Gå til innhold

Den norske drømmen om NAV


Lumberjack

Anbefalte innlegg

Alle burde ha forsøkt å jobbe på NAV et år. 

Der vil du møte nordmenn og innvandrere som: 

vil, men ikke får det til

vil ikke og ikke får det til

vil ikke men får det til.

de som vil og får det til, de er som regel ute i ny jobb før NAV får hjulpet dem under heletatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.8.2019 den 16.18, Tutte skrev:

Bare lurer på hva har det å si at litt av våre skattepenger går til å betale for folk som flykter fra krig og elendighet for å få et sikrere liv for seg selv og sine barn. Jammen kommer de skattepengene oss selv til gode den dagen vi trenger det uansett, enten det gjelder sykemeldinger, sykehusinnleggelse, operasjoner eller til og med den dagen man selv kanskje ender opp som arbeidsledig og ender opp med arbeidsledighetstrygd og andre goder. Hva med barnetrygd man selv får for sine barn og støtteordningene om man skulle bli enslig forsørger.

Ingenting av det innvandrere får, går på bekostning av norges befolkning på noen måte.

Si det til alle tusen norske som har fått kuttet AAP, og enten må trygle om sosialhjelp eller støtte seg økonomisk på familie fordi de er syke... 🤦🏻‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T1gerlilje skrev:

Si det til alle tusen norske som har fått kuttet AAP, og enten må trygle om sosialhjelp eller støtte seg økonomisk på familie fordi de er syke... 🤦🏻‍♀️

Jeg tror og håper at med norske så mener oss som bor i Norge fra før av, og ikke kun etnisk norske. Denne regelen gjelder begge grupper. Ingen sær rettigheter innvandrere får, som ikke-etniske norske ikke får. Det vi mister, mister folk i begge grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, T1gerlilje skrev:

Si det til alle tusen norske som har fått kuttet AAP, og enten må trygle om sosialhjelp eller støtte seg økonomisk på familie fordi de er syke... 🤦🏻‍♀️

Nordmenn har ikke mindre rettigheter enn andre som kommer til Norge. Vet det har blitt strenge regler på blant annet aap, men utlendinger som kommer til Norge uten å ha jobbet har heller ikke rett på det eller sykepenger, uføretrygd.

Her har det spesielt vært nevnt stønader som foreldre, og sosialhjelp er kommunalt så det varierer vel fra kommune til kommune, men alle har rett på sosialhjelp så man har til livsopphold. Det er fastsatte grenser.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, KapteinJ skrev:

De har «noen», men tilnærmet lik ingenting i forhold til Norge, du får medicaid for helse og du kan få social security (som er litt som den norske folketrygden, men her også med opptjente rettigheter) slik at noen som ikke har jobbet og ikke har hatt «unemployment» insurance så står du på ganske bar bakke.

I forhold til flyktninger får de ikke selektere, og bare til en hvis grad på legale innvandrere også. Trump ønsker å innføre et australsk stil poengsystem som gjør at de kan velge innvandrere som bidrar til staten.

Håper ikke trump går så langt som Australia med å plassere flyktninger og asylsøkere på øyer langt borte? Australia sender de til Nauru og papua ny Guinea hvor de bor i flyktningtelt. 

Det er jo klart at de unngår å ta inn snylterne hvis de på forhånd vet at de står helt på var bakke hvis de ikke finner jobb. Jeg håper virkelig de ikke lar folk bli hjemløse hvis det viser seg at de som de tok i mot og valgte har for store traumer til å skulle kunne forsørge seg. Jeg så en dokumentar om dette og  fristen på åtte måneder til å lære engelsk Og  komme i arbeid er brutal. 

Da er jeg glad Norge har to år på introprogram før jobb. 

https://www.google.no/amp/s/www.latimes.com/entertainment/movies/la-et-mn-capsule-this-is-home-refugee-review-20180412-story.html%3f_amp=true

https://www.google.no/amp/s/variety.com/2018/film/reviews/this-is-home-review-1202670946/amp/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sonush skrev:

På min arbeidsplass (en sykehusavdeling) så har vi hatt to sykepleiere, som er fra somalisk opprinnelse. Svært flinke og kompetente sykepleier. Nå har vi en fordi en av tok en videreutdanning og nå jobber et annet sted. 

