Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig oppdragelse når datteren din på 15 har sex og blir gravid.

ville insistert på abort, og anmeldelse av den som gjorde henne gravid.

om datteren din nekter dette, så si at hun må flytte ut og klare seg selv. Om hun vil ha barnet, så må hun det. Flytt sammen med barnefar eller hans familie.

Anonymkode: 7d8c8...6e4

Alltid underholdende å se for seg om dette er svarene fra folk som ikke er foreldre, eller har barn med leenge igjen til tenåra, eller om det er ekstremt naive tenåringsforeldre som tror at gullungen deres er den de påstår og har glemt fullstendig hvordan de selv var som fjortiss... 

Så god oppdragelse er å svikte barnet sitt fullstendig den perioden hun trenger deg mer enn noen sinne? Vil heller bo 10 på ett rom med TS enn  å ha deg som omsorgs person.....

Anonymkode: 6b9b0...9cd

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker foreldrene må sove på stua, og 10-åringen flytte inn hos minstemann på soverommet. Den gutten som allerede sover på stua må oss inn på gutterommet eller sammen med 10-åringen og minstemann, med mindre det er plass til en ekstra madrass i stua så han kan sove der med foreldrene.

Moren og babyen trenger et eget rom, rett og slett så de forstyrrer de andre barna minst mulig. Det er ikke rettferdig mot 10-åringen at babyen skal holde henne våken hele natta. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det nekter han. 

ts

Anonymkode: 3e977...f8d

Det kan han bare drite i. Dere voksne bestemmer faktisk dette. Alternativt får han dele stua med deg og mannen.

Anonymkode: 941c7...917

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har rett på overgangsstønad på ca. 16.000 etter skatt. Dobbelt barnetrygd ca 2000. Usikker på når småbarnstillegg starter og slutter, og hva den den ligger på. Muligens bostøtte. Senere hjelp med å dekke bhg. + bidrag fra far hvis han har inntekt eller får inntekt senere, men noe bidrag betaler nav i mellomtiden. Jeg fikk 680,- av nav som minstebidrag for 10 år siden, frem til far fikk inntekt etter å ha vært student. 

Anonymkode: 04778...692

har hun krav på dette selv om hun er under 18 og bor hjemme? 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har hun krav på dette selv om hun er under 18 og bor hjemme? 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Du får høre med konsulenten din...

Anonymkode: f6eeb...64d

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere foreldre øke  deres stilling eller ta en ekstrajobb slik at dere kan få råd til å leie ett større sted? 

(Jeg føler at jeg allerede vet svaret. Begge dere er enten ufør eller går på Nav..).

Anonymkode: 9625f...770

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har hun krav på dette selv om hun er under 18 og bor hjemme? 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Min venninne hadde det i hvert fall, men det er jo 12 år siden nå. 

Anonymkode: 04778...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moreno

Jeg tenker at barnevernet kanskje bør komme inn i denne saken av hensyn til helheten i familien jeg. Dere må få hjelp med boforhold... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 15-åring kan ikke passe på en unge, hun skal gå på skole. Om hun får barn så kan jeg garantere at barnevernet vil bli involvert, og hvis dere ikke har funnet en god løsning så blir hun enten sendt til mødrehjem eller de kjører på med en omsorgovertakelse.

Den eneste løsningen som kanskje vil fungere er at du tar over omsorgen til barnet. Hvis det ikke er et alternativ, så ville jeg fortelle henne at sjansen for at barnevernet tar barnet er stor.

Anonymkode: 19d71...fa7

Pft! Det er bare tull. Hvis hun er moden nok til å ta barn vil barneverntjenesten gjøre alt de kan for at denne ungdommen skal få beholde barnet sitt. 

Anonymkode: 61a5d...47c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere foreldre øke  deres stilling eller ta en ekstrajobb slik at dere kan få råd til å leie ett større sted? 

(Jeg føler at jeg allerede vet svaret. Begge dere er enten ufør eller går på Nav..).

Anonymkode: 9625f...770

Ja, foreldrene bør definitivt få seg en ekstrajobb så de får se enda mindre av barna sine og ha enda mindre tid til å være familie. De har jo tross alt kun 6 barn, hvorav det ene er så lite at de deler rom med det enda. 

Hva skal man med mor og far, lissom? 

Anonymkode: 7f732...e37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nekter han. 

ts

Anonymkode: 3e977...f8d

Han nekter å dele rom, datteren din nekter å ta abort... Hvor er dere som foreldre midt oppe i alt dette? 

Anonymkode: f6eeb...64d

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er livet hennes ødelagt allerede før det er begynt.

Anonymkode: baf75...32e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

har hun krav på dette selv om hun er under 18 og bor hjemme? 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Ja,og siden dere har dårlig råd kommer nok stipendet til å være blant de større på vgs 

Anonymkode: e4d37...6ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, moreno said:

Jeg tenker at barnevernet kanskje bør komme inn i denne saken av hensyn til helheten i familien jeg. Dere må få hjelp med boforhold... 

Det tror jeg og.

Anonymkode: e4d37...6ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo flytte. Dere har valgt å få 6 barn, selv om dere har dårlig råd. Nå får dere skjerpe dere, og jobbe, så dere har råd til større sted. 

Anonymkode: f211d...f46

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, foreldrene bør definitivt få seg en ekstrajobb så de får se enda mindre av barna sine og ha enda mindre tid til å være familie. De har jo tross alt kun 6 barn, hvorav det ene er så lite at de deler rom med det enda. 

Hva skal man med mor og far, lissom? 

Anonymkode: 7f732...e37

De har selv valgt å få seks barn. Og ja, jeg mener at man skal kunne forsørge seg selv og de barna man har satt til verden. Mn skal ikke forvente at det offentlige skal betale for det. Mener du at det offentlige skal betale for det? De visste, eller skulle havisst, hva som kreves økonomisk med å ha seks barn. 

Anonymkode: 9625f...770

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? (eller vil bo)

Så kan vi i tråden her sammen gå på finn.no og finne noe bedre.

Dette løser vi!

Anonymkode: dce8f...6cc

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sånn det blir når det ikke stilles krav til ungdommen. 

Anonymkode: 1be3f...85f

Akkurat det kan skje den beste🙄

Anonymkode: 0228d...280

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ta kontakt med barnevernet. De vil hjelpe barnet ditt å finne noen å bo med som kan være fosterforeldre for både ditt barn og ditt BARNEBARN, siden du kun ser problemer og ingen løsninger. 

Dette ordner seg skal du se, for alt du vet er dette det beste som har skjedd barnet ditt ❤️ Hun vil få et bedre sted å bo, med gode omsorgsfigurer + at hun kommer til å få bedre råd enn hun noen gang har hatt. En bonus vil jo være at dere får bedre plass også. Mulig dere må betale noen kroner i bidrag da. 

Anonymkode: 61a5d...47c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...