Gå til innhold

Smertelindring ved egguthenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke smertestillende og eventuelt beroligende fikk du før egguthenting?

Anonymkode: 800a5...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk Paracet, Voltaren, Morfin (Oxynorm 10 mg) og Valium som jeg tok hjemme ca en time før. Og så fikk jeg nesespray med morfin da jeg lå i stolen.

Funket gull, kjente nesten ingenting 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Paracet, oxynorm og voltaren en time før uttaket. Så fikk jeg lokalbedøvelse i livmorveggen før de startet.

Merket absolutt alt sammen og er det verste jeg har opplevd av smerte. Gått gjennom 2 SA og det var piece of cake i forhold. 😒

Ikke meningen å skremme deg! Det jeg fikk skal visst være nok for de aller fleste. Jeg var unntak så til neste uttak skal jeg få mer 😉

Anonymkode: edcd3...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk Paracet, oxynorm og voltaren en time før uttaket. Så fikk jeg lokalbedøvelse i livmorveggen før de startet.

Merket absolutt alt sammen og er det verste jeg har opplevd av smerte. Gått gjennom 2 SA og det var piece of cake i forhold. 😒

Ikke meningen å skremme deg! Det jeg fikk skal visst være nok for de aller fleste. Jeg var unntak så til neste uttak skal jeg få mer 😉

Anonymkode: edcd3...8bc

Kunne de ikke gi deg mer underveis? Var derfor jeg fikk den nesesprayen med morfin. Hadde ikke vondt, var bare sinnssykt redd, så grein meg til å få mer morfin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk Paracet, oxynorm og voltaren en time før uttaket. Så fikk jeg lokalbedøvelse i livmorveggen før de startet.

Merket absolutt alt sammen og er det verste jeg har opplevd av smerte. Gått gjennom 2 SA og det var piece of cake i forhold. 😒

Ikke meningen å skremme deg! Det jeg fikk skal visst være nok for de aller fleste. Jeg var unntak så til neste uttak skal jeg få mer 😉

Anonymkode: edcd3...8bc

Har du lav smerteterskel? Gruer meg veldig, men håper håndterer det greit og ikke får så voldsomme smerter.

Anonymkode: 800a5...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uttaket, på Ullevål ble kun gjort med lokalbedøvelse og paracet. Det var sånn de gjorde det før (er noen år siden). Det var så vondt, jeg lå å hylte og blødde som en gris, fikk ikke noe mer. Jeg klarte ikke å ligge rolig fordi det gjorde så vondt, jeg klarte ikke å gå oppreist etterpå pga smertene. 

Pga dårlige opplevelse på Ullevål så byttet vi. Der fikk jeg Paracet og Voltaren tror jeg, også fikk jeg morfin intravenøst en eller to ganger. I tillegg til lokalbedøvelsen. Det var fortsatt vondt, men ikke i nærheten av hva det var første gangen.

Anonymkode: e15bb...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Kunne de ikke gi deg mer underveis? Var derfor jeg fikk den nesesprayen med morfin. Hadde ikke vondt, var bare sinnssykt redd, så grein meg til å få mer morfin.

Nei de sa at det ikke var mulig når de var så godt i gang 🙄 jeg grein og skreik helt hysterisk. Var helt forferdelig. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lav smerteterskel? Gruer meg veldig, men håper håndterer det greit og ikke får så voldsomme smerter.

Anonymkode: 800a5...2a8

Vil si at jeg har ganske høy smerteterskel, men kanskje ikke når det gjelder dette akkurat 🙈 

De sa at det er ikke så normalt å ha så vondt som jeg hadde og at de lovet å gi meg mer smertestillende beste gang 👌

Anonymkode: edcd3...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan legge til at jeg hadde ikke noe særlig smerter i ettertid. Kun litt ømt som en veldig mild menstruasjonssmerte

Anonymkode: edcd3...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk Paracet, oxynorm og voltaren en time før uttaket. Så fikk jeg lokalbedøvelse i livmorveggen før de startet.

Merket absolutt alt sammen og er det verste jeg har opplevd av smerte. Gått gjennom 2 SA og det var piece of cake i forhold. 😒

Ikke meningen å skremme deg! Det jeg fikk skal visst være nok for de aller fleste. Jeg var unntak så til neste uttak skal jeg få mer 😉

Anonymkode: edcd3...8bc

Jeg får det samme (minus voltaren, av eget valg), synes også det er smertefullt.

Men jeg har født barn, og tenker på det - er jo ikke i nærheten sånn sett.

Synes det hjelper når de trykker på magen. 

Endometriosesmerter pga cyste var hundre ganger verre enn uttak, så om man er vant til sterke menssmerter så er det nok ikkje verre med ca samme medisimerimg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste klinikker har sluttet med intravenøs smertelindring. Jeg fikk en coctail av ulike tabletter i forkant, som andre skriver her. Personlig synes jeg ikke det er noe å grue seg til. For meg var det i alle fall ikke vondt. Det var ikke noe spabehandling akkurat, men vondt var det ikke. Synes svimmelheten som kom av tablettene var mer ubehagelig enn egguthentingen 🤭

Anonymkode: 30b75...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...