Gå til innhold

Helt bak mål


Avery

Anbefalte innlegg

Incognito.

Det betyr ukjent, og det kan jeg jo prøve å være også, til en viss grad iallefall, her inne.

Jeg har sjelden hell med å bevare anonymiteten, eller jeg tror kanskje at jeg har avslørt mer enn andre har klart å oppfatte.

Om så skulle være tilfelle, er det jo greit. :-)

Ikke fordi jeg skriver så store statshemmeligheter, akkurat, men dette kan jo være mitt lille fristed hvor bare et lite utvalgt knippe mennesker får vite hvem personen bak nicket er.

Siden det eksisterer personer som vet hvem jeg er IRL, så blir det jo slik at enkelte ting holder man for seg selv, så for eksempel så finner man aldri store avsløringer fra Averys liv inne på seksualitetsforumet.

Det går an å delta i en diskusjon uten å dra inn personlige erfaringer på absolutt alle områder.

Jeg har riktignok aldri skjønt poenget med å lage seg en fantasiverden på nett.

Livet mitt er neppe like spennende som et fyrverkeri av en fantasifigur sitt, men jeg tror kanskje det er like greit i enkelte tilfeller. :wink:

Uten å nevne navn eller grave i slitsom KG-fortid,

så har det jo vært mye spesielt å lese opp igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Jeg synes du allerede skriver på en festlig måte :)

Kansje noen har behov for å lage seg en fantasi verden her inne? Jeg vetikke. For min del skriver jeg ting akkurat slik som det er, og utrolig nok hjelper det meg med å overleve livet!

Ønsker deg en god dag,og gratulerer med dagbok! :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Bustetroll, koselig at du stakk innom på en dag som denne !

Det er jo liten tvil om at fantasiverdener engasjerer, både på godt og vondt.

Om man ikke er helt newbie på nett, så er det jo endel ting man lærer seg etterhvert, eller bør ha oppfattet underveis, og det er jo nettopp det at man aldri har noen garanti for hvem vedkommende i andre enden er.

Man kan få servert en historie, gjerne en man kjenner seg igjen i, da er det fort gjort å engasjere seg noen steg mer enn om saken hadde vært helt ukjent for en.

Man "tror" man har en bra dialog med en person, får et innblikk i en annens liv, gir av seg selv- og får det samme tilbake- tror man.

Helt til det en dag kommer frem at personen du har skrevet med i lengre tid aldri har hatt noen voldelig eksmann som heter Nils, en overmoden hingst av en elsker som heter Kåre eller noen søster som så tragisk forlot denne verden i en alder av nitten.

Den dagen det går opp for en at man hele tiden har blitt holdt for narr, og all den tid man trodde man hadde en likesinnet i andre enden hvis samme opplevelser hadde vært igjennom, kun var oppspinn fra ende til annen.

Det er nok den dagen man innser at man aldri vet hvem man har med å gjøre i andre enden av kabelen.

Men, så gjelder det å ikke bli helt paranoid heller, da.

Det finnes mange trivelige mennesker med kun gode hensikter. Ensomme mennesker på utkikk etter nye venner, ikke-ensomme mennesker som også ser etter nye venner, noen som bare liker å chatte mens de kjeder seg på jobben eller andre som ser etter en å dele livet eller dele noen hektiske timer i halmen med, enten for kortere eller lengre perioder.

Nettet kan by på det meste, noe for enhver smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det så med en dag som denne?

Du har nok veldig rett der. Jeg forventet ikke så mye da internett ble et tidsfordriv. Kansje det er det som har gjort det så bra. Jeg begynte å skrive dagbok,for å lette på tanke kaos. Med på kjøpet har jeg blitt kjent med mange flotte mennesker og mest sannsynlig fått venner for livet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor folk skal ha så mye fancy på mobilen sin...

Jeg for min del greier meg lenge med en telefon jeg kan ringe med og sende sms med.

Og, fordi jeg har enkelte i bekjentskapskretsen som har hengt seg på MMS-bølgen (jeg har aldri sendt en eneste mms i hele mitt liv og skjønner ikke vitsen med det, bilder kan jeg ta imot på en av mine tredve mailadresser), så måtte jeg jo skaffe meg en telefon som taklet de brasene, rett og slett for å unngå maset: Synd du ikke har mms, for da kunne jeg sendt deg bilde, det hadde vært så enkelt og så videre !

