, så orker ikke å ikke like de 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

 

Nei, de jobber ikke mer enn andre arbeidstakere. Det er bare en myte. De kan jobbe på SFO, det er mangel på folk der.

Anonymkode: bbcd2...d9c

Jeg er lærer på VGS, dårlig med SFO her gitt... 

Lærere har et såkalt komprimert arbeidsår, så vi jobber flere timer i uka enn hva andre gjør i bytte mot at vi jobber færre uker i løpet av året. Det er absolutt ikke en myte. Hadde fått problemer med arbeidsgiver om jeg ikke fulgte arbeidstidsavtalen min. Vi logger arbeidstimer i en flexitidsapp. Jeg jobber godt over 44 timer uka. Mye av arbeidet gjør jeg hjemmefra, så for andre ser det kanskje ut som om jeg har «fri». Dere andre er hjertelig velkomne til å bli lærere dere også om du mener det ikke stemmer. Jeg elsker den lange sommerferien, men det er ikke bestandig like stas på en søndag i desember når familien går skitur uten meg fordi jeg skal sette karakterer på 40 heldagsprøver f.eks. 

Har hatt svangerskapspermisjon nå og er VELDIG klar for hverdag fra onsdag 🙌 Gleder meg til matpakke, kollegaer og rutine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...