Gå til innhold

Hund nede i gata har kommet seg inn på vår tomt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville krevd at eier av hannhund dekket drektighetsundersøkelse av tispa, og eventuelt abortsprøyte. 
3 ganger på en uke tyder på at de ikke har kontroll, og om de faktisk må ta konsekvensen av manglende kontroll, så kanskje de lærer... 
Om de ikke er villig til å ta ansvar for undersøkelse/abort, så varsle om at det blir anmeldt som brudd på båndtvang. 

Anonymkode: daa76...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ditt amsvar å ha din tispe med løpetid under kontroll. 

Man lar ikke en tispe med løpetid være uten tilsyn.

Anonymkode: 6f7ee...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kastrerer ikke folk hundene sine? Skriver man innlegg her inne om katten sin som ikke er kastrert får man kjeft av kg-brukerne så ørene flagrer. Men virker ikke til å bry brukerne er inne like mye når hunder parrer seg uønsket... 

Anonymkode: 7ed5c...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kastrerer ikke folk hundene sine? Skriver man innlegg her inne om katten sin som ikke er kastrert får man kjeft av kg-brukerne så ørene flagrer. Men virker ikke til å bry brukerne er inne like mye når hunder parrer seg uønsket... 

Anonymkode: 7ed5c...3f2

Fordi man ønsker å bruke hunden til avl?

Jeg har katt som er blanding av gårdsgutt og kram snø, hun er ingenting å avle på og derfor sterilisert. 

Bikkja derimot er renraset og et godt eksemplar av arten så det kan godt være vi vil bruke ham til avl. 

Det er vesentlig forskjell på å ha huskatt og rasehunder hva avl angår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kastrerer ikke folk hundene sine? Skriver man innlegg her inne om katten sin som ikke er kastrert får man kjeft av kg-brukerne så ørene flagrer. Men virker ikke til å bry brukerne er inne like mye når hunder parrer seg uønsket... 

Anonymkode: 7ed5c...3f2

Det er ulovlig å kastrere hunder i Norge med mindre det er helsemessige grunner til det. 

 

Ts: Jeg hadde hannhund og tispe sammen, med bur på tispa, og to lukkede dører mellom. De kom seg frem til hverandre...!

Ellers vil jeg anbefale abortsprøyte, og jeg ville tatt opp med naboen om dere kanskje kunne delt på den ihvertfall, hvis de ikke tilbyr seg å betale hele. 

Anonymkode: c6f20...ab0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når jeg er på besøk hos foreldrene mine - ute i gokk med flere km til nært meste hund - lar jeg ikke tispa mi være uten oppsyn når hun har løpetid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Oppdatering for alle som vil godte seg over at vi rett og slett ikke visste bedre:

 

Vi har nå fått 4 valper. Hurra. 

 

TS

Anonymkode: 8a35b...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...