 

Har du tall på at - nesten ingen av de er i jobb. 

Eller om de som ikke er i jobb er første eller annen generasjon somaliere? Personlig så kjenner jeg ikke så mange somaliere, men de jeg kjenner (noen få til, utenom de to jeg har jobbet med), er enten i jobb, eller sliter med å få seg jobb. Kjenner til bla en pilot som jobber som tolk, fordi han ikke får seg jobb. Flere andre som får seg en ufaglært stilling selv om de HAR en høy utdanning fra Somalia. 

Jeg sier ikke at det ikke er folk bla den gruppa som ikke jobber eller ikke gidder å jobbe, men for mange som ikke får jobb, så kan det bli ganske demotiverende etterhvert. 

Er sykepleierne av somalisk opprinnelse oppvokst i Norge? Har de utdanning fra Somalia? Jeg tror ikke at de med utdanning fra Somalia representerer et stort flertall blant flyktningene som kommer. Er de håndplukket av FN så er de vel aktuelle for mer populære land enn Norge. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.8.2019 den 10.42, Tutte skrev:

Det hadde nok hørtes litt sykt ut for dem ja, spesielt siden Norge er et av verdens rikeste land og vi blir ivaretatt på alle de beste måter her. Du kan snu litt på det. Hvis du selv hadde kommet fra et land med krig og elendighet, hadde du ikke satt pris på å bli ivaretatt i landet du kom til? 

Når det er sagt så synes jeg faktisk det er verre å betale for de giddalause nordmennene som går på NAV og klager på bagateller. Det gjelder selvfølgelig ikke alle nordmenn, men er mange av dem.

"Hvis du hadde kommet fra et land med krig og elendighet"

Ja hvis..  men det er ikke vi. (Takk gud for det) men hvorfor må vi nordmenn tenke på alt å alle rundt oss hele tiden? Mange av oss som jobber ræva av seg, som sitter igjen med kroner 0, etter regninger og mat. Klart det er irriterende når landet fylles opp av de folkene som kommer å tar seg til rette her i landet.

Ikke ser jeg mange av disse bidra til samfunnet med noe heller.

Endret av Anonym-gutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, T1gerlilje skrev:

Si det til alle tusen norske som har fått kuttet AAP, og enten må trygle om sosialhjelp eller støtte seg økonomisk på familie fordi de er syke... 🤦🏻‍♀️

Det er villet politikk fra regjeringen. Det trenger ikke ha noe med sparing å gjøre. Norge har milliarder. 

Det kan hjelpe å ha full fokus på egen situasjon og ikke sammenlikne seg syk med andre grupper.  Flyktninger får sosialhjelp, mange har alt for få ressurser til i det hele tatt å komme i betraktning for arbeidslivet. Det kan se ut som de lever et bekymringsfritt liv, men alt for mange har store vansker som ikke kommet frem med en gang. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym-gutt skrev:

"Hvis du hadde kommet fra et land med krig og elendighet"

Ja hvis..  men det er ikke vi. (Takk gud for det) men hvorfor må vi nordmenn tenke på alt å alle rundt oss hele tiden? Mange av oss som jobber ræva av seg, som sitter igjen med kroner 0, etter regninger og mat. Klart det er irriterende når landet fylles opp av de folkene som kommer å tar seg til rette her i landet.

Ikke ser jeg mange av disse bidra til samfunnet med noe heller.

De som jobber ræva av seg og allikevel sitter igjen med med 0 kr etter regninger har i så fall alt for mye utgifter i forhold til inntekt. Selv har jeg heller ikke mye å rutte med etter alt er betalt og det er fordi jeg har både billån og andre lån som må nedbetales. Tenker sånn at hvis jeg måtte gå på sosialstønad slik som mange innvandrere må, så hadde det vært enda mindre å leve for og billån hadde jeg bare kunne glemme da sosialstønad kun handler om livsopphold og ikke andre goder. Er det noe å stå etter og være så misunnelig på da? Tror du at du ville fått bedre råd av det og stønader fra NAV? Tvert i mot.

