Gå til innhold

Datteren min på 15 er gravid. Dele rom med søster på 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør vi? Min datter på 15 insisterer på å føde sitt barn. Hun deler nå rom med halvsøster på 10. Vi har ingen flere rom, bortsett fra gutterommet som er fult. 

Anonymkode: 3e977...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må rett og slett flytte og få bedre plass. Flytt lenger bort fra sentrum av der dere bor nå. Da kan man få større bolig til samme pris. Om dere skal ha både henne og babyen hjemme, så må de få eget rom. 

Anonymkode: 97bc0...b4d

  • Liker 34
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal vel ikke la dere ta ansvaret for ungen mens hun går videre på skolen? Synes dere skal la henne flytte inn til barnefaren, evnt hans familie. Hun må lære seg at handlinger har konsekvenser. Det er deres hus, deres regler. 

Anonymkode: b1489...16f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallllooooo her er det snakk om en 15 år gammel jente. Ville dere virkelig ha kastet ungen deres på gata???? For at hun skal bo med barnefar er jo det nemlig å kaste henne på gata. Skjerp dere! 

Jeg støtter forslaget om flytting til ett større hus lenger unna. Det hadde sikkert de andre barna også satt pris på i og med at de deler rom. Hun for vel engangs stønad og kanskje snakke med nav og se på løsningene om eventuelt mormor kunne ta over permisjonen. Vet ikke helt hvordan det er nå men før var det i alle fall en mulighet

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SnartMammaLykke skrev:

Beklager, men en 15 åring skal IKKE bli mor når hun er et barn selv! 

 

Det er jo sånn det blir når det ikke stilles krav til ungdommen. 

Anonymkode: 1be3f...85f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør vi? Min datter på 15 insisterer på å føde sitt barn. Hun deler nå rom med halvsøster på 10. Vi har ingen flere rom, bortsett fra gutterommet som er fult. 

Anonymkode: 3e977...f8d

Trist at hun har havnet i en slik situasjon. 
Fint at hun ikke bare løper og tar abort slik så mange gjør, igjen og igjen uten annen grunn enn som alternativ til prevensjon.
Fint at dere ikke kaster henne ut men prøver å støtte henne i den store livsendringen hun nå havner i veldig tidlig.
Greit å dele med søsteren under svangerskapet men jeg tenker at babyen nok kan forstyrre lillesøsteren veldig mye når den er født så det skulle jo vært greit med en løsning som ikke påvirket verken den ene eller andre negativt.
Hvis dere har råd så foreslår jeg å flytte til noe rimeligere men større sånn at 10åring slipper dele rom med en baby pga studier. 
Utover det så er det jo en selvfølge at resten av flokken skal kunne dele rom etter skjønn. 

Dagens samfunn har blitt alt for amerikansk og fjernsyns påvirket og tror at alle barn må ha hvert sitt rom, det ser visst ut til at de glemmer at amerikanske hus er større en norske hus og at amerikanere ikke kan få like mange barn da det koster 50.000kr for vaginal fødsel i USA.
Pluss du må betale mange hundre tusen pr barn for å ta college.
Så det er nok ikke det at hvert av barna skal ha egent rom der nede men at de har så få barn og store hus at det blir no problem å få et rom til hvert barn.

Jeg synes det er bra dere er der for jentungen for hun kommer til å få et sabla sjokk når babyen kommer og hun trenger dere i denne prosessen med de første 2-3årene før hun kommer inn i rollen og lærer å sette seg selv til side fremfor et barn. Det kan være lurt å være tilstede for å sikre nykomlingen best mulig start på livet og en mamma som kan få tid å gå inn i rollen ettersom hun ikke helt har gått ut av rollen som barn enda.

Hilsen ei som delte rom som barn og ikke syntes noe galt om det.

Anonymkode: e46c9...271

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville koblet inn barnevernet, ikke for at de skal ta barnet, men for hjelp til bosituasjon. Det skal vel finnes mødre-kollektiv eller lignende? Barnevernet har gode kontakter.

Anonymkode: 42117...530

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville koblet inn barnevernet, ikke for at de skal ta barnet, men for hjelp til bosituasjon. Det skal vel finnes mødre-kollektiv eller lignende? Barnevernet har gode kontakter.

Anonymkode: 42117...530

Finnes det kollektiver fulle av unge jenter med dårlig dømmekraft? Oo

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 15-åring kan ikke passe på en unge, hun skal gå på skole. Om hun får barn så kan jeg garantere at barnevernet vil bli involvert, og hvis dere ikke har funnet en god løsning så blir hun enten sendt til mødrehjem eller de kjører på med en omsorgovertakelse.

Den eneste løsningen som kanskje vil fungere er at du tar over omsorgen til barnet. Hvis det ikke er et alternativ, så ville jeg fortelle henne at sjansen for at barnevernet tar barnet er stor.

Anonymkode: 19d71...fa7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregudogfader, dere vet jo ikke engang om denne jenta har blitt voldtatt eller hva som ligger bak graviditeten. Man kan ikke kaste ut barnet sitt og sitt fremtidige barnebarn, og det er trolig uansett ikke aktuelt at hun flytter inn hos vedkommende som gjorde henne gravid basert på hvordan OP skriver.

Skjerpings, folkens.

 

Hvis hun skal oppdra barnet som sitt eget med deres hjelp, bør dere flytte til et hus der det er mer plass (2 rom til). Rådfør dere et annet sted enn dette elendige forumet hvorvidt det er en reell mulighet at hun mister omsorgen for barnet pga. sin lave alder, *før* dere eventuelt begynner å lete etter ny bolig.

Anonymkode: fb284...570

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Beklager, men en 15 åring skal IKKE bli mor når hun er et barn selv! 

 

Min mor var 15, og det gikk helt fint. Den første tiden bodde jeg, mamma og pappa hos min farmor og farfar, for de hadde ikke flere hjemmeboende barn. Så etter et års tid flyttet vi til der mormor og morfar bodde, og da hadde de fått seg et hus med en utleiedel, og da leide vi den for en symbolsk sum. Mamma var på skolen, jobbet etterpå, og jeg var i barnehage. Var enten med på jobb etterpå (hun jobbet som vaskehjelp for bedrifter), eller så var jeg hos mormor og morfar. Barnevernet var aldri involvert. 

Anonymkode: e6ca3...7a8

  • Liker 44
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør vi? Min datter på 15 insisterer på å føde sitt barn. Hun deler nå rom med halvsøster på 10. Vi har ingen flere rom, bortsett fra gutterommet som er fult. 

Anonymkode: 3e977...f8d

Mor og barn må jo ha eget rom, enten det blir stuen eller at dere andre deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...