Gå til innhold

Var i 50 årsdag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn klassisk gryterett er jo noe av det kjedeligste som finnes. Uansett hva anledningen er. Men er gryta f. eks  kremet kyllinggryte, viltgryte, indisk gryte osv, så er det helt innafor etter min mening 🙂

Anonymkode: f9429...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som servere Toro gryterett i 50 års selskap. Er ikke det litt snevert ?

Anonymkode: 42b05...f7b

Var det hyggelig å treffes å feire jubilanten?

Anonymkode: aa432...d35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2019 at 2:28 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om folk som servere Toro gryterett i 50 års selskap. Er ikke det litt snevert ?

Anonymkode: 42b05...f7b

Litt rart. 50-års-dagen er en dag der mange gjerne slår på stortromma. Jeg hadde tenkt at jubilanten ikke hadde en god økonomi, og kanskje ikke burde holdt selskapet med så mange gjester, eller at det heller burde vært en "spleise-fest". 

 

Men det som er viktigere er hvordan jubilanten var som vert. Tok vedkommende seg tid til å prate med alle? Og var maten klar når gjestene kom?

Anonymkode: 225c8...a7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel om det var et hyggelig selskap? Og at jubilanten var fornøyd med feiringen. 

Anonymkode: 24938...a5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som servere Toro gryterett i 50 års selskap. Er ikke det litt snevert ?

Anonymkode: 42b05...f7b

Var det ikke bra nok for deg?

Husk at du fikk mat SERVERT, du måtte ikke spise den.

idiot, hadde kastet deg ut som gjest.

Anonymkode: 9db5e...cc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det ikke bra nok for deg?

Husk at du fikk mat SERVERT, du måtte ikke spise den.

idiot, hadde kastet deg ut som gjest.

Anonymkode: 9db5e...cc1

Å kalle folk idiot er lavmål.

Anonymkode: 42b05...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i et 50-årslag hvor verten tok inngangspenger og serverte pølser! Og det sto ikke noe i invitasjonen at man kunne droppe gave, siden de tok betalt. 🙄

Anonymkode: aeeb8...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer veldig an på hva som er vanlig i omgangskretsen sin. Jeg kommer ikke utenom at jeg hadde reagert litt negativt. Toro gryte er litt nødløsning på en hverdag for meg. Hvis vedkommende har en dårlig økonomi, så er det noe helt annet. 

Anonymkode: 9876e...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Fikk drikke, men bare saft og vann,

Anonymkode: 42b05...f7b

Tenker du finner på saft og vann, siden du ikke får særlig medhold i Toro gryte og snevert. Tror faktisk ingen voksne leier lokale for å feire 50års dagen med saft og vann, den må du dra lenger ut på landet med. Om det ikke var sånn at du satt ved barnebordet da, kan nesten virke sånn

Anonymkode: f3da5...280

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 22.23, Kitcat skrev:

50-års lag hvor det blir servert Toro gryterett og saft/vann. 

Det hadde jeg ikke giddet å bruke en lørdagskveld til gitt. 

Så greit du ikke var invitert da. 

Anonymkode: d35ff...e1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en uformell type fest og det er nok vin(!) er enkel gryterett helt ok. Synes rett og slett det er litt snobbete å rynke på nesen over det man får servert.

 

Ser nå at det ble servert saft til, DET ville jeg synes var stusselig i et 50-årsdag en lørdagsveld. Om det bare var "stikk-innom" en ettermiddag kunne det kanskje være ok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som servere Toro gryterett i 50 års selskap. Er ikke det litt snevert ?