Vi nordmenn er også så heldige at vi til tross for diverse sykdommer allikevel har langt større muligheter på arbeidsmarkedet enn innvandrere som kommer fra ingenting og snakker dårligere norsk.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Tutte said:

De som jobber ræva av seg og allikevel sitter igjen med med 0 kr etter regninger har i så fall alt for mye utgifter i forhold til inntekt. Selv har jeg heller ikke mye å rutte med etter alt er betalt og det er fordi jeg har både billån og andre lån som må nedbetales. Tenker sånn at hvis jeg måtte gå på sosialstønad slik som mange innvandrere må, så hadde det vært enda mindre å leve for og billån hadde jeg bare kunne glemme da sosialstønad kun handler om livsopphold og ikke andre goder. Er det noe å stå etter og være så misunnelig på da? Tror du at du ville fått bedre råd av det og stønader fra NAV? Tvert i mot.

Du er klar over at det har vært presentert statetikk over dette og artikler til deg i denne tråden, som tilsier noe helt annet enn det du postulerer her. Personer ifra Nabolandet Etiopia til Somalia jobber dobbelt så mye enn Somalia, hvorfor det? 20% av somaliske kvinner jobber utav dem så jobber 9,5% heltid, noe som er omtrent helt umulig for norske kvinner som ønsker å overleve i Norge.      

Quote

Vi nordmenn er også så heldige at vi til tross for diverse sykdommer allikevel har langt større muligheter på arbeidsmarkedet enn innvandrere som kommer fra ingenting og snakker dårligere norsk.

Innvandrere ifra Afrika og Mellom østen som kommer er ifra mellomklassen og overklassen, de betaler smuglere imellom 85 000-100 000 kr for transport til Europa. De som faktisk er fattig kommer ikke, at du ikke er fullstendig klar over dette er enda rarere siden du har snakket dette minst et år snart her på KG om jeg ikke tar feil.   

Somalia er et stort økonomisk problem siden de tar så mye ut av statskassa, i følge nav. I Sverige så løse de problemet først ved å ta lån ifra ECB og kutte militæret for 12 år siden, etter de siste 5 årene kutte pensjoner, redusere helsetjenesten med 20% til at vi ser at hel del helseansatte kommer til Norge. Dette koster innvandringen, det er ikke gratis når vi ikke har jobber eller plass til dem. I dag så har det gått utover unge gifte personer som ikke har råd til unger selv mens de selv betaler skatt til de som ikke jobber selv og har 4-5 barn. Gir dette menig hos deg?        

Har du lyst til å vite hvor mye en Somalier koster per stykk i Norge og totalt? Vi har tallene siden 2012 før de sluttet å rapporterer om det.       

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 16.33, SupaWoman skrev:

Kvinner fra Somalia får mange barn og når engangstøtten pr barn er på over 83 000 kr og kontantstøtta er på 7500 i mnd  er det ikke rart de ikke gidder å lære seg norsk og komme seg i jobb.    I tillegg er det mange som er "single og alene" med barna.  Noe mange selvsagt ikke er, da hever de 18 700 kr pr måned.  I tillegg får de utvidet barnetrygd og garantert bostøtte. De får jo kasta penger etter seg.

Kontantstøtte får man ikke før man har vært i Norge i minst fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Du er klar over at det har vært presentert statetikk over dette og artikler til deg i denne tråden, som tilsier noe helt annet enn det du postulerer her. Personer ifra Nabolandet Etiopia til Somalia jobber dobbelt så mye enn Somalia, hvorfor det? 20% av somaliske kvinner jobber utav dem så jobber 9,5% heltid, noe som er omtrent helt umulig for norske kvinner som ønsker å overleve i Norge.      

