Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Å snakke om komplekser på en sunn måte er jeg helt for. Jeg tror det er viktig å snakke om det vonde også, å si at man ikke er alene om å ha komplekser, men at det er normalt og at det finnes måter å få det bedre med seg selv på. 

Helt klart! Det er kjempeviktig å sette ord på det som er vondt, og oppleve at man ikke er alene. Akkurat det er det styrke og støtte i. De aller fleste opplever å ha komplekser for ett eller annet i løpet av livet. Det er viktig at man lærer at det man ser på som komplekser hos en selv faktisk er med på å gjøre en unik og er vakker. Det handler om å akseptere seg selv, og ikke gjøre unødvendige justeringer for å se ut som naboen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå googlet jeg hip-dips. Tror jeg hadde hatt det bedre foruten🙈 

 

STAKKARS TENÅRINGER!!! 

Håper de gir en lang f i all den usikre projiseringen til SE. 

Hva har hun å komme annet enn siste nytt om utseende sitt, evt litt om interiør i huset ? (Huset er forøvrig bygget på mange tenåringers klikk på siden hennes og dertilhørende annonse-inntekter). 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, hulillerunde skrev:

Helt klart! Det er kjempeviktig å sette ord på det som er vondt, og oppleve at man ikke er alene. Akkurat det er det styrke og støtte i. De aller fleste opplever å ha komplekser for ett eller annet i løpet av livet. Det er viktig at man lærer at det man ser på som komplekser hos en selv faktisk er med på å gjøre en unik og er vakker. Det handler om å akseptere seg selv, og ikke gjøre unødvendige justeringer for å se ut som naboen

Ja, kunne ikke vært mer enig. 💜 Jeg tror SE er en stor støtte for alle ofrene for kroppspresset. Hun har gått gjennom det selv, og vet mye om hva det vil si å slite med det. Synes det er fint at hun har fått så mange henvendelser fra unge jenter om at innleggene har hjulpet dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, kunne ikke vært mer enig. 💜 Jeg tror SE er en stor støtte for alle ofrene for kroppspresset. Hun har gått gjennom det selv, og vet mye om hva det vil si å slite med det. Synes det er fint at hun har fått så mange henvendelser fra unge jenter om at innleggene har hjulpet dem 

Tvert imot.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gjest- silje skrev:

Der var nok akkurat derfor hun var med.

Denne debatten var kalkulert og planlagt nøye av Sofie og teamet hennes, da hennes fremtoning, utseendet, svar og spørsmål var godt gjennomført.

Nå skjønner jeg hvorfor Sofie på forhånd skrev på insta, at hun visste hva hun hadde takket ja til, ved å være med i debatten på NRK. For hun visste at hun skulle legge seg flat og bli "angrepet", mens hun hadde ett planlagt og innøvd manuskript. Dermed kom hun nok ganske bra ut av det - for de som synes synd i henne og for de som ikke har følgt godt nok med på S.E og bedriften hennes. Hun har jo prøvd i flere dager å fremstille seg som uskyldig, at dette var en glipp og at Kristin har hengt henne ut og gått på person - en skal ikke se bort ifra at flere sitter igjen med akkurat dette dette inntrykket nå, etter denne debatten.

Jeg synes det var dumt at det kun var Sofie som hadde forberedt seg til debatten. Kristin vet jo at S.E er ekstremt manipulerende og som hun selv sa i videoen at Sofie er veldig "god" i jobben sin, derfor trodde jeg at Kristin hadde vært mye mer forberedt til debatten. Sofie stiller ikke opp til debatt uten at hun har tenkt å vinne den, hun har jo mye (alt?) å tape. Hun har jo selv skrevet at hun ikke nøler med å manipulere og bruke alt hun har for å vinne tilbake følgerne sine, derfor hadde jeg forventet mer av Kristin. En går ikke i mot Norges største mediekvinne, uten å være skikkelig forberedt.

 

 

SE sto frem sårbar uten extensions/parykk og løsvipper og ikke utfordrende kledd. Journalisten fra Aftenposten hadde ikke satt seg inn i saken, Linnea var som forventer forsiktig mot venninnen sin, Kristin kom ikke inn på dobbeltmoralen og løgnene hun har nevnt tidligere. Så da er det vel business as usual med Bio-oil, haircare, skincare, serum for vipper/bryn og alt det andre jukset som ikke virker men som hun skryter opp i skyene. Med tilhørende før og etter bilder med parykk og vippeekstensions og potoshoppet resultat... 