Anonymkode: 42b05...f7b

Nei, hvis jubilanten liker det, så må det jo være greit. Uansett bedre enn det der Soddet trøndere ynder å servere i alle mulige selskaper.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtp at toro sine gryter nå er snevrert ned til noe dritt med ris og bali sin så hadde jeg nok blitt skuffa ja. Men jegergryta hadde jeg nok ikke sagt nei takk til, den er god med litt ekstra oppi 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anki skrev:

Mtp at toro sine gryter nå er snevrert ned til noe dritt med ris og bali sin så hadde jeg nok blitt skuffa ja. Men jegergryta hadde jeg nok ikke sagt nei takk til, den er god med litt ekstra oppi 😄

Var denne, med kjøttdeig

Bilderesultat for orientalsk gryte

Anonymkode: 42b05...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var denne, med kjøttdeig

Bilderesultat for orientalsk gryte

Anonymkode: 42b05...f7b

Da hadde jeg nok stussa litt ja, den er ganske spesiell fra før av, med kjøttdeig må den jo smake dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Anki skrev:

Da hadde jeg nok stussa litt ja, den er ganske spesiell fra før av, med kjøttdeig må den jo smake dritt!

Ikke det beste jeg har smakt, nei.

Anonymkode: 42b05...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det beste jeg har smakt, nei.

Anonymkode: 42b05...f7b

Gjør det noe? 

Anonymkode: 3c09a...f51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det var Toro? Litt rart at de fikk lov til å severe det i leid lokale med restaurant? (?)

Hva forventes egentlig av mat da? Spør siden vi skal arrangere 50 års dag selv.... Selv syns jeg ikke smørbrød eller koldtbord er noe bedre enn feks en god gryterett (ikke Toro...) med tilbehør? Men det er kanskje ikke godt nok? Forventes det en 3 retters eller? Vi kommer til å servere vin/drikke til maten. Og kaker senere på kvelden.

Har vært i mange 50 års dager og det har vært både i leid lokale/gratis lokale (feks bedehus/kirker) og hjemme hos folk. Vi har aldri fått noen spesiell "fin" mat, har fått feks hamburgere/kinamat etc (og dette har vært såkalt "fine folk" og alle gikk i dress.

Vi har bestilt lokale med matservering og har bestilt dyr underholdning, men har som sagt ikke tenkt å servere 3 retters. Det er jo ikke et bryllup heller? Får håpe folk ikke syns vi er "kjipe" da. Vi kommer nok til å bruke mye mer penger bare på matservering og drikke enn vi evt får i gaver... (hvis vi får gaver da - "alle" ønsker seg jo penger til diverse gode formål på FB nå i stedet for gaver) så vet ikke om vi tør noe annet vi heller.

 

Anonymkode: b1920...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at det var Toro? Litt rart at de fikk lov til å severe det i leid lokale med restaurant? (?)

Hva forventes egentlig av mat da? Spør siden vi skal arrangere 50 års dag selv.... Selv syns jeg ikke smørbrød eller koldtbord er noe bedre enn feks en god gryterett (ikke Toro...) med tilbehør? Men det er kanskje ikke godt nok? Forventes det en 3 retters eller? Vi kommer til å servere vin/drikke til maten. Og kaker senere på kvelden.

Har vært i mange 50 års dager og det har vært både i leid lokale/gratis lokale (feks bedehus/kirker) og hjemme hos folk. Vi har aldri fått noen spesiell "fin" mat, har fått feks hamburgere/kinamat etc (og dette har vært såkalt "fine folk" og alle gikk i dress.

Vi har bestilt lokale med matservering og har bestilt dyr underholdning, men har som sagt ikke tenkt å servere 3 retters. Det er jo ikke et bryllup heller? Får håpe folk ikke syns vi er "kjipe" da. Vi kommer nok til å bruke mye mer penger bare på matservering og drikke enn vi evt får i gaver... (hvis vi får gaver da - "alle" ønsker seg jo penger til diverse gode formål på FB nå i stedet for gaver) så vet ikke om vi tør noe annet vi heller.

 

Anonymkode: b1920...70f

Har ikke skrevet noe om at det var en restaurant, det var ett grendehus. Koldtbord og hjemmelaget gryterett hadde jeg ikke reagert på.

 

Anonymkode: 42b05...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...