Innvandrere ifra Afrika og Mellom østen som kommer er ifra mellomklassen og overklassen, de betaler smuglere imellom 85 000-100 000 kr for transport til Europa. De som faktisk er fattig kommer ikke, at du ikke er fullstendig klar over dette er enda rarere siden du har snakket dette minst et år snart her på KG om jeg ikke tar feil.   

Somalia er et stort økonomisk problem siden de tar så mye ut av statskassa, i følge nav. I Sverige så løse de problemet først ved å ta lån ifra ECB og kutte militæret for 12 år siden, etter de siste 5 årene kutte pensjoner, redusere helsetjenesten med 20% til at vi ser at hel del helseansatte kommer til Norge. Dette koster innvandringen, det er ikke gratis når vi ikke har jobber eller plass til dem. I dag så har det gått utover unge gifte personer som ikke har råd til unger selv mens de selv betaler skatt til de som ikke jobber selv og har 4-5 barn. Gir dette menig hos deg?        

Har du lyst til å vite hvor mye en Somalier koster per stykk i Norge og totalt? Vi har tallene siden 2012 før de sluttet å rapporterer om det.       

Dette må du nesten dokumentere? Unge gifte personer som ikke har råd til barn samtidig som de betaler skatt til de som ikke jobber selv og har 4-5 barn. Hva er det disse unge parene ikke har rett på som innvandrere har. Selv vet jeg om flere unge par uten noe særlig inntekt som venter barn og har barn som lever på sosialen og stønader fra Nav. De er forøvrig norske.

For det andre når det gjelder innvandrere så blir det stadig vurdert hvem som har rett på å være i Norge og ikke. Så de somalierne du sikter til som er i mellomklassen og overklassen er i risikogruppen for å bli sendt tilbake, og det gjelder alle så lenge det blir vurdert at det er trygt i landet. Du kan lese en artikkel her:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.klartale.no/norge/41-somaliere-far-ikke-bli-i-norge-1.1189507&ved=2ahUKEwjJy5-mrYfkAhWtAhAIHUx-DtQQFjAFegQIBhAB&usg=AOvVaw3SuRw9I22TLbhphlvxGPIp

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tutte said:

Dette må du nesten dokumentere?

Her er rapporten. RAPP2014-06_web.pdf  Resten er dokumentert i Tråden og du må lese på nytt igjen. 

53 minutter siden, Tutte said:

Unge gifte personer som ikke har råd til barn samtidig som de betaler skatt til de som ikke jobber selv og har 4-5 barn. Hva er det disse unge parene ikke har rett på som innvandrere har.

Flyktninger som de fleste somalier sier som de er:

1. Har krav på 40 år opptjent i folketrygdet fra den dagen de er i Norge. 
2. Har rett til Flykkingsstipend istedenfor lån.
3. Har særskilte regler i folke trygden.
4. Har egne programmer i Nav for utdanning og integrasjon. I henhold til Rundskriv: § 1-7 Flyktning
5. Kan få dekket husly via UDI og Nav 

Innvandre som en mindre del av somalier sier de er:

1. Har egne programmer og støtte ordninger de kan søke i nav.
2. Kan få dekket udanning via UDI og Nav.
3. Div kommuner kan gi immigranter prioritet husly slik som skjedde i Fauske, Oslo, Bergen og Trondheim.  

53 minutter siden, Tutte said:

Selv vet jeg om flere unge par uten noe særlig inntekt som venter barn og har barn som lever på sosialen og stønader fra Nav. De er forøvrig norske.

Det er bitte liten del av % at de knapt 4% som er norske imot 80-85% som er ifra Somalia. Tenk det Norske personer som får barn sparer penger og har jobb før de får barn fordi de ikke ønsker å være fattig og ha råd til barn, og de må gi skatt til immigranter som ikke har jobb og får 4-5 barn i gjennomsnitt. Det er frekt det. Det som er det mest syke i Norge er at kvinner ønsker 2,3-2,4 barn gjennomsnitt men har 1,6 barn i gjennomsnitt og det er 3 grunner til det.            

