Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor bor dere? (eller vil bo)

Så kan vi i tråden her sammen gå på finn.no og finne noe bedre.

Dette løser vi!

Anonymkode: dce8f...6cc

De er voksne folk, de har seks barn. De burde da kunne greie å gå inn på Finn.no og finne noe bedre selv. 

Anonymkode: 9625f...770

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe sier meg at femtenåringen antakelig er stedatter til trådstarter, tror ellers trådstarter ville vært mer løsningsorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kritt skrev:

Noe sier meg at femtenåringen antakelig er stedatter til trådstarter, tror ellers trådstarter ville vært mer løsningsorientert.

Nei, hun er min. Stabeistet på stua er derimot ikke min. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kritt said:

Noe sier meg at femtenåringen antakelig er stedatter til trådstarter, tror ellers trådstarter ville vært mer løsningsorientert.

Hmm, kanskje det er 15åringen som har startet tråden i mors navn?

Anonymkode: dce8f...6cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er min. Stabeistet på stua er derimot ikke min. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Ok. Uansett må jo dere kunne bestemme over stabeistet også. Vil han ikke sove der dere bestemmer, får han flytte for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, sjansen for at bv tar barnet, er faktisk ikke stor. Nå må dere gi dere med å skremme med bv. 

Anonymkode: 7f732...e37

Så du tenker at barnevernet vil komme inn i et lite hjem med 4 barn og en uansvarlig 15-åring med et nyfødt barn som deler et rom med en 10-åring, og gjøre absolutt ingenting? Og hva kan de gjøre i en slik situasjon, det er enten mødrehjem eller omsorgovertakelse.

TS, det er mye som kan gå galt om hun får barnet, det er fortsatt riktig selv om jeg tar feil om barnevernet. En ansvarlig jente forstår at man ikke kan oppdra en baby som 15-åring i et hjem hvor det allerede bor 4 andre barn. Du må overbevise henne om å ta abort, fordi dette kan gå veldig galt.

Anonymkode: 19d71...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun er min. Stabeistet på stua er derimot ikke min. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Datteren din er jo tydeligvis ikke noe mindre sta hun.

Anonymkode: f6eeb...64d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun skrev lenger opp at de ikke kunne flytte fordi det ikke hadde råd. Da må vi trå til. 

Neste gang du kommenterer, så lese hele tråden først. Skam deg.

Anonymkode: dce8f...6cc

De har ikke råd til å flytte. Du ber oss hjelpe til med å finne noe på Finn.no. Noe jeg tror at de skulle kunne klare å finne ut av selv. 

Hvordan mener du at vi skal trå til? Hva kan vi hjelpe med som ikke de kan klare seg? Dd har internet, de kan klare å søke på Finn.no selv. Men som sagt, de kan ikke flytte fordi de ikke har råd. Så hva mener du at vi kan hjelpe med? Håper ikke at du mener kronerulling...

Anonymkode: 9625f...770

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke råd til å flytte. Du ber oss hjelpe til med å finne noe på Finn.no. Noe jeg tror at de skulle kunne klare å finne ut av selv. 

Hvordan mener du at vi skal trå til? Hva kan vi hjelpe med som ikke de kan klare seg? Dd har internet, de kan klare å søke på Finn.no selv. Men som sagt, de kan ikke flytte fordi de ikke har råd. Så hva mener du at vi kan hjelpe med? Håper ikke at du mener kronerulling...

Anonymkode: 9625f...770

Tror du overså ironien i innlegget du hisser deg sånn opp over.

Anonymkode: f6eeb...64d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De har ikke råd til å flytte. Du ber oss hjelpe til med å finne noe på Finn.no. Noe jeg tror at de skulle kunne klare å finne ut av selv. 

Hvordan mener du at vi skal trå til? Hva kan vi hjelpe med som ikke de kan klare seg? Dd har internet, de kan klare å søke på Finn.no selv. Men som sagt, de kan ikke flytte fordi de ikke har råd. Så hva mener du at vi kan hjelpe med? Håper ikke at du mener kronerulling...

