Gå til innhold

Tips til bil? «Konestørrelse» og firehjulstrekk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere tips til nokså små biler med firehjulstrekk? Typisk «konestørrelse»? Maks 150.000. 2012-2014 modell er vel realistisk. Enslig kvinne, god del langkjøring. Automatgir hadde vært bonus, men det virker ikke realistisk med mine spesifikasjoner. 

Ser ut som at det er lite å velge i. De jeg har funnet: Suzuki swift, Mini cooper, fiat panda 

Har noen erfaring med disse? Eventuelt andre biler som kan være aktuelle? 

Anonymkode: 86191...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere tips til nokså små biler med firehjulstrekk? Typisk «konestørrelse»? Maks 150.000. 2012-2014 modell er vel realistisk. Enslig kvinne, god del langkjøring. Automatgir hadde vært bonus, men det virker ikke realistisk med mine spesifikasjoner. 

Ser ut som at det er lite å velge i. De jeg har funnet: Suzuki swift, Mini cooper, fiat panda 

Hva med denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=154417619

Automat, 4WD, solid merke osv. 

EDIT: Ser ut som det er FWD, selv om den oppgis som 4WD i annonsen. Tabbe. 

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste fornuftige valget med disse kriteriene er Dacia Duster, hvis Suzuki hadde solgt den nye Jimny i Norge så hadde det vært det åpenbare valget. Men Dacia Duster er en veldig bra og solid bil hvis du ikke er for opptatt av interiørkvalitet.

Anonymkode: ecd85...c0d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage.   Noen litt eldre modeller er gode.

Anonymkode: fce98...aff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bmv

Anonymkode: 63e4c...430

BMW

Anonymkode: fce98...aff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bmv

Anonymkode: 63e4c...430

Hvilken modell?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki Swift er overraskende grei selv om jeg synest den blir hakket liten for meg med lange bein. En venninne har den, og den kommer seg lett hjem om vinteren over isete fjellstigninger. Er også en grunn til at så mange hjemmesykepleie-avdelinger på vestlandet har den. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Moonwalker skrev:

Suzuki Swift er overraskende grei selv om jeg synest den blir hakket liten for meg med lange bein. En venninne har den, og den kommer seg lett hjem om vinteren over isete fjellstigninger. Er også en grunn til at så mange hjemmesykepleie-avdelinger på vestlandet har den. 

Så fint å høre! Har lest litt forskjellig om den. Noen mener at det er mye lyd i den, la du merke til det? 

Jeg bor nettopp på Vestlandet, så det virker lovende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4x4 begrenser utvalget ditt betraktelig. Trenger du 4x4 fordi kjøreforholdene der du bor er sånn at det er tvingende nødvendig, eller kjører du offroad på fritiden?

Anonymkode: 5af29...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

4x4 begrenser utvalget ditt betraktelig. Trenger du 4x4 fordi kjøreforholdene der du bor er sånn at det er tvingende nødvendig, eller kjører du offroad på fritiden?

Ja jeg vet at det begrenser utvalget dessverre, men det er en nødvendighet. Jeg benytter en bil med forhjulstrekk nå og på vinterstid har jeg ofte måttet snu fordi jeg ikke kommer frem dit jeg ønsker. Kjører på f.eks skogsbilveier som ikke er tilstrekkelig brøytet.

Så det er et krav jeg ikke kan vike på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bmw x1, eller vw tiguan

Anonymkode: 73987...80d

Litt for store. Ønsker en liten bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å høre! Har lest litt forskjellig om den. Noen mener at det er mye lyd i den, la du merke til det? 

Jeg bor nettopp på Vestlandet, så det virker lovende. 

Kan ikke si at jeg har tenkt over lyden i den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Moonwalker skrev:

Kan ikke si at jeg har tenkt over lyden i den før.

Takk :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet at det begrenser utvalget dessverre, men det er en nødvendighet. Jeg benytter en bil med forhjulstrekk nå og på vinterstid har jeg ofte måttet snu fordi jeg ikke kommer frem dit jeg ønsker. Kjører på f.eks skogsbilveier som ikke er tilstrekkelig brøytet.

Så det er et krav jeg ikke kan vike på. 

En liten 4x4 med høy bakkeklaring og som elsker skogsbilveier med hull og dumper = LR Defender 90 (den korte), men da må du ut med litt mer penger og du bør knytte kontakt med miljøet i distriktet ditt.

Absolutt konestørrelse :nigo: 

Galleribilde 4 av 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten 4x4 med høy bakkeklaring og som elsker skogsbilveier med hull og dumper = LR Defender 90 (den korte), men da må du ut med litt mer penger og du bør knytte kontakt med miljøet i distriktet ditt.

Absolutt konestørrelse :nigo: 

Galleribilde 4 av 28

Defender eller 90 er en super bil hvis man har mye verktøy, kunnskaper og et uendelig budsjett.

Til TS:

Prøvekjør en ny eller brukt Dacia Duster med den nordiske pakken, du får veldig mye 4x4 i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Urban Cruiser er en du bør sjekke ut.

Fin pris og 4WD

Anonymkode: 80bbc...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...