Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aowyn skrev (1 time siden):

Sophie Elise er et resultat av kapitalismens destruktive krefter. Håper hun innser dette selv snart og velger en annen vei. 

Hun mangler noen rundt seg som er bra. Og ærlige. Jeg så at denne Fetisha uttalte at hun hadde skjønt at noe var galt med SE, fordi hun lot seg behandle så dårlig av menn. Hva med hvordan hun behandler seg selv? Hele denne reality-gjengen er et destruktivt miljø, som hun må ut av. Men ikke lett når hele identiteten din er forankret der. Tenk at hun har vært online halve livet sitt. Det er kanskje umulig for oss å forstå. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (11 timer siden):

Hun mangler noen rundt seg som er bra. Og ærlige. Jeg så at denne Fetisha uttalte at hun hadde skjønt at noe var galt med SE, fordi hun lot seg behandle så dårlig av menn. Hva med hvordan hun behandler seg selv? Hele denne reality-gjengen er et destruktivt miljø, som hun må ut av. Men ikke lett når hele identiteten din er forankret der. Tenk at hun har vært online halve livet sitt. Det er kanskje umulig for oss å forstå. 

Jeg tror også det. SE mangler noen i livet sitt som IKKE er i den "bobla". Foreldrene lever til og med av at datteren har eksponert seg selv syk (slik ser jeg det) 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Jeg tror også det. SE mangler noen i livet sitt som IKKE er i den "bobla". Foreldrene lever til og med av at datteren har eksponert seg selv syk (slik ser jeg det) 

 

All forskning til nå tyder på at et liv på sosiale medier er skadelig. Spesielt for barn og ungdom. Plastisk kirurgi kan også skape store identitetsproblemer, hvis man endrer på  for mye. SE har endret på hele sin ansiktsstruktur og kroppsfasong. Hun må ha utviklet en slags avhengighet der også, for det er snakk om ca 2 store operasjoner årlig, hvis jeg har lest riktig, og opplysningene stemmer? I tillegg til alt dette andre, fillers, botox, trådløft, tatovering av sminke osv.
Verken kroppen eller psyken har fått ro. Store operasjoner er traume for kroppen, det skaper smerter, og stress som igjen kan lede til depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 6.10.2022 den 15.59):

Veldig godt poeng! Jeg tror veldig mange "godt voksne" ikke nødvendigvis har blitt med over til IG (blandt annet) og fulgt med på hvordan influencerbransjen har utviklet seg fra "Voe" og til nå. 

Det som tidligere var koselig og relativt uskyldig rosablogging fra tenåringsjenter, er nå kynisk business, massiv reklame og cowboytilstander når det gjelder påvirkning. Tror ikke nødvendigvis den godt voksne supportergjengen til SE AS forstår at hun faktisk jobber som påvirker, og at svært lite av det hun gjør er uten en eller annen baktanke økonomisk eller for publisitet. 

Uten sammenligning forøvrig, så syns jeg filmen om Marilyn Monroe viser noe om hvordan man skaper en "avatar". Lager en persona som man selv spiller på en måte. Sofie Steen Isachsen har levd som "Sophie Elise" veldig lenge nå. 

Norma Jean omtalte Marilyn som "henne" og Norma Jean som "meg". 

Jeg tror hun har litt lyst til å være en tragisk figur. Det å bli sammenlignet med Marilyn Monroe er bare et kompliment for henne. Hun ser seg selv som Norges Marilyn. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskermenn skrev (33 minutter siden):

Jeg tror hun har litt lyst til å være en tragisk figur. Det å bli sammenlignet med Marilyn Monroe er bare et kompliment for henne. Hun ser seg selv som Norges Marilyn. 

Og her har vi problemet med at påvirkere som SE  deler sine psykiske sykdommer. Som Marilyn Monroe, så er de blitt  forbilder, for  mange usikre unge jenter, som ønsker å være som dem. Og da blir ikke historiene om rusproblemer og spiseforstyrrelser til hjelp, det har motsatt effekt, det smitter.

For å dra en parallell. På ungdomsskolen kom det en ung og kjekk mann som skulle fortelle om farene med narkotika og kriminalitet. Han var kjekk, morsom og spennende. Gutta i klassen hørte det de ville høre, pene damer, fete biler, våpen, og et liv i sus og dus på rømmen fra politiet. Som endte i fengsel, men her satt han jo, og var så fryktelig kul og spennende. Alle ville jo bli som han! 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (58 minutter siden):

Jeg tror hun har litt lyst til å være en tragisk figur. Det å bli sammenlignet med Marilyn Monroe er bare et kompliment for henne. Hun ser seg selv som Norges Marilyn. 

