Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en ufyselig og egoistisk drittunge datteren din virker å være. Viser ingen hensyn til familien sin. Om hun vil ha barnet, må hun jo flytte. Du må da få frem at hennes handlinger har konsekvenser. Frekt å nekte abort, og forvente at familien skal hjelpe til ??! Sykt, glad jeg oppdrar min datter med sunne, konservative verdier

Anonymkode: 7d8c8...6e4

ja, det kan vi være enige om. Hun har vært et problem hele veien.  Dette huset er trangt nok som det er og av hensyn til søsteren sin burde hun ikke presse igjennom dette. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre sover i stua og 10-åringen deler rom med minstemann som nå sover hos foreldre. 15-åring og baby på eget rom.

 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da får dere foreldre sove på stua så 15-åringen får litt privatliv 

Anonymkode: 669fb...6d3

der sover det allerede et barn. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får dere foreldre sove på stua så 15-åringen får litt privatliv 

Anonymkode: 669fb...6d3

Uhu, ånei. 

15 åringen får selv ta støyten. En 15 åring er moden nok til det. 

Anonymkode: 7f732...e37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulrikke skrev:

Foreldre sover i stua og 10-åringen deler rom med minstemann som nå sover hos foreldre. 15-åring og baby på eget rom.

 

vi har en gutt som sover på stua allerede. Han kommer ikke til å godta å flyttes på. Han flyttet ut av gutterommet i protest. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, det kan vi være enige om. Hun har vært et problem hele veien.  Dette huset er trangt nok som det er og av hensyn til søsteren sin burde hun ikke presse igjennom dette. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Jeg tenker egentlig at det vil være bedre for datteren din å slippe å bo med deg for sin egen del. 

Anonymkode: e74b9...f9b

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker egentlig at det vil være bedre for datteren din å slippe å bo med deg for sin egen del. 

Anonymkode: e74b9...f9b

ja, men hun har jo ikke pengene til å flytte ut. Ikke tror jeg hun ville greid seg så godt alene med en baby heller. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag sovealkove i stua til deg og mannen. Da får dere muligens ikke privatliv nok til å lage flere barn, men det har dere uansett ikke behov for.

11åringen bor med minsten, guttene sammen og 15 åringen bor med baby.

Anonymkode: 27450...0b0

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette høres ikke bra ut på noen måte. Haugevis av unger i et trangt hus, barnebarn på vei. 

Hun arver vel deres innstilling og ansvarsfølelse. 

Kanskje jeg er litt stygg nå, men det er jo kaos fra ende til annen. 

Nei, hvert barn trenger ikke eget rom. Man kan klare seg med å leie, og man kan alltids finne løsninger. 

Men her skurrer ALT. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oj, her var det mange svar. Ja altså vi er 6 barn og to voksne totalt i huset og 3 soverom. Vi kan i to (tre) gutter på et rom (ene pleier å sove i stua), de to jentene på ett og oss to voksne og minste på ett soverom. Dette er det vi har å jobbe med. Vi bor billig og landlig så vi har ikke noen mulighet til å skaffe oss noe større og billigere lengre ut. 

15 åringen vil ikke ta abort, selv om jo det hadde vært det beste for alle. Hun har heller ikke kontakt med barnets far, så det er ikke noe hjelp å vente derfra. Alternativene våre er ikke så mange føler jeg. men 10 åringen på rom med en baby er jo ikke en optimal løsning. 

TS

 

Anonymkode: 3e977...f8d

Dere vil uansett måtte skaffe dere en bolig med flere soverom i løpet av kort tid, så da er det like greit å bare sette i gang prosessen nå.

Man kaster ikke ut en 15-åring uansett, og 10-åringen skal naturligvis ikke dele rom med en baby.

Anonymkode: 941c7...917

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lag sovealkove i stua til deg og mannen. Da får dere muligens ikke privatliv nok til å lage flere barn, men det har dere uansett ikke behov for.

11åringen bor med minsten, guttene sammen og 15 åringen bor med baby.

Anonymkode: 27450...0b0

Det er det ikke plass til. Da må vi kaste ut spisebordet eller sofaen. Det er ganske urettferdig for alle oss andre å leve uten for at hun skal ha et barn her. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-åringen skal ikke måtte lide uansett hvilket valg 15-åringen ender opp med. Uhørt å flytte en baby inn på hennes rom!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, det hadde vært det beste. Skal ta det opp med konsulenten min. barnefar har ingen insekt nei. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Hun har rett på overgangsstønad på ca. 16.000 etter skatt. Dobbelt barnetrygd ca 2000. Usikker på når småbarnstillegg starter og slutter, og hva den den ligger på. Muligens bostøtte. Senere hjelp med å dekke bhg. + bidrag fra far hvis han har inntekt eller får inntekt senere, men noe bidrag betaler nav i mellomtiden. Jeg fikk 680,- av nav som minstebidrag for 10 år siden, frem til far fikk inntekt etter å ha vært student. 

Anonymkode: 04778...692

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

der sover det allerede et barn. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Denne gutten må dele rom med brødrene sine.

Anonymkode: 941c7...917

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere vil uansett måtte skaffe dere en bolig med flere soverom i løpet av kort tid, så da er det like greit å bare sette i gang prosessen nå.

Man kaster ikke ut en 15-åring uansett, og 10-åringen skal naturligvis ikke dele rom med en baby.

Anonymkode: 941c7...917

det har vi ikke mulighet til. Vi må bli boende her. Vi finner uansett ikke noe større eller billigere. 

TS

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har rett på overgangsstønad på ca. 16.000 etter skatt. Dobbelt barnetrygd ca 2000. Usikker på når småbarnstillegg starter og slutter, og hva den den ligger på. Muligens bostøtte. Senere hjelp med å dekke bhg. + bidrag fra far hvis han har inntekt eller får inntekt senere, men noe bidrag betaler nav i mellomtiden. Jeg fikk 680,- av nav som minstebidrag for 10 år siden, frem til far fikk inntekt etter å ha vært student. 

Anonymkode: 04778...692

Hun får vel også den store engangs betalingen siden hun ikke har tjent seg opp foreldrepenger. Så penger kommer. Hun kan også få lån og stipend når hun studerer. 

Anonymkode: 04778...692

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er beste løsning her altså.

Stakkars barn, både de som allerede er født og det som er på vei. Men bare det som er på vei kan slippe unna en bedritenskjebne. La hen slippe!!

Anonymkode: 40572...24c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne gutten må dele rom med brødrene sine.

Anonymkode: 941c7...917

Det nekter han. 

ts

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...