Gå til innhold

Bør sexkjøp legaliseres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.8.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hva synes du? Bør dette bli lovlig? Mange menn lider i sølibat, har du empati med dem?

Anonymkode: 7cf9e...fe6

Jeg driter i tusSeladda av noen ¨menn¨...

MEN, ser nesten bare fordeler for jentene \ gutta som må, -eller vil selge... OG Norge.

Som det er nå tror jeg sikkerheten til prostituerte er dårligere enn før, -da de i praksis valgte sted for knull, og hadde mulighet til å stikke av \ holde øye med værandre... OG fått HIVI UT Masse ytenlandsk Kriminalt, -organisert Mafia og Menneskehandel... Serr, de er muligens den største faren for norske som selger, og virkelig en pest og plage for alle som beveger seg i Oslo sentrum, -minst like innpåslitne som de ¨Afro-amerikanske¨ eller  wtf ¨hedersfolka¨ kan kalles... EDIT... Som truer deg, om du ikke kjøper Hasjen dems... GRR...

Jobbet noen mnd. i Tyskland, ble med unggutta på ¨Bof¨ en gang, -jeg for å drekke, og titte på hvordan  det funka med ¨godkjent¨ horehus, NULL Interesse for å betale for sex. -Dyreste og dårligste ¨Sjampagnen¨ ewer...

Men, -jentene var trygge, -ingen kødda med ¨Gorillaene¨ av noen vakter der... Tror det var system på helsesjekk via offentlig tjeneste... 

-Måtte uansett seff. vært det her for å beholde ¨løyve¨... OG Seff betale skatt. -Forbud mot usikker sex... :opplyser:

-Nei, ikke ¨stor horekunde¨ jeg, -men siste, og ærligste ex var tidligere heroinist, -som hadde nyktret seg... 

Uff, skle uttpå på piller, -hadde eggstokker nåkk til å være ærlig med meg. Hun visste jeg måtte kutte da.

-Kuleste ex... 

-HÅPER HUN ER OK 💕 -Serr, LIGG UNNA HARDE STOFFER, -Og PILLER ... :sukk:

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Sannhet !
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Thyra skrev:

"Luksushorene" er i mindretall. 

Du mener det er en bedre ordning for jenter å stille kroppsåpningene sine til disposisjon for andres lyster for penger enn å ha et aktivt sexliv drevet av lyst

Bedre for jenter å behandle kroppen som en vare og ha sex for penger enn å ha sex pga lyst? 

Tror ikke du vet hva motivasjonen til mange av de er. 

Kanskje de elsker sex og skjønt at isteden for å være billig å ligge rundt så ligger de heller med faste og får penger i tillegg? 

Skjønner jo at kvinner føler seg truet av de.. 

vi er alle horer. Bare at de fleste selger seg selv og tiden sin til andre ca 8 timer hver dag til halve prisen. 

Tydelig at du er preget av fordommene og kun en side av saken. Mange gjør det frivillig fordi de har lyst. 

Anonymkode: 86335...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Sex er ikke et behov på lik linje med å spise, drite og sove. Det er ikke en rett å få sex med andre. Livet er dessuten uendelig mye mer verdt enn å basere sin verdi på om man får sex eller ikke. Dessuten er det noe som hører ekteskapet til. Ikke en forlystelse som man bruker og kaster som en vare.

Anonymkode: 50d40...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For begge kjønn? Eller for kun menn?

Anonymkode: 838db...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du vet hva motivasjonen til mange av de er. 

Kanskje de elsker sex og skjønt at isteden for å være billig å ligge rundt så ligger de heller med faste og får penger i tillegg? 

Skjønner jo at kvinner føler seg truet av de.. 

vi er alle horer. Bare at de fleste selger seg selv og tiden sin til andre ca 8 timer hver dag til halve prisen. 

Tydelig at du er preget av fordommene og kun en side av saken. Mange gjør det frivillig fordi de har lyst. 

Anonymkode: 86335...086

Ikke mange, men noen gjør det nok frivillig fordi de har lyst. Hvis de har noen få faste kunder som er pene og ordentlige, får godt betalt, og ikke har noen kvaler med å ta betalt for sex, kan de sikkert trives med tilværelsen. En stund, ihvertfall. Ikke godt å si hva de tenker om det om noen år. 

Men veldig mange er drevet av nød, enten fattigdom eller rusproblemer, eller de blir regelrett tvunget av andre og må gi fra seg fortjenesten til halliker og bakmenn. Ikke alle prostituerte kan ta seg så godt betalt heller, eller ta seg råd til å si nei til kunder de fi ner ubehagelige. De gjør det ikke fordi de "elsker sex", men fordi de trenger pengene. Det er svært sjelden prostituerte nyter sex med kunder. Men kunder lar seg lure av falske stønn. 

Når dette temaet kommer opp, trekker de som forsvarer sexkjøp ofte fram de luksusprostituerte. De utgjør en liten del av de prostituerte. Og er i en helt annen situasjon enn veldig mange andre. 

Hva som skal være så mye mer "høyverdig" med å selge seg til faste kunder enn å "ligge rundt", skjønner jeg heller ikke. Menn ligger da like mye rundt, uten at det fremstilles som billige av den grunn. 

Mulig jeg ser en side av saken. Men det gjør tydeligvis du også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen om en sexarbeider-bachelor var spennende. Ser for meg at det er 100% mannlige søkere til det studiet.

Anonymkode: 2fbb6...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Thyra skrev:

Ikke mange, men noen gjør det nok frivillig fordi de har lyst.