Det er sårt å lese kommentarer fra de unge som spør om hvor lang tid det tok før hun merket resultat for de ser ikke forskjell etc. At noen har samvittighet til slikt lureri, selv om det gir gode penger i kassen, skjønner ikke jeg.... 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt bloggen til SE, men har jo sett henne i media og har fått med meg noen episoder av "Bloggerne" og promoene for "Sophie Elises verden" på TV2. Det første jeg la merke til på "Debatten" var hvor naturlig hun så ut. Hun hadde åpenbart skrellet av seg flere lag med løshår, sminke, løsvipper osv. og var langt mer "normalt" kledd enn jeg har sett før. Min første tanke var at dette luktet "mediestrategi" lang vei. 

Jeg synes det var skuffende at Kristin virket såpass uforberedt som hun gjorde og dessverre klarte hun aldri helt å komme til poenget. Det ble bare dumt å terpe på detaljer fra SEs blogg, for, som Kristin selv påpekte, handler dette om noe mye større og det ødela nok mye av den videre debatten. At journalisten fra Aftenposten virket helt blank og åpenbart ikke hadde satt seg inn i sakene hjalp ikke.

Hun fra Gullbarbie/Redd barna og stortingsrepresentanten fra Høyre kom i mine øyne best ut av "Debatten".

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Justlooking skrev:

SE sto frem sårbar uten extensions/parykk og løsvipper og ikke utfordrende kledd. Journalisten fra Aftenposten hadde ikke satt seg inn i saken, Linnea var som forventer forsiktig mot venninnen sin, Kristin kom ikke inn på dobbeltmoralen og løgnene hun har nevnt tidligere. Så da er det vel business as usual med Bio-oil, haircare, skincare, serum for vipper/bryn og alt det andre jukset som ikke virker men som hun skryter opp i skyene. Med tilhørende før og etter bilder med parykk og vippeekstensions og potoshoppet resultat... 

Det er sårt å lese kommentarer fra de unge som spør om hvor lang tid det tok før hun merket resultat for de ser ikke forskjell etc. At noen har samvittighet til slikt lureri, selv om det gir gode penger i kassen, skjønner ikke jeg.... 

Spot on! Som tenåringsmor- der journalisten legger ansvaret over på foreldre er jeg mektig provosert. SE stiller nedtonet og ydmyk , en tydelig strategi. Journalisten virker lite oppdatert og feier det bort med at det bare er å la være å følge. Tenåringer følger SE, hjelper ikke hva vi foreldre sier. De leser om måter å forbedre seg selv på på områder de ikke viste var et problem. Nei, dette var en dårlig debatt der SE desverre kom best ut fordi de rette spørsmålene ikke ble stilt. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er dette veldig enkelt og greit:

Markedsføring handler om å skape et behov for et produkt/en tjeneste.

Sophie Elise driver med markedsføring. Dette er hennes jobb, det hun tjener penger på.

Sophie Elise skaper en usikkerhet rundt noe/fremprovoserer dårlig selvfølelse, og har dermed skapt et behov hos personer for disse typer tjenester.

I og for seg er det jo bare business.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
50 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er en ting jeg har tenkt på... om hun slutter å skrive om plastisk kirurgi, komplekser og små og store inngrep hun gjør på sitt utsende, så vil det ikke endre på en damn skit. Fordi hun har aldri sagt at hun ikke vil fortsette med å ødelegge sin egen kropp og utsende. Hun har sagt at hun ikke vil skrive om det og dele om det. Det er to helt forskjellige ting. Bare fordi hun slutter å skrive om det, så vil hun fortsatt legge ut bilder av seg selv og folk vil se det og snakke om det. Hun vil fortsatt være et dårlig forbilde og være den som utsetter andre for kropppress. Eneste forskjellen er at det blir som med rumpeoperasjonen, hun holder kjeft og sier "Det har jeg ikke gjort", når hun helt tydelig har gjort det. 
Så det eneste som kan gjøres for å få en god endring, er at enten så slutter hun å gjøre det og skrive om det.. eller så må hun legge ned bloggen og gjøre det utenfor rampelyset og SoMe. 