For ikke så lenge siden klagde jeg min nød til min gamle far om nettopp dette, og jeg tok opp dette med muligheten for å ta opp videosnutter på mobilen og hvor meningsløst jeg syns det er.

Han hadde selvfølgelig ny, fancy jobbtelefon, og var ikke sein med å fortelle meg at "Jeg har det jeg altså!"

Også vippa han fram mobilen, avansert som en pc, og viste meg alle skrytevideoene av yngstemann og pappaen hans kjørende rundt på jordet så snøen sto mens de hylskreik av latter begge to.

Det var da jeg spurte det intelligente spørsmålet: Kan du sende den videoen til noen ?

Nei det visste han ikke, men han trodde det.

Jeg skjønner fortsatt ikke vitsen med mobiltelefon med video-opptaksmuligheter.

En mobiltelefon skal være en telefon, ikke en video-mp3-spiller-radio-kamera, hvor man enten må betale det hvite i øyet for å få noe hvor alle disse funksjonene faktisk fungerer tilfredsstillende, eller man må betale overpris for en haug med funksjoner man aldri bruker.

Men, nå har faktisk min neste mobil kamera, og det er mest fordi jeg skal bevise for meg selv det jeg er ganske overbevist om: Det er gøy i ca 14 dager, også er det ikke så stas lenger. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til ditt siste innlegg: du høres ut som ei gammal kjerring! :sjarmor:

Neida - jeg er egentlig enig, bortsett fra at jeg er glad i MMS-funksjonen, da. Sånn innimellom.

Ha en fin kveld! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter aldri å forundre meg over hva folk faktisk prøver å få penger for.

Jeg har vært en tur på QXL, og der selges det alt fra brukt parfyme til velværepakker med åpnede shampooflasker og annet rask som sikkert har stått i skapet i en liten evighet, 2 år gamle hårfarger til brukte lebestifter.

Det kunne virkelig aldri falt meg inn å solgt en brukt lebestift, jeg lurer veldig på om de får solgt det ?

Jeg hadde aldri kommet på det heller, det skal de ha, de har da fantasi.

Jeg hadde heller kastet brukte leppestifter eller parfymer som ikke passer meg, evt gitt sistnevnte bort til noen kjente, men solgt det ? Nei. :riste:

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg syns er noe stort tull, er at jeg må overta en jobb andre har begynt på.

Spesielt når det viser seg at vedkommende ikke har gjort oppgaven skikkelig, og jeg må gjøre alt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg syns er noe stort tull, er at jeg må overta en jobb andre har begynt på.

Spesielt når det viser seg at vedkommende ikke har gjort oppgaven skikkelig, og jeg må gjøre alt på nytt.

:roll: Håpløst.

Tenk på at du kommer til å få en bedre attest enn dem du må rydde opp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attesten er nok berga for lengst, for å si det sånn... :roll:

Jeg har lagt inn bud på en lyslampe, en slik lampe man bruker for mørke, tunge vinterdager.

Prisen er foreløpig oppe i et par hundre, og det kan jeg jo absolutt leve med, siden de vanligvis koster noen tusen.

Men, om jeg vinner, vet jeg jo ikke.

Må huske på å sjekke innom igjen før auksjonen går ut om noen dager (lett å glemme)

Det kunne vært interessant å visst om den virker, eller ikke.

I såfall er det en billig investering for å opprettholde livskvaliteten også når det er mørkt hvor man enn snur seg til alle døgnets tider, omtrent. :-)

Jeg hadde liten tro på det før, men jeg merker veldig godt hvor påvirka jeg selv blir av vintermørket, og hvor stor forandringen er bare man får noen få dager med lys rundt seg igjen.

Hjernen min trenger lys for å trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo virkelig vært en begivenhetsrik dag av de sjeldne :ler:

Jeg har ikke løfta en finger siden lunsj, og det er ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi det er stille som i graven.

Det var faktisk enda værre i går.:roll:

Jeg har bestemt meg for å prøve ut ting jeg egentlig har bestemt meg for at jeg ikke har sans for, det som kalles forutinntatte holdninger, for det har man gjerne endel av.

Derfor har jeg store planer om å gjøre disse tingene jeg har bestemt at jeg ikke syns noe om, for å se om jeg kanskje syns noe om det likevel, eller eventuelt etterhvert.

Det gjelder ikke i matveien, men andre ting.

Som f.eks at jeg har bestemt meg for at jeg ikke liker Ericsson-mobiler, fordi jeg har hatt en dårlig mobil av den typen og fordi jeg husker min gamle venninne sin og hvordan den var, og det er jo ca 10 år siden.

