Gå til innhold

'Alle' har plutselig MPA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er iallfall svada. Vet om barn med mpa som omtrent har dødd av anafalytisk sjokk før 6 mnd. 

Min fikk diagnose Mpa, men det var nok egentlig intoleranse siden han vokste det av seg. Det sier at 30% av kolikkbabyer egentlig reagerer på kumelkprotein.

Anonymkode: baa23...304

Nå er jeg veldig uvitende her. Men kumelkprotein eller også morsmelk? 

Anonymkode: 85c53...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veldig uvitende her. Men kumelkprotein eller også morsmelk? 

Anonymkode: 85c53...658

Barnet vil også reagere på morsmelk hvis mor inntar mat og drikke med kumelkprotein i. 

Anonymkode: ed757...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen vår fikk påvist MPA. Legen sa de fleste babyene som reagerte på melkeprotein vokser heldigvis det av seg alt fra mellom 5-5 mnd til de er 3 år ca. Noen få er fortsatt allergisk eller laktoseintolerante etter dette. 

Anonymkode: 19ad1...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mote, men mer bevisst rundt følsomme og umodne fordøyelsessystemer på de små, der noen reagerer ekstra på melk.

For meg er det ikke usannsynlig eller ulogisk, men at så mange har i en barselgruppe/termingruppe høres ut som merkelig men tilfeldig. 

Tviler sterkt på at noen lyger... 

Anonymkode: 19ad1...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke allergi, men en naturlig kroppslig reaksjon fra babyens umodne kropp. De klarer ikke fordøye og håndtere melkeproteinene, og jeg tror det er veldig vanlig. Vi hadde relativt milde symptomer på eldstemann med økt gulping, magevondt og løs mage. Ga det noen måneder (droppet melkeproteinene de månedene) og prøvde igjen. Begynte med yoghurt og økte forsiktig på. Ungen drikker melk som bare det, men tok litt tid. Yngstemann kastet opp med en gang det kom litt proteiner i systemet. Det var nok hvis jeg brukte samme gaffel som jeg spiste melkeholdige ting med. Kastet opp i timesvis etterpå. Droppet igjen melkeproteinene i noen måneder før vi prøvde yoghurt, og økte forsiktig fra litt over året. Nå drikker det barnet også melk uten problemer. 

Anonymkode: 6d597...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Det er SVÆRT sjeldent et barn har melkeproteinallergi. Så dette er bare svada. Dessuten utvikles ikke allergier før barnet er rundt 5 år

Anonymkode: 2c889...9ed

Dette er jo bare tull... hilsen mor til barn som faktisk har mpa. Det er jo motsatt, mange små tåler ikke melk første 1-2 årene av sitt liv. Men 95% vokser det av seg med tiden. Og tro meg, de blir allergiske før 5 år ja. Makan til vrøvl! 

Anonymkode: 2b73d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke dere skal sitte å dømme folk å mene at de bare finner på allergier! Selv har jeg et barn på 11 år som fra barnet var 5 mnd ble kjempe syk pga allergi. Barnet fikk flere allergier med tiden, og har pr dags dato ikke vokst det av seg! Vi følges tett opp av sykehuset!

tenkt på at andre er i samme situasjon også?!  Blir så provosert av at dere kan sitte og si at folk bare finner det opp.. hvorfor skal man finne opp og late som at et barn er allergisk liksom.

Anonymkode: 7c6f7...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde laktoseintolleranse som bany. Holdte på å tørke inn da jeg bare kastet opp alt jeg fikk i meg. Måtte på utredning. Har vokst det av meg en god del nå. Men han fortsatt få litt vondt i magen osv av store mengder melk. Er 22 år nå. 

Anonymkode: d0ac5...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chelseagirl

Da jeg fikk førstemann i 2013 hadde "alle" barn KISSKIDD-syndrom, nå er det kort tungebånd eller MPA. Mener IKKE å bagatellisere de som faktisk har det, men er vel heller ikke sånn at veldig mange har det heller?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...