Jump to content
Guest Klaveret

Sophie Elise

Recommended Posts

Fortsetter under...

Justlooking
12 minutter siden, hulillerunde skrev:

Nå har Live Nelvik også kastet seg inn i debatten, og det virker dermed som om folk begynner å få opp øynene for galskapen 😄 https://www.seher.no/kjendis/burde-trekke-ut-nettet-til-sophie-elise/70887541 

Det er mange nå som har kastet seg på og det er så enormt viktig!

Så får vi bare håpe at Norges mektigste mediekvinne tør å møte til offentlig debatt fremfor å sitte bak tastaturet og dra offerkortet. 

Guest Anna Nas
2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det sies at de unge blir så påvirket av alt som er i mediene. Men blir unge så påvirket som folk skal ha det til? Klart er det en del som blir påvirket, men det er mange som ikke blir det også. 

Ja, noen av de unge blir voldsomt påvirket, sier psykiater Finn Skårderud. De idealiserer forbildet sitt og tror på alt vedkommende sier. 

Jeg anbefaler alle å høre det han sier innledningsvis i denne videoen:

https://youtu.be/vq0_9GMfQmU

Guest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, Anna Nas skrev:

Ja, noen av de unge blir voldsomt påvirket, sier psykiater Finn Skårderud. De idealiserer forbildet sitt og tror på alt vedkommende sier. 

Fryktelig trist. Likevel vet jeg at spiseforstyrrelser ofte handler om noe mer enn kropp, det handler om kontroll. For mange mennesker med f.eks traumer så kan det å kontrollere matinntaket holde borte skremmende minner fordi man selv tar tilbake kontrollen man mistet under traumene. 

Selvsagt har nok kroppspress også noe å si, men de som opplever tung psykisk sykdom har ofte annen baggasje i tillegg som gjør dem ekstra sårbare og utrygge. 

Beach

Jeg er på alder med SE, men har aldri sett opp til henne eller syntes at hun er noe forbilde på noen som helst måte.

Jeg finner ingen #inspo ved dette mennesket overhodet og synes bloggen hennes er fullstendig uinteressant.

Hvorfor har hun så stor leserskare? 

Guest nicecar
På 17.3.2019 den 16.25, Tjukk Norris skrev:

Husker hun la ut oppskriften på denne manipuleringen, altså hvordan hun vant leserne sine tilbake etter å ha tabbet seg ut.

Ser hun er inne i den fasen nå med tilbud om å snakke med de som måtte ha det vondt etter tragedien på New Zealand. Virkelig? Tragisk og lett gjennomskuelig. I tillegg går hun i offerrollen. Kan hun ikke bare slutte med sutringa og ta ansvar for en j*vla gangs skyld?

Dette reagerte jeg også på. Det er kvalmenede av henne å bruke tragedien i New Zealand på å vinne tilbake lesere på. Hun vet såpass at for mange så er religion veldig viktig og derfor bruker hun det for alt det er verdt. Som et slags gullkort.

Annonse

J..
4 timer siden, nicecar skrev:

Dette reagerte jeg også på. Det er kvalmenede av henne å bruke tragedien i New Zealand på å vinne tilbake lesere på. Hun vet såpass at for mange så er religion veldig viktig og derfor bruker hun det for alt det er verdt. Som et slags gullkort.

Eller brannslukking/avledning fra all dritten rundt henne ellers om dagen.

Guest sannhet
1 time siden, J.. skrev:

Eller brannslukking/avledning fra all dritten rundt henne ellers om dagen.

Det er taktikken hennes for å" vinne tilbake leserne" igjen. Hun har et eksempel på det her:

https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

Edited by sannhet

Guest Speilvegg
18 timer siden, Anna Nas skrev:

Og at Sophie Elise har skrevet under Sunn fornuft plakaten er jo helt ubegripelig.

Edited by Speilvegg

J..

Dagens pod viser jo akkurat hvor lite SE forstår seg på sin egen bedrift og hva det vil si å være sitt eget produkt.

BethD
12 minutter siden, J.. skrev:

Dagens pod viser jo akkurat hvor lite SE forstår seg på sin egen bedrift og hva det vil si å være sitt eget produkt.

Var den verdt å høre på altså? Hørte 5-7 minutter og det var så gørrkjedelig at jeg bytta 

AntiBullshit

Jeg tør nesten vedde på at de siste dagenes «New Zealand-engasjement» kommer til å bli nevnt av Sofie i debatten i dag som argument for at «hun også gjør bra ting».

Annonse

J..
5 minutter siden, BethD skrev:

Var den verdt å høre på altså? Hørte 5-7 minutter og det var så gørrkjedelig at jeg bytta 

Hun og papsen er i full forsvarsmodus via pod mot Kristin.

Så ja,velger å høre alle unnskyldningene,fordi det er så latterlig dumt.

*Griner i podden også.. 🙄

Edited by J..

BethD
2 minutter siden, J.. skrev:

Hun og papsen er i full forsvarsmodus vis pod mot Kristin.

Ja det var egentlig det jeg håpte på at det var så da må jeg nesten høre den 🤣

J..
Akkurat nå, BethD skrev:

Ja det var egentlig det jeg håpte på at det var så da må jeg nesten høre den 🤣

Hahaha ja!

Guest nicecar
14 minutter siden, J.. skrev:

Hun sparte vel de siste tårene til podden vet du😑

K91

Hørte på podcasten og tror hun vil komme ekstremt dårlig ut av debatten i kveld, hun inntar fortsatt offerrollen og skriver fra seg ansvar, som er de 2 tingene hun sier hun ikke prøver å gjøre. Hun bruker halve podcasten til å snakke om «bedriften Sophie Elise» som «egentlig ikke er noen bedrift, er bare hun og pappaen hennes» osv og at å kritisere «bedriften» hennes er å kritisere henne som person.

Og Linnea Myhre la ut story om at hun ikke får være med på debatten fordi de er redde for at noen (Sophie Elise) kommer til å trekke seg.

J..
11 minutter siden, K91 skrev:

Hørte på podcasten og tror hun vil komme ekstremt dårlig ut av debatten i kveld, hun inntar fortsatt offerrollen og skriver fra seg ansvar, som er de 2 tingene hun sier hun ikke prøver å gjøre. Hun bruker halve podcasten til å snakke om «bedriften Sophie Elise» som «egentlig ikke er noen bedrift, er bare hun og pappaen hennes» osv og at å kritisere «bedriften» hennes er å kritisere henne som person.

Og Linnea Myhre la ut story om at hun ikke får være med på debatten fordi de er redde for at noen (Sophie Elise) kommer til å trekke seg.

Ler.

Guest Kjærlighetsbarn98
32 minutter siden, J.. skrev:

Hvor ligger podcasten?