53 minutter siden, Tutte said:

For det andre når det gjelder innvandrere så blir det stadig vurdert hvem som har rett på å være i Norge og ikke. Så de somalierne du sikter til som er i mellomklassen og overklassen er i risikogruppen for å bli sendt tilbake, og det gjelder alle så lenge det blir vurdert at det er trygt i landet. Du kan lese en artikkel her:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.klartale.no/norge/41-somaliere-far-ikke-bli-i-norge-1.1189507&ved=2ahUKEwjJy5-mrYfkAhWtAhAIHUx-DtQQFjAFegQIBhAB&usg=AOvVaw3SuRw9I22TLbhphlvxGPIp

Tull de fattige har ikke råd til å betale menneskesmuglere som går igjennom Marokko, Tryrika-Hellas eller Libya. De som kommer til Norge har FAMILEN betalt for at som oftest SØNNEN komme opp til vest Europa. Det er ingen flyktnings leir i Eritrea, Etiopia, Nordsudan, Sørsudan og Somalia som sender flyktninger til Europa siden 1980. Derfor så må de som kommer hit betalt en smugler. De som kommer er ifra overklassen og mellomklassen som kan skrape sammen 85-100 000 kr, ingen fattige eller barne familier, i følge FN så er de samtlige som kommer Menn i militær alder. Om du ikke forstår dette så kan jeg ikke hjelpe deg.      

          

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Her er rapporten. RAPP2014-06_web.pdf  Resten er dokumentert i Tråden og du må lese på nytt igjen. 

Flyktninger som de fleste somalier sier som de er:

1. Har krav på 40 år opptjent i folketrygdet fra den dagen de er i Norge. 
2. Har rett til Flykkingsstipend istedenfor lån.
3. Har særskilte regler i folke trygden.
4. Har egne programmer i Nav for utdanning og integrasjon. I henhold til Rundskriv: § 1-7 Flyktning
5. Kan få dekket husly via UDI og Nav 

Innvandre som en mindre del av somalier sier de er:

1. Har egne programmer og støtte ordninger de kan søke i nav.
2. Kan få dekket udanning via UDI og Nav.
3. Div kommuner kan gi immigranter prioritet husly slik som skjedde i Fauske, Oslo, Bergen og Trondheim.  

Det er bitte liten del av % at de knapt 4% som er norske imot 80-85% som er ifra Somalia. Tenk det Norske personer som får barn sparer penger og har jobb før de får barn fordi de ikke ønsker å være fattig og ha råd til barn, og de må gi skatt til immigranter som ikke har jobb og får 4-5 barn i gjennomsnitt. Det er frekt det. Det som er det mest syke i Norge er at kvinner ønsker 2,3-2,4 barn gjennomsnitt men har 1,6 barn i gjennomsnitt og det er 3 grunner til det.            

Tull de fattige har ikke råd til å betale menneskesmuglere som går igjennom Marokko, Tryrika-Hellas eller Libya. De som kommer til Norge har FAMILEN betalt for at som oftest SØNNEN komme opp til vest Europa. Det er ingen flyktnings leir i Eritrea, Etiopia, Nordsudan, Sørsudan og Somalia som sender flyktninger til Europa siden 1980. Derfor så må de som kommer hit betalt en smugler. De som kommer er ifra overklassen og mellomklassen som kan skrape sammen 85-100 000 kr, ingen fattige eller barne familier, i følge FN så er de samtlige som kommer Menn i militær alder. Om du ikke forstår dette så kan jeg ikke hjelpe deg.      

          

Nei, nå må du gi deg. I 2018 var 14% av befolkningen innvandrere. Dette gjelder innvandrere fra alle land, og av disse innvandrerne er det også mange som jobber. Ta de Øst-europeiske landene f.eks hvor de har opphold kun som følge av arbeidstillatelse.

