Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Miomino skrev (8 timer siden):

Du har studert psykologi og sprer slikt møl?? 👇👇

Jeg tar som en selvfølge at du kan presentere plausibel dokumentasjon på dette. Noe som utelukker ekstreme Facebook grupper.

At barnevernet har fått massiv kritikk og gjort feil i saker der de har måttet betale erstatninger til familier osv er jo bare å søke opp i ulike nettaviser. Hvis det er så vanskelig for deg å forstå at og du i tillegg trenger at andre finner dokumentasjonen for deg så tenker vi kan like greit la det ligge. Ekstremt mye mas etter opplagt dokumentasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (8 timer siden):

Leser i linken min at desorganisert tilknytning er 3-5%, og det er assosiert med overgrep og direkte omsorgssvikt. Ser da for meg barn av rusmisbrukere og dårlige barnehjem. Tror ikke det er det nivået vi snakker om her. 

Fremmed-testen er omdiskutert, det er problematisert at foreldre kan miste barna sine på feil grunnlag om den tas for god fisk, så det er veldig alvorlig!

Nå har jeg ikke prosenter på hvor mange av oss som har trygg tilknytningsstil, men det er gullstandarden. Veldig mange av oss har innslag av de to andre. 
Det er ikke slik at alle barn som har ikke har en fullstendig perfekt, trygg tilknytning til omsorgspersoner blir ødelagt for livet og burde vært fjernet fra foreldrene. 
Og så er selvfølgelig også barn forskjellige,  noen tåler mer enn andre. 

Tipper at et mindretall av oss i generasjon X har perfekt, trygg tilknytningsstil. Regner meg selv som en av mindretallet. Er vokst opp på en tid der både det å skrike seg i søvn, bli flaskematet på faste tidspunkt og også bli gitt til besteforeldre på et tidlig tidspunkt fordi mor måtte gå på jobb var standard. Bare vi overlevde så gikk det bra 🤣

Nå mener jeg ikke at det ikke er bra med fokus på tilknytning, tvert imot, men det å bruke disse omdiskuterte teorien for å «ta» SE vha barnevernet er gement og ikke minst misbruk av samfunnets ressurser. Det blir nok ikke gjort av hensyn til gutten. 

Forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. 

Ok. Her var det en suppe av mye vås, Whataboutism, egne teorier og spekulasjoner som jeg rett og slett ikke orker å segmentere. Men det var kanskje meningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 timer siden):

Som om Jodel og "gamerapp" er sikrekilder,ref "10 dager" ryktet..

Hvorfor skriver du dette til meg? Jeg har verken påstått dette eller referert til kildene du henviser til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (10 timer siden):

Hvilken kilde siterer du her,uten å merke siteringen?

Ser jo på skriftstørrelsen at du copy+paster noe,uten å referere til kilde.

Her er kilden: Brandtzæg, I., Torsteinson, S., & Smith, L. (2019). Barn og relasjonsbrudd (2. utg.). Fagbokforlaget Akademisk.

God lesning☺️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på snapchat osv, men kan søke opp SE og se hvordan profilen ser ut. Det var nesten bare sønnen, før det i januar skiftet brått. Da ble også operasjoner avlyst. Jeg tror hun har fått  veiledning angående utlevering av sønnen, og veldig bra hvis hun følger dette. Ellers ser det ikke friskt ut, det hun deler av seg selv, en godt voksen kvinne. Men det er dette som selger, og gjenspeiler vel bare et sykt samfunn. 

Skjermbilde 2025-02-27 kl. 08.13.16.png

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så opptatt av å fortelle hvor naturlig hun er for tiden, naturlig hårfarge, naturlige implantater, naturlig kropp. I 20-årene var hun unaturlig men nå som hun er voksen er hun opptatt av naturlig look.

Hvis hun sier ordet naturlig mange nok ganger så glemmer alle hvor mye hun har operert, og fortsetter å operere seg? 😅

IMG_2310.png

ps. Håper dette er et filter 😬

IMG_2314.jpeg

Endret av Sinccis
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke på snapchat osv, men kan søke opp SE og se hvordan profilen ser ut. Det var nesten bare sønnen, før det i januar skiftet brått. Da ble også operasjoner avlyst. Jeg tror hun har fått  veiledning angående utlevering av sønnen, og veldig bra hvis hun følger dette. Ellers ser det ikke friskt ut, det hun deler av seg selv, en godt voksen kvinne. Men det er dette som selger, og gjenspeiler vel bare et sykt samfunn. 

Skjermbilde 2025-02-27 kl. 08.13.16.png

Ja hun klarte ikke å selv ta innover seg  og selv tenke at det er litt dumt å operere både rumpe og pupper  (For 8-9 gang) når du hun har en baby som trenger henne.   Priorieringer er ikke noe hun kan.  Det sier mye om henne som mor. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (17 minutter siden):

Hun er så opptatt av å fortelle hvor naturlig hun er for tiden, naturlig hårfarge, naturlige implantater, naturlig kropp. I 20-årene var hun unaturlig men nå som hun er voksen er hun opptatt av naturlig look.

Hvis hun sier ordet naturlig mange nok ganger så glemmer alle hvor mye hun har operert, og fortsetter å operere seg? 😅

IMG_2310.png

Normale mennesker ville ikke ofret dette en tanke mens de har en baby.  Men hun er langt fra normal

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (21 minutter siden):

IMG_2310.png

Hun er blitt en parodi på seg selv. Helt latterlig!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

firetoen skrev (14 minutter siden):

Hun er blitt en parodi på seg selv. Helt latterlig!

