Gå til innhold

Kan noen beskrive et enkelt bryllup med få gjester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min ønsker å gifte oss. Det viktigste er at vi blir gift, ikke å ha en stor fest. Alle bryllup vi har vært i selv har vært typ 120 gjester, diger marengskjole, treretters + nattmat, taler, mange pliktgjester. 

Vi ønsker oss et lite bryllup, vi har ikke et stort nært nettverk, så vi vil ha få gjester, vil ikke bruke mye penger på det, ikke ha utdrikningslag, bare et helt enkelt bryllup. Men vi klarer ikke helt se det for oss. 

Har noen her vært i et lite bryllup og hvordan var det? 

Anonymkode: f3bc9...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å gifte seg på Rådhus- Evt kirke hvis dere vil det- ha foreldre, forlovere og Evt søsken tilstede og spise middag et sted etterpå. Trenger ikke brudekjole en gang, kan ha en drakt eller en annen kjole. Det er jo hva man gjør det til selv. 

Anonymkode: 7e47d...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Det er jo bare å ikke inviter til stor fest. Personlig syns jeg at  nær familie kan være med, og da mener jeg foreldre og søsken. Forlovere er jo også hyggelig, men forlover kan og være søsken. Da vi giftet oss (på en ambassade) så var det oss, foreldre, søsken og forlover. Ikke vanskelig i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søstra mi giftet seg var det ca 20 personer totalt. Brudeparet med foreldre og søsken/partnere, og gode venner som forlovere. De holdt det på et lite hotell i nærheten av der foreldrene våre bor (var godt utenfor høysesong). Vielse utendørs (human-etisk), så tok brudeparet bilder mens gjestene minglet en stund, så middag/fest. Intimt, rolig og koselig. Synes det var en fin mellomting mellom en kjapp tur på rådhuset, og 120-gjesters prinsesse-bryllupene du beskriver. 

Anonymkode: ea163...a2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg, ville vi ha det enkelt. Jeg kjøpte en pen kjole (som også kan brukes ved andre anledninger), en enkel bukett og vielsen foregikk hos Byfogden. Opplevelsen hos Byfogden var overraskende fin og høytidelig. Middag hadde vi på et lokalt hotell i en av de mindre selskapslokalene deres. Totalt 16 gjester. Middag, drikke, kaker osv. Hyggelig og intimt. Dette er flere år siden, så jeg husker ikke hva det kom på, men i forhold til mange bryllup jeg har vært i, tror jeg nok dette var langt rimeligere, og mye mindre stress.

Anonymkode: cd5c6...a60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å gifte oss på rådhuset. Så inviterer vi foreldre og søsken (alle med partner) til deilig mat hjemme eller på restaurant. Kan være vi inviterer noen få nære venner i tillegg.

Ingen av oss ønsker å bruke masse penger på en fest vi egentlig ikke ønsker oss 

Anonymkode: d124a...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne tenkt meg da å reise og gifte meg i en sjømannskirke feks Berlin, Barcelona, Køben, Mallorca(for de som er interessert i sånt) som det er billig nok å fly til at gjestene hadde råd til å dra, kunne eventuelt dekket fly/hotell for de med dårlig råd, gifte meg bare i kirka og dra ut på restaurant etterpå eller dra hjem til noen/lite lokale og bestille god catering.

Anonymkode: b93a4...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søsters bryllup! Kun de aller nærmeste i familien og venner, inne på Rådhuset. Etterpå var det bryllupsfest i huset til vår mor, med god mat som catering tok seg av :) (Det beste av alt er at de fortsatt er gift 15 år senere, og veldig glad i hverandre 🤗)

De ville ha det sånn, og det var faktisk en kjempefin og minnerik feiring. 