Så ser ikke helt hvordan dette vil ende godt.
Fordi hun vil jo bare fortsette med det samme og være et like dårlig forbilde. Uavhengig av om hun faktisk deler det og snakker om det. Hun vil neppe legge ned bloggen og trekke seg bort for å kunne fikse på seg selv, uten å ødelegge andre mennesker. Hun vil jo så klart fortsette å blogge og legge bilder daglig. Så da er vi jo like langt, hurra liksom. 

Om hun ikke deler HVA hun har gjort og gjør av inngrep o fremtiden, så vil hun fortsatt være et dårlig forbilde? Seriøst? 

Så om jeg er tynn og vakker og «perfekt» så får jeg ikke ha instagram og dele selfier eller gå med bikini på stranden fordi jeg da vil påvirke negativt og gi komplekser mener du? 

Helt ærlig så synes jeg det bør være lov å være i media og også være operert. Man trenger ikke snakke om det offentlig men man skal da ikke behøve å gjemme seg unna heller. Jeg synes også det bør være lov å være åpen og ærlig om at man velger plastisk kirurgi. Alle er vi forskjellige og det bør faktisk være plass til Sophie i samfunnet også, selv om hun har valgt veien hun har valgt. Det som ikke er greit er å reklamere for plastisk kirurgi og injeksjoner. Sophie Elise har definitivt tråkket feil mer enn en gang, men jeg synes folk tar helt av i kritikken av hennes valg. Det er som sagt hennes valg og det er det ingen som egentlig har noe med. 

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun journalisten gjorde en særs dårlig figur, og virket rett og slett lite reflektert. Sophie Elise var lur, stilte nedtonet og ydmyk og la seg (for det meste) flat, for hva annet kunne hun gjøre, men ble raskt fristet til å løfte guarden mot de to andre så fort journalisten tok henne i forsvar.

Jeg synes Kristin var tydelig og klar i sitt budskap, men den som alt i alt kom med de beste, og mest fornuftige betraktningene og formuleringene var Linnéa.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
førstedamen skrev (På 19.3.2019 den 23.44):

Om hun ikke deler HVA hun har gjort og gjør av inngrep o fremtiden, så vil hun fortsatt være et dårlig forbilde? Seriøst? 

Så om jeg er tynn og vakker og «perfekt» så får jeg ikke ha instagram og dele selfier eller gå med bikini på stranden fordi jeg da vil påvirke negativt og gi komplekser mener du? 

Helt ærlig så synes jeg det bør være lov å være i media og også være operert. Man trenger ikke snakke om det offentlig men man skal da ikke behøve å gjemme seg unna heller. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
51 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, kunne ikke vært mer enig. 💜 Jeg tror SE er en stor støtte for alle ofrene for kroppspresset. Hun har gått gjennom det selv, og vet mye om hva det vil si å slite med det. Synes det er fint at hun har fått så mange henvendelser fra unge jenter om at innleggene har hjulpet dem 

Atte hæ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette sitatet fra Helene Skjeggstad (journalisten)  viser så tydelig hvorfor 'rosabloggere' slipper så lett unna i tradisjonelle media. Hun skjønner ikke at dette selvfølgelig er ren strategi og manipulering av sitt publikum - inkludert journalisten. Sophie Elise sørga for å legge seg paddeflat selv før debatten begynte, som selvfølgelig tar brodden av den. Hun stilte i studio i rollen som angrende synder som ønsker å forbedre seg, og vanskeliggjør konfrontasjonen. Sophie Elise har ingenting å tape på å legge seg paddeflat, kun å vinne, og hun vet det.

Det er ganske skuffende at journalisten ikke gjennomskuer taktikken.