Naturlig utvikling som har skjedd med kroppen?  🤣  Hun har operert den 2 ganger årlig siden hun var 18!    

Endret av Djungelvrål
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (Akkurat nå):

Naturlig utvikling som har skjedd med kroppen?  🤣 

Skulle tro det var åpenbart,men hun mener den naturlige endringen en kropp gjennomgår gjennom et svangerskap/etter fødsel..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (13 timer siden):

At barnevernet har fått massiv kritikk og gjort feil i saker der de har måttet betale erstatninger til familier osv er jo bare å søke opp i ulike nettaviser. Hvis det er så vanskelig for deg å forstå at og du i tillegg trenger at andre finner dokumentasjon for deg så tenker vi kan like greit la det ligge. Ekstremt mye mas etter opplagt dokumentasjon.

millak skrev (På 26.2.2025 den 9.27):

Jeg kan være enig i at det i noen få tilfeller finnes en legitim grunn til å ta barna. Men dette er ytterst sjeldent. I stedet for å fokusere på å hjelpe foreldrene, velger barnevernet ofte å fjerne barna, noe som er traumatiserende for både foreldre og barn. Hvis dere mener at det alltid er riktig å ta barna, tror jeg ikke dere har satt dere godt nok inn i de ulike sakene. Barnevernet har fått massiv kritikk for dette, og dessverre tjener enkelte kommuner økonomisk på å ta barn fra foreldrene. Systemet er dessverre preget av korrupsjon enkelte steder. Det er ikke bare foreldrene som reagerer på dette, men også andre - som for eksempel meg selv.

Det er ikke jeg, eller andre brukere, som skal finne dokumentasjonen. Du kommer med drøye påstander. Ergo din oppgave og underbygge dette med dokumentasjon. Det kalles god debatt skikk.

Jeg vil påstå jeg er rimelig godt oppdatert på nyheter. Jeg er innom et utvalg nettaviser hver dag og ser/hører nyhetssendinger. Men kan med sikkerhet si jeg hverken har hørt eller lest om "korrupte kommuner som tar barn fra foreldre for økonomisk gevinst". Men siden dette er "opplagt dokumentasjon" så bør det jo være en enkel sak for deg å legge inn noen linker her. Siden du tross alt har "reagerte på dette" har du kanskje gitt noen intervjuer om fenomenet eller deltatt i offentlig ordskifte?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (På 26.2.2025 den 9.57):

Jeg har pedagogisk psykologisk utdanning og er godt skolert om dette. Orker virkelig ikke bruke tid på mennesker som ikke har peiling og bruker en tilfeldig googleside som kilde. Les deg opp på skikkelig fagstoff, så kan vi snakke. 

Hva tenker du om det faktum at de hadde barnevakt over natten da baby var to uker gammel? To uker. 

Det skulle en ikke tro. Synes du har gjennomgående mangel på pedagogisk tilnærming, som kommer til syne her. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bendie skrev (8 minutter siden):

Det skulle en ikke tro. Synes du har gjennomgående mangel på pedagogisk tilnærming, som kommer til syne her. 

Skremmende. Håper virkelig at man har en mer profesjonell  tilnærming i jobb sammenheng en det som vises her i tråden 

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

Så klart du synes det. Når man forsvarer SEs gjerninger, mangler man grunnleggende forståelse for pedagogikk og barns behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (1 time siden):

Skremmende. Håper virkelig at man har en mer profesjonell  tilnærming i jobb sammenheng en det som vises her i tråden 

Kjempeskremmende. Tenk at en pedagog er opptatt av barns ve og vel, og gode oppvekstvilkår. Hva blir det neste?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Era Vulgaris skrev (11 minutter siden):

Kjempeskremmende. Tenk at en pedagog er opptatt av barns ve og vel, og gode oppvekstvilkår. Hva blir det neste?! 

Era Vulgaris skrev (På 20.10.2024 den 15.53):

Bottom line: SE er en ekstrem narsissist som overhodet ikke fikser å sette egne behov til side for å dekke sitt eget barns behov. Hun påstår å ha en baby som for det meste sover og aldri gråter, men alle oppgaver outsources. Allikevel klager hun over tøffe dager fordi - sjokk! - babyen begynner å bevege på seg 😱

Hun har blitt totalt irrelevant i SoMe-verdenen etter at hun ble mor, og har måttet legge vekk sexy lolita med pulver i posen-imaget, så nå er det offerrollen som skal melkes for det det er verdt. 

Som flere har nevnt, det finnes en enkel løsning for å unngå kritikk, nemlig å la være å dele alt. Men hva skal da holde henne relevant? Glød? 

Era Vulgaris skrev (På 16.10.2024 den 20.17):

For et uspiselig og gjennomført psykt menneske hun er. Stakkars, lille baby. Noen må jo gripe inn i dette og banke vett inn i skallen hennes. Er hun omgitt av idioter? 

Nå sikter jeg til dømmende , nedlatende karakteristikker  om utseende og person For ikke snakk om ta ryktespredning som sannhet. Du vet at  narsissist  ikke er noe man bare kan slenge ut om noen. Alle skal møtes med respekt og man må ha pålitelige kilder 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...