Dette kan utmerket godt stemme. Hun liker jo å trekke paralleller til både Marilyn Monroe og Lindsay Lohan rett som det er.

Her ser vi kanskje resultatet av å ha gitt seg selv en rekke diagnoser gjennom årene. At hun har vært på rehab gjør henne nok bare enda mer edgy i egne øyne.

Uten å redusere reelle psykiske problemer, så kan man kan man

-Ha varierende sinnsstemning i perioder uten å være bipolar.

-Det normalt å være nedfor uten dermed å være deprimert.

-Være nervøs for noe uten å ha angst.

Det er heller ikke farlig å sove dårlig/lite i perioder. Faktisk er det helt vanlig.

Mistenker at SE -med hodet begravd i egen navle- har et bilde av sitt liv som en floke av diverse lidelser, der hun har midler til selv å skaffe de “medisinene” HUN mener hun trenger for å bli frisk/holde det gående.

Langvarig terapi kunne nok løst opp i flokene, men med tanke på at hun plutselig ble "tidligere bipolar" og at hun gjorde seg ferdig med rehab på rekordtid er neppe "langvarig" noe som passer henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskermenn skrev (1 time siden):

Jeg tror hun har litt lyst til å være en tragisk figur. Det å bli sammenlignet med Marilyn Monroe er bare et kompliment for henne. Hun ser seg selv som Norges Marilyn. 

 

Finlay skrev (46 minutter siden):

Dette kan utmerket godt stemme. Hun liker jo å trekke paralleller til både Marilyn Monroe og Lindsay Lohan rett som det er.

Her ser vi kanskje resultatet av å ha gitt seg selv en rekke diagnoser gjennom årene. At hun har vært på rehab gjør henne nok bare enda mer edgy i egne øyne.

Uten å redusere reelle psykiske problemer, så kan man kan man

-Ha varierende sinnsstemning i perioder uten å være bipolar.

-Det normalt å være nedfor uten dermed å være deprimert.

-Være nervøs for noe uten å ha angst.

Det er heller ikke farlig å sove dårlig/lite i perioder. Faktisk er det helt vanlig.

Mistenker at SE -med hodet begravd i egen navle- har et bilde av sitt liv som en floke av diverse lidelser, der hun har midler til selv å skaffe de “medisinene” HUN mener hun trenger for å bli frisk/holde det gående.

Langvarig terapi kunne nok løst opp i flokene, men med tanke på at hun plutselig ble "tidligere bipolar" og at hun gjorde seg ferdig med rehab på rekordtid er neppe "langvarig" noe som passer henne.

 

Tenker at det er nok noe i dette. Har alltid tenkt at hun har litt granidose tanker om egen kjendisstatus. Det ble litt rart for meg en gang hun sa at hun en dag ville få en gate i Harstad oppkalt etter seg, og at hun ville være "multistjerne" som briljerte på flere felt (musikk, forfatter ++) 

Jeg tror desverre det kan være noe i at hun syns tragedier og pillemisbruk hører litt med til å det å bli en "legende" - at man har vært helt kjørt, og måtte ty til tabletter og preparater for å holde seg gående i rampelyset. Man blir "drevet" til det faktisk (det ble jo Marilyn og Elvis m.fl) 

Men, det Sophie Elise vil bli husket mest for, er ikke prestasjoner - det er operasjoner. Desverre. 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (2 timer siden):

Dette kan utmerket godt stemme. Hun liker jo å trekke paralleller til både Marilyn Monroe og Lindsay Lohan rett som det er.

Her ser vi kanskje resultatet av å ha gitt seg selv en rekke diagnoser gjennom årene. At hun har vært på rehab gjør henne nok bare enda mer edgy i egne øyne.

Uten å redusere reelle psykiske problemer, så kan man kan man

-Ha varierende sinnsstemning i perioder uten å være bipolar.

-Det normalt å være nedfor uten dermed å være deprimert.

-Være nervøs for noe uten å ha angst.

Det er heller ikke farlig å sove dårlig/lite i perioder. Faktisk er det helt vanlig.

Mistenker at SE -med hodet begravd i egen navle- har et bilde av sitt liv som en floke av diverse lidelser, der hun har midler til selv å skaffe de “medisinene” HUN mener hun trenger for å bli frisk/holde det gående.

Langvarig terapi kunne nok løst opp i flokene, men med tanke på at hun plutselig ble "tidligere bipolar" og at hun gjorde seg ferdig med rehab på rekordtid er neppe "langvarig" noe som passer henne.

 

Og det må skje snart, for det er slik at det kan bli for sent å snu. Akkurat som fysiske sykdommer, som ikke blir adressert i tide, kan bli kroniske, og uhelbredelige, kan også psykiske bli det.

