Gå til innhold

Hvor er det naturlig at jeg får grav om jeg skulle dø nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer fra en liten by i Norge men har bodd i USA fra 2007 til 2011. Deretter i Australia til 2015 før jeg flyttet tilbake til USA og bor her fortsatt pga jobb. Jeg har ingen barn. Har vært gift men er skilt og har en ny kjæreste her. Er 34 år. 

Anonymkode: 7d047...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vel grav der du dør. Med mindre du har forsikring som dekker transport til Norge etter dødsfall og begravelse her

Anonymkode: b2ff7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok grav, der du har hjemmeadressen din.

Anonymkode: 603ef...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle når kroppen skal under jorda likevel?

Anonymkode: 595ae...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får vel grav der du dør. Med mindre du har forsikring som dekker transport til Norge etter dødsfall og begravelse her

Anonymkode: b2ff7...e05

Hvis foreldrene mine vil jeg skal ha grav hjemme i Norge da?

Anonymkode: 7d047...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Hvis foreldrene mine vil jeg skal ha grav hjemme i Norge da?

Anonymkode: 7d047...d3c

Så må de bekoste det, sannsynligvis. 

Selv i Norge koster det å skulle gravlegges annet sted enn i bostedskommunen. 

Selv vil jeg 'hjem' når den tid kommer, om jeg fortsatt er enslig. 

Anonymkode: 295e7...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Hvis foreldrene mine vil jeg skal ha grav hjemme i Norge da?

Anonymkode: 7d047...d3c

Da må foreldrene dine betale for hjemtransport, begravelse osv.

Anonymkode: 8e780...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 9.8.2019 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Kommer fra en liten by i Norge men har bodd i USA fra 2007 til 2011. Deretter i Australia til 2015 før jeg flyttet tilbake til USA og bor her fortsatt pga jobb. Jeg har ingen barn. Har vært gift men er skilt og har en ny kjæreste her. Er 34 år. 

Anonymkode: 7d047...d3c

Ikke for å være kynisk, men det er sjelden de lar lik slenge rundt på sykehuset eller i kirken så i graven kommer du nok. Med mindre du velger kremering, da blir det i ovnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Kommer fra en liten by i Norge men har bodd i USA fra 2007 til 2011. Deretter i Australia til 2015 før jeg flyttet tilbake til USA og bor her fortsatt pga jobb. Jeg har ingen barn. Har vært gift men er skilt og har en ny kjæreste her. Er 34 år. 

Anonymkode: 7d047...d3c

Hvor du begraves eller urnen din blir nedsatt bestemmes av to ting, dine pårørende og økonomi. 

Har du forsikringer som sikrer død og avgjørelse om bisettelse/begravelse? 

Hva sier dine foreldre, søsken, besteforeldre og andre slektinger om saken? Vi andre vet ikke nok til å bestemme hvor noen økonomisk kan frakte deg. Å frakte en båre er ekstremt dyrt, å frakte en urne etter kremering er betydelig billigere. 

Anonymkode: 66e29...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, theTitanic skrev:

Ikke for å være kynisk, men det er sjelden de lar lik slenge rundt på sykehuset eller i kirken så i graven kommer du nok. Med mindre du velger kremering, da blir det i ovnen. 

Lik kan ligge temmelig lenge på et kjølelager. I norge mener jeg det lengste noen har lagt på kjølen er nærmere tre år, fordi alle glemte å ta ansvar for å gi noen ett ansvar. 

Loven er slik i Norge at noen skal maks kunne ligge på kjølen i 6 mnd. Tar ingen pårørende da ansvar går ansvaret over til det offentlige. 

Nå bor ts i USA og da må hun undersøke regler og lover der. Det er neppe uyenkelig med systemet over der, at ts kan bli liggende nesten for evig på kjølen. Men dette er jo også avhengig av staten hun nå bor i/bor i når hun dør. 

Anonymkode: 66e29...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lik kan ligge temmelig lenge på et kjølelager. I norge mener jeg det lengste noen har lagt på kjølen er nærmere tre år, fordi alle glemte å ta ansvar for å gi noen ett ansvar. 

Loven er slik i Norge at noen skal maks kunne ligge på kjølen i 6 mnd. Tar ingen pårørende da ansvar går ansvaret over til det offentlige. 

Nå bor ts i USA og da må hun undersøke regler og lover der. Det er neppe uyenkelig med systemet over der, at ts kan bli liggende nesten for evig på kjølen. Men dette er jo også avhengig av staten hun nå bor i/bor i når hun dør. 

Anonymkode: 66e29...852

De har da tydeligvis god plass på kjølelagrene om lik kan ligge rundt i all evighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...