Gå til innhold

Hvordan fjerne hår ved bikini stedet


heiheihaha

Anbefalte innlegg

 

Hei. Jeg er 16 og har prøvd å fjerne hår. Hver gang jeg prøver å shave bikini stedet blir det rødt og klør og gjør vondt. Jeg har prøvd mange forskjellige ting men har nå gitt opp på å barbere. Jeg har hørt at epilatorer er bedre hvis man har sensitiv hud. Men det virker skummelt. Eller burde jeg prøve voksing? Og skal man fjerne hår foran eller også bakk hvis det gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv voksing.Jeg har vokset meg selv i mange år,men lurt å gå til en hudpleier event. hudpleielinjen på vgs(billigere)og få det gjort i begynnelsen så ser du hvordan de gjør det.

Anonymkode: 3c74c...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, heiheihaha skrev:
 

Hei. Jeg er 16 og har prøvd å fjerne hår. Hver gang jeg prøver å shave bikini stedet blir det rødt og klør og gjør vondt. Jeg har prøvd mange forskjellige ting men har nå gitt opp på å barbere. Jeg har hørt at epilatorer er bedre hvis man har sensitiv hud. Men det virker skummelt. Eller burde jeg prøve voksing? Og skal man fjerne hår foran eller også bakk hvis det gir mening.

 

Bruk antibak etterpå. Da kommer du aldri mer til klø eller få nupper igjen.  Ikke bruk det nær slimhinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, heiheihaha skrev:
 

Hei. Jeg er 16 og har prøvd å fjerne hår. Hver gang jeg prøver å shave bikini stedet blir det rødt og klør og gjør vondt. Jeg har prøvd mange forskjellige ting men har nå gitt opp på å barbere. Jeg har hørt at epilatorer er bedre hvis man har sensitiv hud. Men det virker skummelt. Eller burde jeg prøve voksing? Og skal man fjerne hår foran eller også bakk hvis det gir mening.

 

Epilator gjør ganske vondt, men du kan jo prøve. Eller voksing som anbefalt men det koster jo mer da.. Når du barberer, bør du alltid bruke en ny skarp høvel! Har selv god erfaring med å bruke høvel beregnet for menn, de virker å vare litt lengre ;). Gjør det når du har stått i dusjen en stund, bruke såpe og barber mest mulig med hårene. Smør deg inn med en god fuktighetskrem med en gang etterpå. 

Hvir mye du skal ta bestemmer du selvsagt selv. Mange liker å ta alt også "bakover" som du sier. gir veldig deilig og glatt følelse synes jeg :). Selv har jeg tatt laser, men det er temmelig dyrt og kanskje litt i overkant å satse på som 16 åring. Uansett er det noe jeg vil anbefale å tenke på etterhvert hvis du synes hårfjerningen er til bryderi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...