Aldri for sent å søke hjelp, men tiden er ikke en venn her. Hun må nok kutte ut alkohol for godt også. Det ser alle.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite apropos til NRK og målgruppen som skal bli grepet av Sophie Elise og Fetisha. Jeg hadde en samtale med en 18-årig jente jeg kjenner godt i dag. Jeg spurte hvilket forhold hun hadde til SE. Svaret var at hun syntes selvbruningskremen, eller sprayen, eller hva det er for noe, var veldig bra. Utover det - ingen ting. Jeg anser denne jenta for å være godt innenfor normalområdet til jenter i den alderen. Hun hører ikke på podcaster overhodet, og har på ingen måte blitt fristet til å høre på denne nye.

Dette stemmer jo godt med hva debattantene her i gruppen har framført tidligere.

For øvrig deler jeg bekymringene deres angående SE sin selvbestemte skjebne. Forherligelse av lidelse, skjønnhet, drugs and rock'n roll. Det har tatt livet av mange, det.

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (25 minutter siden):

Et lite apropos til NRK og målgruppen som skal bli grepet av Sophie Elise og Fetisha. Jeg hadde en samtale med en 18-årig jente jeg kjenner godt i dag. Jeg spurte hvilket forhold hun hadde til SE. Svaret var at hun syntes selvbruningskremen, eller sprayen, eller hva det er for noe, var veldig bra. Utover det - ingen ting. Jeg anser denne jenta for å være godt innenfor normalområdet til jenter i den alderen. Hun hører ikke på podcaster overhodet, og har på ingen måte blitt fristet til å høre på denne nye.

Dette stemmer jo godt med hva debattantene her i gruppen har framført tidligere.

For øvrig deler jeg bekymringene deres angående SE sin selvbestemte skjebne. Forherligelse av lidelse, skjønnhet, drugs and rock'n roll. Det har tatt livet av mange, det.

Målgruppen de treffer er nok 30+. Usikre 30-40 åringer som er på leting etter en partner å dele livet med, som går mye ut på byen osv. Litt "Sex and the City"-typen. Og det er midt i blinken for SE AS, for de kjøper masse produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (15 timer siden):

Målgruppen de treffer er nok 30+. Usikre 30-40 åringer som er på leting etter en partner å dele livet med, som går mye ut på byen osv. Litt "Sex and the City"-typen. Og det er midt i blinken for SE AS, for de kjøper masse produkter.

Du har nok rett der.  

At NRK tror Sophie Elise på snart 30 appelerer til dagens ungdom er å undervurdere de kraftig syns jeg. NRK høres her ut som hun litt kleine tanta som tror noe fortsatt er "kult", men som egentlig ikke har fått med seg at det er over 10 år siden det var in. 

Sophie Elise får mye oppmerksomhet -ja, men det er jo mest pga plastiske operasjoner, drama, intriger og kontroverser. Sladder-faktoren  "appelerer" vel til noen og enhver, men at Sophie Elise er en ungdom ser opp til tror jeg ingenting på. 

  • Liker 40
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke populært å si her, og det betyr IKKE at jeg ikke holder henne ansvarlig som kynisk forretningskvinne som pusher skadelige idealer, men jeg synes så synd på henne. Alle operasjonene, en så ekstrem misnøye med eget utseende og rusproblemer som kanskje er enda større enn hun ga uttrykk for ("bare" Xanax og frisk på fem uker). Hun har skrevet i bøkene om ekstrem usikkerhet, mobbing og grenseoverskridende seksuelle opplevelser/ overgrep. Jeg er ett år eldre og tenker stakkars lille jente, har lyst til å gi henne en klem! Hun kan ikke ha det bra, og det ekstremt offentlige livet er sikkert med på å opprettholde belastningene.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (12 minutter siden):

Kanskje ikke populært å si her, og det betyr IKKE at jeg ikke holder henne ansvarlig som kynisk forretningskvinne som pusher skadelige idealer, men jeg synes så synd på henne. Alle operasjonene, en så ekstrem misnøye med eget utseende og rusproblemer som kanskje er enda større enn hun ga uttrykk for ("bare" Xanax og frisk på fem uker). Hun har skrevet i bøkene om ekstrem usikkerhet, mobbing og grenseoverskridende seksuelle opplevelser/ overgrep. Jeg er ett år eldre og tenker stakkars lille jente, har lyst til å gi henne en klem! Hun kan ikke ha det bra, og det ekstremt offentlige livet er sikkert med på å opprettholde belastningene.

