Jump to content
Guest Klaveret

Sophie Elise

Recommended Posts

Fortsetter under...

Finlay

Det sier seg selv at TRE selvbiografiske bøker, skrevet av en 26-åring, kun er aktuelt for de som er interessert i selve personen, og at ikke innholdet står seg alene. Synes det er helt ufattelig at hun på det grunnlaget forlanger å bli betraktet som en seriøs forfatter, i motsetning til "influencer-forfatterne".

Jeg tenker også at et godt sted å starte er skrivekurs, eller aller helst en utdannelse. Da kanskje hun kom litt bort fra speilet, og ut av den selvgranskende, til tider selvdiggende, bobla hun svømmer rundt i på tiende året, kort sagt skaffet seg litt alminnelig livserfaring. Så kan hun vente 30 år med neste selvbiografi, da er det muligens noe.

For mange er det dessuten helt umulig å se på en person som har operert seg til oppblåsbara Barbara, som reflektert og intellektuell. Hvis SE skal bli sett på som en seriøs og enestående forfatter, må innholdet trumfe utseende x 10. Minst.

Edited by Finlay

Lin11
1 time siden, CecilieX skrev:

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/nadXVx/influencerboom-i-bokbransjen-samme-hvor-drit-boken-er-selger-den-bra

«Influencere med mange følgere er jo nesten doping for forlagene. For uavhengig kvaliteten, selger de bra på grunn av lojaliteten til alle følgerne.»

Mads Hansen kaller en spade for en spade. 

Han selv inkludert. Morsomt at fyren har selvironi, det skal han ha.

Apocalypte
6 timer siden, SoftKitty skrev:

At man skriver bedre enn andre rosabloggere betyr jo ikke at man skriver like godt som andre forfattere eller journalister... Men mulig hun selv tror det siden hun skriver helt greit og mange bloggere er helt elendige på å skrive. Om hun var så opptatt av skrivingen sin og å bli seriøs forfatter så burde hun jo gått noe form for utdannelse eller skrivekurs for å forbedre seg. Nå har ikke jeg lest bøkene hennes, bare bloggen, og som en som leser mye bøker så synes jeg ikke hun er så flink skribent som hun gir uttrykk for. Min mening kun basert på bloggtekster altså.

Det hun kanskje viser til og som også er et legit poeng er vel at mange andre "bloggerbøker" er skrevet ved hjelp av ghostwriters. Feks Anna Rasmussen sin. Da intervjuer jo en annen forfatter bloggeren og skriver boken for dem men med bloggerens navn på. Eventuelt skriver de den sammen med bloggeren. Å skrive selv uten medforfatter er jo en mye større og mer krevende jobb.

Korrektur, veiledning og editering fra forlaget har alle forfattere. 

For meg er man nok ikke en "ekte forfatter" før bøkene dine kan leses og gi noe til noen som ikke kjenner deg som kjendis/blogger, men som bare leser boken for bokens innhold. Feks Knausgård skriver om eget liv men han var vel ikke kjent før bøkene, så det blir annerledes. Men hvor mange leser feks "Forbilde" om de ikke er interessert i Sophie Elise? Men altså, det er jo ikke akkurat som at forfatter er en beskyttet tittel og alle som har skrevet en bok er jo forfatter sånn på papiret :P

Hun skriver ikke bøkene selv. Hun bare kommer med historien. 

Zenhouse

SE kan faktisk skrive. Og jeg tviler ikke på at hun skriver bøkene selv. De kan overhodet ikke sammenlignes med feks AR og IR sine. 
Bøkene er det eneste jeg finner interresant med SE. Alt annet er falskt- implantater, fobier, selvbruning, auto-tune sangstemme, design osv. 

Karpe

Lo godt nå av insta storien til kompisen hennes JK 😂😂😂 det er jo hun han etterligner? On point 

Annonse

Odalsjinta92
På 1.6.2020 den 21.47, Apocalypte skrev:

Hun skriver ikke bøkene selv. Hun bare kommer med historien. 

Jo, hun skriver de selv, ingen ghostwriter der, kun redaktør, som alle har. 

Finlay
1 minutt siden, Odalsjinta92 skrev:

Jo, hun skriver de selv, ingen ghostwriter der, kun redaktør, som alle har. 

Kun redaktør er vel å ta i. Tipper en språkvasker eller to er inne i bildet😄

DianaV

Tror ikke noe på at hun skriver 100% selv. Hvertfall ikke når det er HUN som sier det. Null troverdighet, takket være seg selv. 

eelisabethh

Spiser hun sjømat? Ref. siste instastory. 

J..
1 time siden, eelisabethh skrev:

Spiser hun sjømat? Ref. siste instastory. 

Sjømat,ost,egg..

Osv... :))

Pust

Og demonstrasjonen ga noen kule bilder til instafeeden. Måtte sminkes først, da.

Hulderen

Får håpe hun ikke blir Koronasmittet, da. Jeg fatter ikke at flere tusen personer kan gå i mot helsemyndighetenes pålegg m å være max 50 personer og med 1 m avstand, når vi vet hvor mye det har kostet mange å stenge ned. Da er det temmelig arrogant å gå ut slik og risikere smitte. For det er fortsatt smitte i omløp i Norge, og mest i Oslo.

Annonse

Birdo
24 minutter siden, Hulderen skrev:

Får håpe hun ikke blir Koronasmittet, da. Jeg fatter ikke at flere tusen personer kan gå i mot helsemyndighetenes pålegg m å være max 50 personer og med 1 m avstand, når vi vet hvor mye det har kostet mange å stenge ned. Da er det temmelig arrogant å gå ut slik og risikere smitte. For det er fortsatt smitte i omløp i Norge, og mest i Oslo.

Enig! Jeg er så med på å stå opp mot rasisme og skulle gjerne demonstrert om det hadde vært en vanlig tid vi var i. Det finnes så mange måter å bruke stemmen vår, men denne demonstrasjonen her var lite gjennomtenkt ift smitte.. Kjedelig om vi igjen må stenge ned hele landet når det endelig var på vei tilbake..