Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, nicecar skrev:

Du velger tydeligvis å tro det beste om absolutt alle, utifra det jeg leser av det du har skrevet på rampelyset.

Ja. Samtidig tenker jeg på at disse bloggerne muligens også leser disse trådene. Da vil ikke jeg være årsaken til at de blir såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F er utdannet som frisør og jobber på en av Jan Thomas sine hårsalonger. Attåt så er hun utdannet makeupartist. Hvem vil så ikke tvi holde på ei venninne som har en fot innenfor A-kjendis verden, og døren rett inn til en av Norges mest omtalte å kjente homofil liksom. F er i godt i gang med å få drømmen sin oppfylt med og starte sin en egen parykk merke. Noe SE misunner etter som løsvippe drømmen opplegg gikk rett i vasken. Joakim har komment ut av skyggen av seg selv og henne. Han blir både sett og hørt av flere nå. Og har sine småe oppdrag på siden. Hjertesakene hans er at spiseforstyrrelser ikke bare rammer jenter men gutter også. Også at gutter blir utsatt for en enormt kroppspress. Man ser jo tydelig på SE i serien hennes at dem ikke har all verdens tid og plass til henne lengre. Og dermed har hun funnet seg en ny venn som er Henrik som nærmeste tar Joakim sin plass.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja. Samtidig tenker jeg på at disse bloggerne muligens også leser disse trådene. Da vil ikke jeg være årsaken til at de blir såret. 

Og dermed kan du ikke si dine meninger pga dem leser innpå her?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

F er utdannet som frisør og jobber på en av Jan Thomas sine hårsalonger. Attåt så er hun utdannet makeupartist. Hvem vil så ikke tvi holde på ei venninne som har en fot innenfor A-kjendis verden, og døren rett inn til en av Norges mest omtalte å kjente homofil liksom. F er i godt i gang med å få drømmen sin oppfylt med og starte sin en egen parykk merke. Noe SE misunner etter som løsvippe drømmen opplegg gikk rett i vasken. Joakim har komment ut av skyggen av seg selv og henne. Han blir både sett og hørt av flere nå. Og har sine småe oppdrag på siden. Hjertesakene hans er at spiseforstyrrelser ikke bare rammer jenter men gutter også. Også at gutter blir utsatt for en enormt kroppspress. Man ser jo tydelig på SE i serien hennes at dem ikke har all verdens tid og plass til henne lengre. Og dermed har hun funnet seg en ny venn som er Henrik som nærmeste tar Joakim sin plass.

Og løshår-serien hennes.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, J.. skrev:

Både løsvippe og hår-serien floppet.

Trudde du mente ang F😅

Når du sier det ang SE så stemmer det ja. Glemte helt av at hun hadde prøvd seg på det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
4 minutter siden, Uglesjel skrev:

Og dermed kan du ikke si dine meninger pga dem leser innpå her?

Jeg tenker mye om enkelte, men er forsiktig med hva jeg sier, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tenker mye om enkelte, men er forsiktig med hva jeg sier, ja. 

Javel. Da skjønner ikke jeg hva du gir her når du ikke kan si ting som det er. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Javel. Da skjønner ikke jeg hva du gir her når du ikke kan si ting som det er. 

Jeg tenker mye, men helt ærlig la jeg ikke merke til at SE aktivt mobbet F. De kranglet og skrek mye, og var mye «uvenner». F følte seg mye urettferdig behandlet, og det var trist å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uglesjel skrev:

Trudde du mente ang F😅

Når du sier det ang SE så stemmer det ja. Glemte helt av at hun hadde prøvd seg på det også.

Nei,hun skal vel ut med hele parykker å ikke løshår. 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tenker mye, men helt ærlig la jeg ikke merke til at SE aktivt mobbet F. De kranglet og skrek mye, og var mye «uvenner». F følte seg mye urettferdig behandlet, og det var trist å se. 

Det anser som verbal mobbing mot F når man ser hele helheten. Og hverfall etter turen dem hadde til Tr.heim. Da fikk mange opp øynene hvordan SE egentlig behandler sine venner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, J.. skrev:

Nei,hun skal vel ut med hele parykker å ikke løshår. 👍

Det stemmer. Jeg liker måten F tenker på framtiden sin. Hun er ikke opptatt av status og penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er viktig at man kan ha åpne, konstruktive diskusjoner rundt bloggeres kommersielle virksomheter og merkevarer, reklamebransjens inntog i bloggverden, markedsføringen, etiske dilemmaer rundt bloggere og påvirkningskraften de har i samfunnet. At sosiale medier og bloggbransjen har blitt svært lønnsomt er det ingen tvil om, og at bloggere og influencere har blitt mektige aktører innen medieverden har skjedd så raskt at forbrukere og medietilsynet har slitt med å holde følge.

Jeg skjønner dermed viktigheten av å diskutere Sophie Elises åpenhet rundt kosmetiske inngrep, mental helse, hennes klimaengasjement, mediepersonlighet og ulike virksomheter - og hvordan hun formidler, markedsfører og tjener penger på sin tilstedeværelse i sosiale medier og blogg.

Når det er sagt, så synes jeg det er mye hets og smakløs synsing i denne tråden. Hva folk synes rent estetisk om utseende til Sophie Elise er da virkelig ikke relevant for diskusjonen om åpenhet rundt plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep. Å kritisere eller belyse kroppspress, ansvar og påvirkningskraften Sophie Elise har er én ting, men å synes at f. eks. nesa ser sånn eller sånn ut etter en operasjon, er noe helt annet og overhodet ikke greit i noe man så gjerne skulle ønske var en konstruktiv og saklig debatt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Brighton said:

Når det er sagt, så synes jeg det er mye hets og smakløs synsing i denne tråden. Hva folk synes rent estetisk om utseende til Sophie Elise er da virkelig ikke relevant for diskusjonen om åpenhet rundt plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep. Å kritisere eller belyse kroppspress, ansvar og påvirkningskraften Sophie Elise har er én ting, men å synes at f. eks. nesa ser sånn eller sånn ut etter en operasjon, er noe helt annet og overhodet ikke greit i noe man så gjerne skulle ønske var en konstruktiv og saklig debatt.