Gråt, legg deg paddeflat, si unnskyld - og fortsett som før. Er ikke det standardoppskriften, for bloggere som blir stilt til veggs? Ja, sånn bortsett fra hun ene da, som heller går til angrep på alt og alle og gir ut bok om det - det må jo alltid være et unntak :P 
 

Sitat

Sophie Elise er en person som i offentligheten legger seg paddeflat. Jeg har ikke sett noen politikere legge seg halvparten så flat som det. Om det ikke er et godt forbilde så vet ikke jeg, og så skal man tvære på det igjen og igjen.

https://www.nettavisen.no/puls/kristin-gjelsvik-og-sophie-elise-isachsen-mottes-i-nrk-debatten/3423623076.html

Endret av Eveliina
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
12 minutter siden, lamorte skrev:

Atte hæ? 

Jeg mener at hun er en støtte for de leserne som tar kontakt og møter forståelse av SE for at de har det vanskelig ift kroppen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
42 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Altså det er jo ikke så svart/hvit som du påstår her. Ta en kjent instagrammer som lever av å selge sitt liv på nett. Hun er tungt narkoman men fremstiller det som en party greie (party hver helg, flere dager i uken men har spilt på at det er en party greie i mange år) og det vises på kroppen klart og tydelig at denne personen er narkoman. Uavhengig av om hun sier "det er kun til fest at jeg tar et par piller eller en sprøyte". Hun får da kritikk og slutter å snakke om rus, men legger fortsatt ut bilder av selv og fortsetter bedriften på instagram. Hennes verdier og meninger, er jo jævlig tydelig. Selv om at hun ikke viser frem narkotikaen og gir ut nummeret til dealeren og deler tips til utstyr og gud vet hva disse rusmisbrukerene driver på med.
Det hjelper jævlig lite å hold kjeft, når du fortsatt viser hva slags holdninger og verdier du har. Det er jo klart og tydelig hva denne personen tenker om rus og holdninger rundt det. Personen står ikke å selger narkotika på nett og gir følgere sine tips og triks til et godt rusliv. Men det er fortsatt en farlig person, med farlige holdninger som skader de som er vedkommendes kunder, lesere, følgere etc.  

Eller ta en influencer som er rasist med en tatovering som er et rasistisk symbol eller som viser at "hei, jeg er rasist". Men vedkommende viser aldri noen rasistiske holdninger på youtuben sin, vedkommende snakker aldri om sine rasistiske meninger osv. Den tatoveringen, den viser hva slags verdier og holdninger denne personen har, klart og tydelig. Dette er da en person som også selger sitt liv på nett og lever av det. Vedkommende selger da sine verdier og holdninger via denne tatoveringen. 

To instagrammere kan trene like mye og begge to er kostholdbevist. Den ene legger ut 4 bilder hver dag + 1 video eller to fra trening og et par mat bilder, hver dag, hele året i flere år. Den andre legger ut slike bilder nå og da, men stort sett hverdagslige bilder og div reklame osv. Begge to er tynne, men hvem fører til kroppspress? 

Det handler ikke om å at folk blir psykisk syk av å se et tynt menneske. Det handler om hva slags verdier og holdninger man har til kropp . Det er nemlig det det handler om her, hvilke verdier og holdninger SE gir sine følgere. Det hjelper lite å slutte å snakke om det, for så å fortsette bedriften og livet i stillhet. Fordi det blir litt sånn som "Do as I say, not as I do" og med det kommer du ikke så langt. 

Er enig i det siste du skriver, at de verdiene Sophie deler er det som ikke burde deles. Men her har hun faktisk forbedret seg mye de siste årene. Ja det er fortsatt stort potensiale for mer forbedring og jeg håper selvfølgelig hun tar til seg det og blir mer bevisst. 

Ang eksemplene dine over er jeg uenig i at hva den narkomane og mannen med tatovering deler er negativt. Det trenger ikke nødvendigvis være det. 

Det er de som er mangfoldet, de forskjellige menneskene i samfunnet vårt, og de skal ikke gjemmes bort. 

Den narkomane jenta som fester er vel egentlig et dårlig eksempel her. Om alle kan se at hun er narkoman vil jo ikke folk følge hennes eksempel uansett om det hun deler er rus relatert eller ikke?

De vil ikke bli negativt påvirket, fordi de fleste ungdommer idag vet at man ikke kan feste hver dag i årevis og ikke gå på en smell. Og om de prøver det, så vil de gå på en smell, og det vil også den narkomane jenta. Hennes historie kan kanskje da snues til en lærerik historie for ungdom? 