Litt utvikling i mobilbransjen siden den gang kanskje :ler:

Jeg har derfor kjøpt meg (den er på vei og skulle entre mitt ringe palass imorgen om alt går etter planen), så skal vi se om vi kanskje må endre den holdningen der ja.

Det må vi nok, tenker jeg.

Det er ganske tåpelig med slike holdninger.

Det er meninger man tror man har, eventuelt har bestemt seg for at man har, på bakgrunn av sin egen smak, stil eller hva man er vant til.

Forandring fryder er det noe som heter, og det burde man ikke være så fordømt redd for, noen sjanser må man ta her i livet, kan ikke være kontrollfreak hele tiden, selv om det naturligvis er safest.

Overasskelser, av det positive slaget (eventuelt en bekreftelse av hva man trodde i utgangspunktet) er jo flott det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå :evil:

Nå har jeg fortjent en rapp med spanskrøret altså :evil:

Dumme, dumme Avery, gå og skamme seg.

At det ikke skal gå an å la de neglene være ifred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man le eller grine av folk som overhodet ikke eier sosiale antenner ?

Det er ikke bare det at det går litt tregt der oppe, det har virkelig aldri eksistert noe som helst i nærheten av sosiale vibber i det hodet, ever.

Alle har vi en intimsone hvor det er greiest at folk holder seg utenfor, og da setter jeg mindre pris på at noen tydeligvis aldri har hørt om en slik.

Jeg har null behov for å få klemmer av mine med-kolleger i hytt og pine, både når det gjelder å snike seg til en fordi han fant en passende unnskyldning, eller å sperre gangen så jeg ikke kommer forbi mens han strekker ut armene.

Det blir heller ikke blidt tatt imot å avbryte midt i en samtale mens man anpusten kaster seg inn med et innlegg om noe som omhandler noe helt annet, eller at man sniker seg rundt og står og nistirrer på en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo smart :o

Nå har jeg greid å parkere hundeinteressen min så lenge, også kommer det noen og setter en liten tass av en fransk bulldogg rett utafor her :o

Det er det nusseligste jeg har sett på lenge (jada, jeg vet de neppe hadde vunnet en skjønnshetskonkurranse, men jeg syns de er så søte jeg da...), bortsett da ifra den knøttlille valpen jeg fikk rett i fanget forrige uke.

Jeg følte meg fryktelig nærme å ringe nærmeste oppdretter og bestille et eksemplar nå altså.

Skummelt.

Jeg som så iherdig prøver å la vær å anskaffe meg dyr igjen, fordi jeg ikke har noen til å ta vare på dem når jeg er ute og reiser.

Hadde jeg bare hatt det, hadde jeg ikke tvilt et halvt sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på Idol og hørt Ali synge til jeg fikk frysninger på ryggen.

Går ikke han til finalen, ja da er verden enda galere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag dukket min nye mobil opp.

Den er faktisk brukt, men det kan man ikke se om man gransket den med lupe.

Selv om det er en Ericsson, tror jeg faktisk at jeg liker den litt . Jeg har ikke klådd noe særlig på den enda, men førsteintrykket er positivt, det.

Der ser man, det tok ikke lang tid å snu den forhåndsdømmingen. :ler:

Sofaen min er okkupert av et tungtpustende mannfolk med armer og bein i alle retninger, det er så trivelig og sosialt når de sovner kl 18 ene kvelden og kl 2130 den andre.

Tjoho så selskapelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger vel neppe uttrykke min grenseløse irritasjon over Idol-resultatet.

Jeg tror nesten jeg skal være littegranne barnslig og boikotte hele finalen.

Det er meg knusende likegyldig hvem av de to som vinner.

Har spist en alldeles sjokkerende nydelig kremet kyllingsuppe, og på 17. mai blir det fiskemiddag og hvitvin på terrassen hos en hyggelig kollega.

Jeg bryr meg ikke om å feire 17. mai, det er barnas dag hvor is og brus står i høysetet, og siden man er barnløs her i huset så greier jeg meg alldeles fortreffelig uten lange køer, korps og falsk sang som skjærer i ørene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære! Tusen takk' date=' og ha en god helg! :kysse:[/quote']

Kjære :ler:

Du det var da bare hyggelig å kunne hjelpe.

Skulle noe gå galt må du bare si ifra så skal jeg rive dem i ørene !

Ha en strålende helg Theo !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...