Gå til innhold

Har du lyst til å la være å barbere leggene, men gjør det likevel fordi du føler du må?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier og sitte å kose på hårene på leggen som en katt ❤️  hårende syns ikke så godt som jeg trudde, så ingen som kommenterer det 

Anonymkode: 7caca...4f3

😍

Anonymkode: e689a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt laser under armene, bena og bikinilinja. Veldig deilig å slippe å tenke på hårvekst i noen måneder 😊 (Har helt mørkt, kraftig hårvekst) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å sløyfe barbering av leggene innimellom, men føler meg alt for "mandig" med hår. Det irriterer meg, det er jo like naturlig med kroppshår for jenter - men jeg klarer liksom ikke stå i mot. Nedentil har jeg derimot sluttet å barbere, det sjenerer verken meg eller kjæresten også slipper jeg den fæle kløen når det vokser ut. Tar bare litt i bikinilinjen av og til på sommeren. Under armene barberer jeg regelmessig, men det plager meg ikke nevneverdig om jeg glemmer det eller hopper over det av og til. Synes ikke hår under armene er like "forbeholdt menn" som hår på leggene.

Anonymkode: 2d796...e8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å være «nybarbert» og pleier å barbere legger og armhuler 1-2 ganger i uken. Underlivet er med større mellomrom, det må ha litt tid mellom hver gang. Men jeg lar det ikke vokse seg til det heller.

Men når det skal sies kunne jeg fint gå alt fra 2-5 uker mellom barberingen når jeg jobbet mye, og når jeg og kjæresten ikke skulle se hverandre på på en stund. Han har aldri lagt inn noe ønske om at jeg skal stille glatt og barbert noen plass heldigvis så all barbering her i gården er for egen selvpleie og glede

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal på julebord f.eks og gå med kjole, gjør du et unntak da? Jeg burde også være for gammel til å gjøre sånt for andre, men akkurat der er jeg veldig pingle.

Anonymkode: e689a...5eb

Da går jeg med sort strømpebukse (er ikke så glad i hudfargede), så nei, pleier ikke det:) men har tatt de noen ganger på vinteren om jeg skal på spa, når jeg tenker meg om. Men har dukket opp der og med vinterpelsen min, jeg bare glemmer det:)

Anonymkode: 0f817...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går jeg med sort strømpebukse (er ikke så glad i hudfargede), så nei, pleier ikke det:) men har tatt de noen ganger på vinteren om jeg skal på spa, når jeg tenker meg om. Men har dukket opp der og med vinterpelsen min, jeg bare glemmer det:)

Anonymkode: 0f817...88b

Litt befriende at du glemmer det da 😊

Anonymkode: e689a...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt befriende at du glemmer det da 😊

Anonymkode: e689a...5eb

Jeg synes det er litt deilig selv. For å være ærlig synes jeg at jeg har brukt altfor mye tid til å tenke på megselv; hva som er bra/dårlig, hvordan bli bedre (både fysisk og psykisk). Jeg synes rett og slett jeg har vært litt for selvopptatt og vil heller rette fokuset utover. Jeg har lyst til å bruke tiden til å tenke på andre, som de jeg er glad i og hva de trenger. Og det er mye hyggeligere:)

Anonymkode: 0f817...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater jobben det er å barbere leggene (nøye), men jeg føler meg ikke vel med hår der i det hele tatt. Jeg har egentlig ikke så kraftig hårvekst, men har ganske mørke hår, så de syns allikevel godt. Jeg hadde ikke vært like nøye om jeg hadde hatt lyse hår, men barbert hadde jeg gjort uansett. 

Anonymkode: 01c67...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt deilig selv. For å være ærlig synes jeg at jeg har brukt altfor mye tid til å tenke på megselv; hva som er bra/dårlig, hvordan bli bedre (både fysisk og psykisk). Jeg synes rett og slett jeg har vært litt for selvopptatt og vil heller rette fokuset utover. Jeg har lyst til å bruke tiden til å tenke på andre, som de jeg er glad i og hva de trenger. Og det er mye hyggeligere:)

Anonymkode: 0f817...88b

❤️❤️

Anonymkode: e689a...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei.. Jeg har latt være å barbere under armene og synes det er litt sexy med underarmshår. Barberer igjen nå fordi jeg har så ujevnt vekst. Legghårene er strihåret og svart, det klarer jeg dessverre ikke å vise meg offentlig med.