Mannen med hakekorset som ikke viser sime rasistiske meninger høres ut som en bekjent av meg fra Usa. Han ble som ung dratt inn i et dårlig miljø og ble påvirket av å sitte en voldsdom i fengsel som 18 åring. Han tattoverte seg men står ikke for tatoveringen og meningene som følger med den dag idag. Han har derimot ikke villet fjerne tatoveringa da den forteller om hvem han engang var, hans mørke forhistorie. Han jobber som frisør og har ikke vært i det dårlige miljøet igjen etter fengselsstraffen han sonet. Faktisk et av de ærligste og godeste menneske jeg noensinne har møtt. Ironisk nok,ed hakekorset og alt. 

Det er viktig å lære at personen du ser, ikke nødvendigvis er den du tenker den er. Spesielt baset på utseende. Her tror jeg mange trår feil ang Sophie. 

Poenget mitt er uansett at samfunnet har mangfold både ute i gaten, og på nett og såpass burde vi tåle. 

For i tråden her fremstår ting helt svart eller hvitt. Hvor mener du jeg fremstilte det som svart hvitt? Den setningen forstod jeg ikke hva du mente med. Jeg skriver at hun ikke er perfekt og har mye å lære. Men om både hun og media og reklamebransjen generelt forandrer seg ser jeg ikke noe galt i at hun fortsetter å blogge selvom hun er operert. 

Det burde faktisk være lov å være operert barbiedukke i dagens samfunn, om man ønsker det. De fleste land har faktisk en slik en, dette er ikke unikt for Norge. Å snakke og reklamere for fet er ikke greit, men å være det å vise seg frem, burde det absolutt være rom for. Fordi vi er forskjellige!

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart det der,at i alle år har SE sagt at hun forventer å bli tatt seriøst på tross av utseende (vulgære klær,hard sminke,restylane og silikon) men velger å stille opp så "naken" og fremmed til denne debatten,for nettopp å bli tatt seriøst.

Det har jo vært hele mantraet hennes fra dag 1,en "smart barbie".

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg mener at hun er en støtte for de leserne som tar kontakt og møter forståelse av SE for at de har det vanskelig ift kroppen sin

Å legge ut bilder av rumpen sin, halvnaken mens hun fronter plastisk kirurgi vitner om manglende evne til å reflektere over at hun fronter kroppsspress! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne virket journalisten kjøpt og betalt. Hun var et menneskelig skjold for SE. Beskytte henne ved å angripe. Ikke bare angripe motdebatanter men samtlige foreldre i landet fikk så ørene flagret. Det er sjokkerende at hun ikke klarte å holde seg til tema i det hele tatt. Jeg hadde håpet på en god og ordentlig debatt men ble istedenfor møtt av en tilfeldig sinna journalist som forsøkte å dominere hele programmet ved å kjefte på alle som sa SE imot. Som sagt for meg virker hun kjøpt og betalt til den rollen.

SE virker som at hun har blitt coachet av noen veldig smarte PR folk før hun stilte. Alt fra måten hun gikk kledd, var sminket til toneleie var eksemplarisk for å få frem et uskyldig image. Jeg er umåtelig imponert av at hun holdt seg for god til å gråte under debatten, det satt jeg og ventet på. Hun imponerte, rett og slett. 

Uansett hvordan denne debatten utartet seg så håper jeg de nødvendige forandringene skjer. Jeg håper at Kristin's video er starten på en sårt trengt forandring i influencer Norge. Jeg håper at SE tar til seg lærdommen og kler på seg og slutter å forhellige kropp og behandlinger og operasjoner. Selv om debatten var dårlig for flere av deltakerne håper jeg den gjorde jobben. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
1 hour ago, J.. said:

Rart det der,at i alle år har SE sagt at hun forventer å bli tatt seriøst på tross av utseende (vulgære klær,hard sminke,restylane og silikon) men velger å stille opp så "naken" og fremmed til denne debatten,for nettopp å bli tatt seriøst.

Det har jo vært hele mantraet hennes fra dag 1,en "smart barbie".

Hun hadde blitt kritisert om hun hadde kommet sminket opp også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...