Anonymkode: 9625f...770

TS er lite løsningsorientert. Hun er her for å dele frustrasjon og få empati. Derfor vi må sparke henne bak og finne nytt hus til de.

 

Anonymkode: dce8f...6cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alternativt kan dere anmelde barnefar for voldtekt. Regner med at han er flere år eldre enn femtenåringen.

Da får dere sårt trengte penger til å flytte evt bygge på.

Anonymkode: 27450...0b0

de er like gamle. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alternativt kan dere anmelde barnefar for voldtekt. Regner med at han er flere år eldre enn femtenåringen.

Da får dere sårt trengte penger til å flytte evt bygge på.

Anonymkode: 27450...0b0

Ts har skrevet at barnefar også er under den seksuelle lavalderen.

Anonymkode: f6eeb...64d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, er du villig til å stå frem på TV? Type Sinnasnekkeren kan sikkert finne smarte oppussingsløsninger.

Anonymkode: 27450...0b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må dere være harde. Hvor gammel er han som bor i stua? Om han nekter å flytte på seg, så flytter dere foreldre ut i stua sammen med han, så 15-åringen får eget rom. Så får han i stua bare tåle å dele rom med dere. 

Det er ikke så mye annet dere får gjort om halve familien setter seg på bakbeina og nekter å ta hensyn. Dere må bare ta en avgjørelse, og gjennomføre det. Om noen barn må flytte til nytt rom, så gi beskjed om dette, si hvorfor, og ikke diskuter. Flytt tingene over på nytt rom. Det blir sikkert rabalder i starten, men det må dere bare gjennom. Stå på ditt, og gjennomfør! 

Samtidig skjønner jeg jo barna godt, at de protesterer. Iom at han ene flyttet ut av rommet sitt (som han delte med noen andre?) så virker det som at dere egentlig ikke har plass til alle disse barna uansett. Det kan ikke være noe gøy for dem. 

PRØV å se etter et større sted å bo. Snakk med barnevern om hva dere kan gjøre for å hjelpe 15-åringen best mulig, og om det er noe de kan bidra med. Jeg vet om ungdommer som har fått flytte for seg selv vha nav, fordi de blir en for stor belastning hjemme. 

Anonymkode: a84a5...5fb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, er du villig til å stå frem på TV? Type Sinnasnekkeren kan sikkert finne smarte oppussingsløsninger.

Anonymkode: 27450...0b0

Ikkje når huset dei bur i, ikkje er deira. Dei leiger. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, er du villig til å stå frem på TV? Type Sinnasnekkeren kan sikkert finne smarte oppussingsløsninger.

Anonymkode: 27450...0b0

vi eier ikke huset.

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

vi eier ikke huset.

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Vrang eller tilbakestående?

 Selvfølgelig vil eieren godta en opppussing. Verdien av huset vil jo skyte i været

 

Anonymkode: dce8f...6cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan flytte i egen leilighet med barnefar?

hun er 15...............

Anonymkode: e7ac4...afb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at barnevernet vil komme inn i et lite hjem med 4 barn og en uansvarlig 15-åring med et nyfødt barn som deler et rom med en 10-åring, og gjøre absolutt ingenting? Og hva kan de gjøre i en slik situasjon, det er enten mødrehjem eller omsorgovertakelse.

TS, det er mye som kan gå galt om hun får barnet, det er fortsatt riktig selv om jeg tar feil om barnevernet. En ansvarlig jente forstår at man ikke kan oppdra en baby som 15-åring i et hjem hvor det allerede bor 4 andre barn. Du må overbevise henne om å ta abort, fordi dette kan gå veldig galt.

Anonymkode: 19d71...fa7

Det er 5 andre barn pluss 15 åringen. Så når den babyen kommer er det 7 barn i huset! Bor alle hos dere fast Ts? Det går garantert Ann å finne noe større. Er dere handy finnes det sikkert folk som kan leie ut billigere om dere pusser opp litt. Jeg for vondt i hjertet over dere som skriver at hun må kastes ut ig klare seg selv osv. En ting er sikkert barna mine kan alltid komme til meg uansett hva. Ingen blir kastet ut, selv om de har gjort noe dumt. 

Anonymkode: 63dd0...806

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...