Anonymkode: a5cf3...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du føler du må pga hva andre vil tenke, hva som er forventet, hva alle andre gjør osv. Hårete legger finnes ikke sexy å se på, men det er mye bedre å ta på enn pigger (som det så fort blir, jeg gidder ikke barbere hver eneste dag). Så av denne grunnen tenker jeg ofte at så mye deiligere det hadde vært å bare drite i barberingen av leggene og gå rundt med myke hår isteden. Men tør jeg? Nope 🙈

Tenker du det samme eller ville du aldri droppet barberingen uansett hvor sosialt akseptert det var og selv om alle andre også droppet å barbere leggene sine?

Jeg barberere armhulene og stusser lengden nedentil for min egen del, men barberingen av legger er for alle andre 😅

Anonymkode: e689a...5eb

Jeg gjør som jeg føler for når det kommer til velvære. Det betyr at gidder jeg ikke å barbere leggene så gidder jeg ikke. Jeg har gått på sommeren med hår på leggene - har harde, svarte hår som syns veldig og ser kanskje litt mandig ut til tider. Det handler ikke om hva alle andre skal syns om meg, men hva jeg syns om meg selv. Bryr jeg meg om hårene? Nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater jobben det er å barbere leggene (nøye), men jeg føler meg ikke vel med hår der i det hele tatt. Jeg har egentlig ikke så kraftig hårvekst, men har ganske mørke hår, så de syns allikevel godt. Jeg hadde ikke vært like nøye om jeg hadde hatt lyse hår, men barbert hadde jeg gjort uansett. 

Anonymkode: 01c67...2ca

Det tar jo max ett minutt.. Jeg gjør det bare mens balsamen får virke litt.

Anonymkode: 4057c...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sorte hår og jeg lar dem gro som de vil over alt fordi jeg liker det slik. Uansett lar jeg meg ikke presse til unaturlig liv av mobben/trendsetterne/sauene i flokken. Jeg gjør som jeg vil og jeg står for det!

Anonymkode: c81ef...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barbert leggene og under armene tidligere men har sluttet nå. Det var en liten bøyg å vise seg offentlig i starten, men jeg tenker ikke på det nå lenger. Får ingen blikk eller oppmerksomhet heller, så tydelig at ingen andre bryr seg heller.

Anonymkode: efab3...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til at barbering av legger etc skulle fiksa seg sjøl... jeg liker det hårløst men syns det er en drittkjedelig "jobb".

Anonymkode: 431e8...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater kroppshår. Skulle ønske hårene aldri vokste ut noen annen plass enn håret på hodet og øyenbryna. 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg barberer legger/armhuler hver dag i dusjen. Går over underlivet med epilator annnhver uke.

KJæresten har gjort det VELDIG KLART at han ikke godtar hår. 

Anonymkode: 4e56e...ad1

Har han selv hårløs kropp da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er underarmene mine lengre enn de noensinne har vært før og jeg elsker det, men jeg tør ikke gå med singlet.. Jeg er ikke helt klar for fordommene man får, men én dag skal jeg klare det. Lar også vær å barbere bena så lenge jeg ikke skal vise dem frem. Jeg synes det er litt stress og jeg synes barberhøvler er unødvedig dyrt. Foretrekker å vokse, men det er også dyrt. 

Anonymkode: 49472...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt lys hud og veldig mørke hår på leggene så der vokses det. Barberes i nødsfall eller mellom voksing for å få alt i samme fase, liker ikke piggene som kommer når det vokser ut etter høvel.

Jeg gjør det for en blanding av årsaker. Da jeg prøvde første gang sent i tenårene fikk jeg litt sjokk over hvor forskjellig følelsen av klærne mot huden var, da først skjønte jeg hvor lodden jeg egentlig er :sjokkert:. Jeg følte meg rett og slett mer feminin uten alt håret. Det blir definitivt mer hårfjerning om sommeren men kan finne på å gjøre det på vinteren også.

Jeg har en del hår på armene også, men der er det tynt, lyst og nesten ikke synlig, hadde "pelsen" på beina vært likedan hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 37e5d...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med epilering av leggene. Nå kommer det kun små lyse håe ut, og de får være i fred. Ellers skjer det jeg barberer under armer, men det er ikke ofte da jeg ikke har håevekst der, kun noen få strå. Alt annet får være i fred.

Anonymkode: 888bd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...