Mange nordmenn mottar sosialstønad, faktisk flere unge etniske norske som gjør det enn norskfødt ungdom med innvandrerbakgrunn.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/nyheter/kraftig-okning-i-norsk-sosialhjelp-1.11804765&ved=2ahUKEwjkubXMzYfkAhUEtosKHV3dBzAQFjAHegQIBxAB&usg=AOvVaw1C68O8TKAKqzYaETt9iz9d

Da har vi heller ikke tatt med aap, dagpenger, sykepenger og uføretrygd som nordmenn mottar som ikke innvandrere som kommer til Norge og ikke har jobbet har rett på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tutte said:

Nei, nå må du gi deg. I 2018 var 14% av befolkningen innvandrere. Dette gjelder innvandrere fra alle land, og av disse innvandrerne er det også mange som jobber. Ta de Øst-europeiske landene f.eks hvor de har opphold kun som følge av arbeidstillatelse.

ok, da har du ikke skjønt hva jeg og andre har prøvd å forklare og vi snakker spesifikt om personer ifra Somalia. 14% er også feil med mindre du tar alle i slengen her. Svensker og polakker er de største gruppene som er gjenhør med norsk statistikk.       

Quote

Mange nordmenn mottar sosialstønad, faktisk flere unge etniske norske som gjør det enn norskfødt ungdom med innvandrerbakgrunn.

Nei faktisk ikke. Proporsjonalt så er somaliske flyktninger av hele demografien så er 65% på støtte ordninger via NAV, UDI, kommune og andre programmer mens 1.5% sammenlignet med etniske norske (SSB(burde være 4-6% men står 1.5% idag)). Vi i norge er ganske heldige at det er snakk om "bare" 35000 ifra Somalia hadde det vært 400 000 som i Sverige så hadde vi også måtte kutte i pensjon, militær og hel del andre ting.   

Du vet ikke hva du snakker om å søke etter de få artiklene som du tror hjelper deg uten faktisk å lest igjennom det som faktisk er reelt og tilgjengelig statistikk er ikke mitt problem, men jeg påpeker det.             

Quote

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/nyheter/kraftig-okning-i-norsk-sosialhjelp-1.11804765&ved=2ahUKEwjkubXMzYfkAhUEtosKHV3dBzAQFjAHegQIBxAB&usg=AOvVaw1C68O8TKAKqzYaETt9iz9d

Da har vi heller ikke tatt med aap, dagpenger, sykepenger og uføretrygd som nordmenn mottar som ikke innvandrere som kommer til Norge og ikke har jobbet har rett på.

Alt dette er dekket i rundskriv: § 1-7 Flyktning på navs hjemmesider. Om du ikke ønsker å lese eller later som det ikke er sant så det ikke andres problem. 

Det er en grunn til at "flyktninger" koster 4,7 millioner per person i Norge. 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

ok, da har du ikke skjønt hva jeg og andre har prøvd å forklare og vi snakker spesifikt om personer ifra Somalia. 14% er også feil med mindre du tar alle i slengen her. Svensker og polakker er de største gruppene som er gjenhør med norsk statistikk.       

Nei faktisk ikke. Proporsjonalt så er somaliske flyktninger av hele demografien så er 65% på støtte ordninger via NAV, UDI, kommune og andre programmer mens 1.5% sammenlignet med etniske norske (SSB(burde være 4-6% men står 1.5% idag)). Vi i norge er ganske heldige at det er snakk om "bare" 35000 ifra Somalia hadde det vært 400 000 som i Sverige så hadde vi også måtte kutte i pensjon, militær og hel del andre ting.   

Du vet ikke hva du snakker om å søke etter de få artiklene som du tror hjelper deg uten faktisk å lest igjennom det som faktisk er reelt og tilgjengelig statistikk er ikke mitt problem, men jeg påpeker det.             

Alt dette er dekket i rundskriv: § 1-7 Flyktning på navs hjemmesider. Om du ikke ønsker å lese eller later som det ikke er sant så det ikke andres problem. 

Det er en grunn til at "flyktninger" koster 4,7 millioner per person i Norge. 