 

Anonymkode: 36126...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss hos byfogden, piknik i parken etterpå, utepils på ettermiddagen. Spiste på restaurant etterpå. Vi var 6 stk og det var kjempefin dag🤗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var ingen gaver, taler eller noe sånt. Bare en hyggelig dag med venner som ville være med og feire at vi giftet oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et mindre bryllup for ikke lenge siden, ca 30 personer. Da var det i kirken, så dro vi til lokalet de hadde leid hvor det var frukt og sprudlende, mens paret tok bilder. Når brudeparet kom tilbake så var det inn i spisesalen hvor de hadde bestilt buffet. Mye god mat. Så var det jo uansett en del taler fra familien til begge, så var det kaffe og kaker. Etterpå var det dans, musikk og drikke. De hadde vært og handlet inn en del i Sverige, så var mye å spare på drikken der visstnok. Det dukket til og med nattmat opp etterhvert (røkelaks og wraps), syntes det var et veldig flott og intimt bryllup! 

Anonymkode: aee47...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et lite bryllup til svigers i vår. 12 gjester. Barn med partnere og foreldre og svigers søsken. 

Giftet seg i rådhuset. Middag på en bedre restaurant og videre på en rolig bar senere. 

Mer mulig å gjøre det enda billigere. Feks invitere nærmeste, ha middag hjemme og selv kjøpe inn alkohol. En god gryte kan lages dagen før. Eller man kan grille. Catering er også et alternativ. 

Selv synes jeg det hadde vært kjekt med overnatting et sted. Deilig å komme seg litt vekk. Men gjerne ikke langt unna (maks 1t) slik de som ikke ønsker å bo på hotell kan kjøre/skaffe seg skyss hjem. 

Anonymkode: bbc42...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielse hos byfogden og middag med forloverne og barn på restaurant om kvelden. Enkelt og billig.

Anonymkode: 450c1...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var 25 med oss, brudeparet. Hadde booket selskapsrommet på en lokal resturant. Et stort T-formet bord hvor vi satt øverst med forlover på hver side, ingen bordkort, tapasbuffet til middag, dessert, også hadde vi kjøpt egen kake. Ingen toastmaster, foreldre og søsken holdt korte taler. Ingen barn, kun nærmeste slekt og venner. Var rolig og koselig og helt perfekt for oss :)

Vi giftet oss i kirken, og hadde lagt ut åpent på facebook at alle var velkommen i kirken. Vi var unge og hadde ikke så mye penger, så da ble det slik. Senere på sommeren inviterte vi storslekta på grillfest i hagen til hans foreldre, vi stilte med tilbehør og (alkoholfri) drikke, folk tok med det de ville grille, så var det måten å være med hele familien på (ikke at vi hadde behov for det, men med slik enkelte i slekta er måtte vi det eller bli klaget på resten av livet...)

Anonymkode: 9c489...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel bare vært i ett eneste stort bryllup i hele mitt liv. 

Ellers har det vært små, avslappede bryllupet. 

Søsteren min sitt: kun nærmeste familie, altså foreldre, søsken m fam, besteforeldre. Koldtbord og kaker, arrangert hjemme. 

Så har jeg vært på restaurant, hvor det også bare var typ 20-30 gjester, og man betalte for maten selv (i stedet for gaver). 

Fatter ikke at folk bruker latterlige summer, og ikke minst helt horribelt med tid og arbeid, på en fest... 

 

Anonymkode: 6bd3c...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med lite bryllup. Vi hadde partytelt i Hagen hjemme, kaker og middag. Veldig koselig 

Anonymkode: c9c3a...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde hagebryllup, 30 gjester, utendørs vielse med baldakin, partytelt, to grillkokker fikser nydelig grillbuffet med påfølgende isbar. Perfekt for oss. 

Anonymkode: e644d...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da naboene giftet seg,så var det bare den og forloverne. Brudeparet sov på hotell, der de da hadde en middag sammen med forloverne. 

Et slikt bryllup kan også jeg tenke meg. 

Anonymkode: cb232...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...