Tror det er veldig populært å si her jeg, mange tenker som deg - at det antagelig er ganske dyptliggende problematikk bak endel av symptomene (symptomer som operasjoner, rus osv) 

Det som er "farlig" her er at hun er Norges største påvirker, og uten full oversikt selv - så påvirker hun til å bagatellisere alvorlige problemer, og å heller finne på noe som passer henne (selvdiagnostiering, friskmelde seg selv) 

 

Endret av Isild
  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke populært å si her, og det betyr IKKE at jeg ikke holder henne ansvarlig som kynisk forretningskvinne som pusher skadelige idealer, men jeg synes så synd på henne. Alle operasjonene, en så ekstrem misnøye med eget utseende og rusproblemer som kanskje er enda større enn hun ga uttrykk for ("bare" Xanax og frisk på fem uker). Hun har skrevet i bøkene om ekstrem usikkerhet, mobbing og grenseoverskridende seksuelle opplevelser/ overgrep. Jeg er ett år eldre og tenker stakkars lille jente, har lyst til å gi henne en klem! Hun kan ikke ha det bra, og det ekstremt offentlige livet er sikkert med på å opprettholde belastningene.

Hun vet hva hun gjør og du er blant dem som reagerer akkurat slik hun vil. Dette har hun selv forklart i et blogginnlegg. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isild skrev (16 minutter siden):

Jeg vet det er litt under "beltestedet" på foreldrene at jeg sier dette, men hadde det vært min datter (jeg har to på alder med SE) så hadde jeg kasta ut internett og brukt MYE tid på å snakke om hvorfor man ikke skal legge ut om seg selv på blogg, og hvorfor det er helt feil å drømme om operasjoner på en frisk og flott ung kropp. 

Da faren tok henne i forsvar ifm "debatten" og sa noe så dumt som at "hun legger jo bare ut litt om livet sitt", så gikk det opp for meg at de nok aldri så problemet med at hun satt og så seg i speilet og kameraet hele dagen. 

 

Viktig poeng!👍

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 1.10.2022 den 19.01):

I podcasten forteller hun at hun både har drukket alkohol etter rehab, og at hun kommer til å fortsette med det. Og at hun kjenner suget etter pillene når hun drikker, men har altså aldri hatt problemer med å begrense alkoholinntaket.

 

Det er ikke unaturlig..om du eller jeg feks var alkoholmisbruket og trengte feks sobril i en uke eller to for noe , så betyr ikke det at vi da hadde vært narkomane i tillegg , pillenarkomane..så om en slutter med feks heroin , hasj eller piller , så har det ingenting med alkohol å gjøre ..en kan fint ha et godt forhold til alkohol av den grunn..men skjønner jo godt at rusklinikkene roper opp , de prislappen på behandling er over 100000 pr 3mnd , og de vet at hun har mye penger , så vil nok de gjøre det de kan for å få henne til å tro at hun trenger behandling for alkoholen også..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Svinet skrev (43 minutter siden):

Det er ikke unaturlig..om du eller jeg feks var alkoholmisbruket og trengte feks sobril i en uke eller to for noe , så betyr ikke det at vi da hadde vært narkomane i tillegg , pillenarkomane..så om en slutter med feks heroin , hasj eller piller , så har det ingenting med alkohol å gjøre ..en kan fint ha et godt forhold til alkohol av den grunn..men skjønner jo godt at rusklinikkene roper opp , de prislappen på behandling er over 100000 pr 3mnd , og de vet at hun har mye penger , så vil nok de gjøre det de kan for å få henne til å tro at hun trenger behandling for alkoholen også..

Ut fra det jeg har sett av serien som handlet om SE på tv2 så har det virket og det virker som om det er høy partyfaktor med alkohol. Noen av scenene med fest, alkohol og skåling kunne de ha latt være og vise for det sa så mye om livsstilen og glamourboble som SE har levd i etter hun flyttet til Oslo. Kombinert med piller er det ikke bra. 

Synes livsstilen med glamourboblen SE lever i er en skummel for ikke alle takler dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (25 minutter siden):

Ut fra det jeg har sett av serien som handlet om SE på tv2 så har det virket og det virker som om det er høy partyfaktor med alkohol. Noen av scenene med fest, alkohol og skåling kunne de ha latt være og vise for det sa så mye om livsstilen og glamourboble som SE har levd i etter hun flyttet til Oslo. Kombinert med piller er det ikke bra. 

Synes livsstilen med glamourboblen SE lever i er en skummel for ikke alle takler dette. 

Hun gikk jo i behandling for medisinmisbruk..men det betyr ikke at hun ikke kan ta seg noen drinker med alkohol.. hva du beskriver som livsstil så er det det vi opplever hver helg i norske tettsteder..og bygder for den saks skyld..alkohol har vi vært flittig med i over 1000 år her til lands 🙂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...