Ja, mulig 65% av somaliske innvandrere har støtteordninger fra NAV, det har jeg aldri nektet på. Det du må se på er hvor få de er i forhold til nordmenn. Og at du ikke ser på artikler som strider mot din mening som reelle, og selv ikke legger ut dokumentasjon på tallene du nevner fra SSB, er heller ikke mitt problem. Men artikler som en annen bruker her hadde lagt ut som støtter ditt syn fra blant annet tv2 nyheter og dagbladet, de er reelle nok da?

Og i 2019 er innvandrertallet i Norge på 14,4%. Dette er reelle tall fra SSB som du selv kan ta en titt på.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring&ved=2ahUKEwjavNSH9YfkAhVuxosKHfADAYEQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw1Ls2fmPs9oXFJPvxPdfxzU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.8.2019 den 13.48, Grønncaps skrev:

Alle burde ha forsøkt å jobbe på NAV et år. 

Der vil du møte nordmenn og innvandrere som: 

vil, men ikke får det til

vil ikke og ikke får det til

vil ikke men får det til.

de som vil og får det til, de er som regel ute i ny jobb før NAV får hjulpet dem under heletatt. 

Hva gjør sistnevnte gruppe på Nav da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pipaluk skrev:

Hva gjør sistnevnte gruppe på Nav da?

I disse dager hender det at folk mister jobben sin, og blir arbeidsledig. For å dagpenger må man registere seg på NAV. Man får et bistandsbehov og tildelt en veileder. Noen ganger finner man seg ny jobb før veileder rekker å ta kontakt, og før søknaden om dagpenger blir innvilget. 

Så rett inn og rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Tutte said:

Ja, mulig 65% av somaliske innvandrere har støtteordninger fra NAV, det har jeg aldri nektet på. Det du må se på er hvor få de er i forhold til nordmenn. Og at du ikke ser på artikler som strider mot din mening som reelle, og selv ikke legger ut dokumentasjon på tallene du nevner fra SSB, er heller ikke mitt problem.

Vi har sagt antallet og kostnad til det, 35 000 personer, 4,7 million per person og ca 30 milliarder for hele demografien. Jeg har gjort det flere ganger. Jeg leser de artiklene som du putter ut, problemet er at de er ekstremt vinklet og mangler helt kontekst til det vi snakker om her.    

Quote

Men artikler som en annen bruker her hadde lagt ut som støtter ditt syn fra blant annet tv2 nyheter og dagbladet, de er reelle nok da?

Det er ingen syn, sider eller flere sider. Du har en presse som vinkler iforhold til dogma og premisser som de har, de har også vist at pressen er en egen klasse i Norge når en sjefs redaktør hadde et forhold til en faktisk terrorist som jobber i tv2 mens hun er gift med barn, norsk presse dekket ikke dette og effektivt vernet henne. Jeg leser omtrent alt det som er tilgjengelig og norsk presse viser ganske vinklet til det de skriver om dette.

Jeg vet du har blitt presentert tall, argumenter og synspunkter som du ikke tar stilling til eller svarer på. Det du gjør er å ikke svar eller henviser til noe helt annet.           

Par punkter som norsk media ikke dekker og bare om de må:

-knivstikking
-manifest til islamisktiske terrorister
-gruppevoldtekt
-voldtekts epidemien i byene
-faktisk analyse av ekstreme terrorister utenlands og innlands
-ekstremist imamer som sier at kvinner uten hijab er urene kvinner
-ekstremist imamer som sier at det er barmhjertig å drepe homofile
-ekstremist imamer som sier man ikke kan være venner med ikke muslimer.
-hjemvente terrorister som er tilbake ifra ISIS.
-Groming av unge jenter i England.       
 

Quote

Vi snakker om demografi Somalia og ikke vestlig immigrasjon. 14,4 % er den totalt immigrasjonen dette er feil å ta med siden det ikke tar med gen 2 og gen 3 samt og er missvisene når vi snakker om demografi. Demografien vi snakker om er på 35 000 personer i Norge. Vi snakker ikke om vestlig immigrasjon og migrasjon ifra nabo land. Vi snakker om spesifikke grupper.