Helt enig i det første. Men jeg mener det må gå an å si seg uenig, så saklig som mulig, når SE - etter fire neseoperasjoner - går ut og påstår nesen har blitt 'som ny'. Sånn i tilfeller av noen får den tanke man fint kan ta et par neseoperasjoner uten konsekvens, og få sin gamle nese tilbake hvis man angrer. Nesen til SE ser kanskje naturlig/u-operert ut med store mengder foundation* på, men uten makeup kan man se den er operert, og innvendig er den selvklart helt ødelagt. (Sistnevnte har hun i det minste selv erkjent). 

*som prof makeup til TV-arrangementer osv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Gul_gul skrev:

Helt enig i det første. Men jeg mener det må gå an å si seg uenig, så saklig som mulig, når SE - etter fire neseoperasjoner - går ut og påstår nesen har blitt 'som ny'. Sånn i tilfeller av noen får den tanke man fint kan ta et par neseoperasjoner uten konsekvens, og få sin gamle nese tilbake hvis man angrer. Nesen til SE ser kanskje naturlig/u-operert ut med store mengder foundation* på, men uten makeup kan man se den er operert, og innvendig er den selvklart helt ødelagt. (Sistnevnte har hun i det minste selv erkjent). 

*som prof makeup til TV-arrangementer osv. 

Jeg er enig i at man kan stille spørsmål ved og kritisere måten hun er med på å normalisere kosmetiske inngrep og plastiske operasjoner. At man velger å belyse og problematisere at hun fortsatt snakker om operasjoner etter gjentatt kritikk fra lesere, forbrukere og andre aktører i mediebransjen, må vel også være greit.

Dersom hun påstår at nesen er akkurat som før alle operasjonene, er jo det selvfølgelig også problematisk, og jeg skjønner hvorfor man velger å stille spørsmålstegn ved akkurat dét. For som du sier, det er viktig at forbrukere og unge lesere skjønner hvor inngripende, smertefullt og irriversible de aller fleste plastiske operasjoner er. Men er det ikke viktigere da at man forklarer nettopp baksiden av kosmetiske inngrep, potensielle komplikasjoner og senskader som kan oppstå, at plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep kun handler om estetikk - ikke psykiske problemer, og at de alle fleste er nettopp irriversible?

Problemet jeg har er at fokuset her i tråden ligger i estetikken av nesen hennes, altså hva man rent subjektivt mener om den etter fire operasjoner, i stedet for hva man mener om å fronte fire operasjoner i utgangspunktet. Jeg tror ikke jeg har lest et eneste svar som sier nettopp at det er problematisk at hun fremstiller den siste neseoperasjonen som en reversering av de tre foregående operasjonene, hun normaliserer og er med på å ufarliggjøre plastisk kirurgi, og hun er ikke nok nyansert i sin fremstilling av kosmetiske inngrep og plastisk kirurgi, men jeg har lest mange som påstår at nesen ser sånn og sånn ut eller ligner på den og den nesen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pitofinaa skrev:

Sponset tur til farris bad, men ingen merking på Instagram

👆!

Og «takk» til Farris bad som velger denne typen annonsering, da slapp dere å ha meg som gjest i sommer. Planen var å dra dit med en venninne som virkelig trenger et slikt opphold, men nå legger jeg pengene et annet sted.

Uflaks for Farris bad at jeg så den sleipe markedsføringen via en blogger med uetisk holdning til kropp. Er det noen man IKKE vil møte på et sånt sted, så er det utseendefikserte rosabloggere som fotograferer hele tiden.

Forresten: Hvem er målgruppen til SE? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pust skrev:

Forresten: Hvem er målgruppen til SE? 

Det tror jeg ikke hun selv en gang vet. For jeg har aldri vetken hørt eller lest at hun har en målgruppe for bloggen sin.

Endret av Uglesjel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Brighton said:

Dersom hun påstår at nesen er akkurat som før alle operasjonene, er jo det selvfølgelig også problematisk, og jeg skjønner hvorfor man velger å stille spørsmålstegn ved akkurat dét. For som du sier, det er viktig at forbrukere og unge lesere skjønner hvor inngripende, smertefullt og irriversible de aller fleste plastiske operasjoner er. Men er det ikke viktigere da at man forklarer nettopp baksiden av kosmetiske inngrep, potensielle komplikasjoner og senskader som kan oppstå, at plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep kun handler om estetikk - ikke psykiske problemer, og at de alle fleste er nettopp irriversible?

Første: Ikke ordrett sitat, men hun har omtalt resultatet etter fjerde operasjon i de vendinger - at nesen har blitt omtrent som før. Flere ganger, både på bloggen og podcasten. Og hver gang er det utseendet til nesen hun primært taler om. Det har blitt diskutert før i tråden, men jeg husker ikke hvor langt tilbake det var. Og ja, det stemmer at det blir litt mye ufine kommentarer iblant. 

Andre: Jo, det er veldig relevant å ta opp. Men det er vel for personer med fagutdannelse å forklare komplikasjoner og senskader osv., og ikke noe som folk flest har kompetanse til å uttale seg om?

 

Endret av Gul_gul
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...