SSB har ikke tall på dette etter 2011 siden de sluttet å ta med demografer som etnisitet. SSB halverte voldtekts statistikken etter 2011, forandret "metodologisk metode" ved å gi ut "kontekst". Så jeg kan ikke ha stor tillit til de analysene som SSB har etter 2012. Om man tar politi rapportene som i Oslo, Bergen og Trondheim så gir det helt annet bilde enn det vi finner i SSB "kontekst"          

 

Om argumentet ditt er at det er så få Somaliere i Norge derfor har de ingen store konsekvenser er feil. De koster skattebetalere 30 milliarder for essensielt for ikke å jobbe og få barn, som er helt på tryne for unge norske barnefamilier som sliter i Norge og det er det mange av. Ved at du lukker øyne og øre og fokusere på små happy anekdotiske forandre ikke helhets bilde som faktisk er.       

 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Vi har sagt antallet og kostnad til det, 35 000 personer, 4,7 million per person og ca 30 milliarder for hele demografien. Jeg har gjort det flere ganger. Jeg leser de artiklene som du putter ut, problemet er at de er ekstremt vinklet og mangler helt kontekst til det vi snakker om her.    

Det er ingen syn, sider eller flere sider. Du har en presse som vinkler iforhold til dogma og premisser som de har, de har også vist at pressen er en egen klasse i Norge når en sjefs redaktør hadde et forhold til en faktisk terrorist som jobber i tv2 mens hun er gift med barn, norsk presse dekket ikke dette og effektivt vernet henne. Jeg leser omtrent alt det som er tilgjengelig og norsk presse viser ganske vinklet til det de skriver om dette.

Jeg vet du har blitt presentert tall, argumenter og synspunkter som du ikke tar stilling til eller svarer på. Det du gjør er å ikke svar eller henviser til noe helt annet.           

Par punkter som norsk media ikke dekker og bare om de må:

-knivstikking
-manifest til islamisktiske terrorister
-gruppevoldtekt
-voldtekts epidemien i byene
-faktisk analyse av ekstreme terrorister utenlands og innlands
-ekstremist imamer som sier at kvinner uten hijab er urene kvinner
-ekstremist imamer som sier at det er barmhjertig å drepe homofile
-ekstremist imamer som sier man ikke kan være venner med ikke muslimer.
-hjemvente terrorister som er tilbake ifra ISIS.
-Groming av unge jenter i England.       
 

Vi snakker om demografi Somalia og ikke vestlig immigrasjon. 14,4 % er den totalt immigrasjonen dette er feil å ta med siden det ikke tar med gen 2 og gen 3 samt og er missvisene når vi snakker om demografi. Demografien vi snakker om er på 35 000 personer i Norge. Vi snakker ikke om vestlig immigrasjon og migrasjon ifra nabo land. Vi snakker om spesifikke grupper.

SSB har ikke tall på dette etter 2011 siden de sluttet å ta med demografer som etnisitet. SSB halverte voldtekts statistikken etter 2011, forandret "metodologisk metode" ved å gi ut "kontekst". Så jeg kan ikke ha stor tillit til de analysene som SSB har etter 2012. Om man tar politi rapportene som i Oslo, Bergen og Trondheim så gir det helt annet bilde enn det vi finner i SSB "kontekst"          

 

Om argumentet ditt er at det er så få Somaliere i Norge derfor har de ingen store konsekvenser er feil. De koster skattebetalere 30 milliarder for essensielt for ikke å jobbe og få barn, som er helt på tryne for unge norske barnefamilier som sliter i Norge og det er det mange av. Ved at du lukker øyne og øre og fokusere på små happy anekdotiske forandre ikke helhets bilde som faktisk er.       

 

Så det er 4,7 millioner per somalier selv om de er i arbeid? Det er jo faktisk flere av de som gjør det også.

Igjen så må jeg si at de norske barnefamiliene jeg vet om som sliter får mer enn nok hjelp. Har aldri hørt om barnefamilier som blir satt uten noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...