Fordi de har lyst på pengene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CAPS LOCK skrev:

Fordi de har lyst på pengene

Selvsagt. Og de tenker det er lettjente penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Ja, uten tvil. Det er moralsk feil å forby dette. Det er en menneskerett å få bruke vår egen kropp til det vi vil. Jeg ser på våre politikere som forbrytere som nekter oss dette. 

Anonymkode: 54a0e...f8d

Prostitusjon er tilltatt. Du kan prostituere deg så mye du bare vil uten å bli straffet for det av staten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hva synes du? Bør dette bli lovlig? Mange menn lider i sølibat, har du empati med dem?

Anonymkode: 7cf9e...fe6

Ja, det bør legaliseres. Forbud gjør det verre for de prostituerte enn for noen andre. Det er mye informasjon om dette på nettet fra de som er prostituerte. For eksempel er det lovlig i enkelte land, men det er ikke tillatt med hallikvirksomhet eller bordell (flere prostituerte på samme sted). Det betyr at det ikke er lov å samarbeide med andre, noe som gjør at de prostituerte må være helt alene, uten noen de kan få hjelp av hvis de får problemer med en kunde.

Forbud er så idiotisk og menneskefiendtlig at jeg blir helt kvalm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 12.01, 911 skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor salg er lovlig, mens kjøp straffes hardt.
For de som ønsker slike "forhold" hadde det vært greit med bordeller i ordnede forhold der ingen kvinner ble utnyttet og misbrukt (om man definerer misbruk litt romslig). Sikkert noen damer som ønsker å ha dette som en bi-inntekt, men vil unngå halliker som tar det meste av det de tjener.

Jeg har selvsagt empati med mennesker som ufrivillig må leve uten sex.

I Norge straffes salg hardt selv om det i teorien er lovlig. Myndighetene går nemlig etter for eksempel de som leier ut til prostituerte, så prostituerte risikerer å miste hjemmet sitt. Det er ren risikosport for prostituerte å gå til politiet hvis de utsettes for noe i jobben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 12.16, MuffinStud skrev:

Vanskelig spørsmål der personlig frihet settes opp mot sosialt ansvar.

Det "sosiale ansvaret" som gjør at de prostituerte får et vanskeligere og farligere arbeidsliv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Thyra skrev:

Både menn og kvinner lever i ufrivillig sølibat, uten sex, uten nærhet. Og ja, jeg har sympati med dem, men det gir dem ikke rett til å utnytte andre mennesker.

Bare fordi noen prostituerte blir utnyttet så betyr ikke det at alle blir det. Skal vi liksom legge ned alle sportsbutikker fordi XXL utnytter sine ansatte? Latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentarene på forumet gjør meg ikke annet enn provosert. For meg virker det som at de fleste forsøker å tegne et nyansert bilde av et diskriminerende, katastrofal og absurd idé. Det ligger et forbud i prostitusjon og seksuelle virksomheter i dag av hensyn til kvinnen, for at samfunnet ikke skal bevege seg mot til å bli et liberalisert kjøttstykket. Og det setter jeg svært stor pris på. (Bare fordi man har ytringsfrihet betyr det ikke at man kan si det man vil). Det er grenser for hvilke virksomheter staten skal tillate, noe jeg er ivrig tilhenger av, rett og slett fordi bransjen ikke er av frivillig interesse foruten tilfeller der alle andre alternativ er strøket. Ingen vokser opp til å ville bli stripper, prostitutert eller selge sex til kåte menn. Tanken slår når det ikke finnes noe annen inntektskilde og ofte også av rasjonalitet, og det er et problem som heller bør stå som første prioritet for staten fremfor om det skal bli lov å selge kroppen sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, jabx said:

Det "sosiale ansvaret" som gjør at de prostituerte får et vanskeligere og farligere arbeidsliv?

Nei. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Bare fordi noen prostituerte blir utnyttet så betyr ikke det at alle blir det. Skal vi liksom legge ned alle sportsbutikker fordi XXL utnytter sine ansatte? Latterlig.

Kunden kan uansett ikke vite om graden av utnyttelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan folk kan leve i sølibat skjønner jeg ikke. Det er så enkelt som å dra til et fattig land og skaffe seg dame/mann.

Anonymkode: b5acc...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Thyra skrev:

Ikke mange, men noen gjør det nok frivillig fordi de har lyst. Hvis de har noen få faste kunder som er pene og ordentlige, får godt betalt, og ikke har noen kvaler med å ta betalt for sex, kan de sikkert trives med tilværelsen. En stund, ihvertfall. Ikke godt å si hva de tenker om det om noen år. 

Men veldig mange er drevet av nød, enten fattigdom eller rusproblemer, eller de blir regelrett tvunget av andre og må gi fra seg fortjenesten til halliker og bakmenn. Ikke alle prostituerte kan ta seg så godt betalt heller, eller ta seg råd til å si nei til kunder de fi ner ubehagelige. De gjør det ikke fordi de "elsker sex", men fordi de trenger pengene. Det er svært sjelden prostituerte nyter sex med kunder. Men kunder lar seg lure av falske stønn. 

Når dette temaet kommer opp, trekker de som forsvarer sexkjøp ofte fram de luksusprostituerte. De utgjør en liten del av de prostituerte. Og er i en helt annen situasjon enn veldig mange andre. 

Hva som skal være så mye mer "høyverdig" med å selge seg til faste kunder enn å "ligge rundt", skjønner jeg heller ikke. Menn ligger da like mye rundt, uten at det fremstilles som billige av den grunn. 

Mulig jeg ser en side av saken. Men det gjør tydeligvis du også. 

Det gjør jeg. 

Men mange drar ikke på jobb fordi de liker det men fordi de trenger pengene.

og det med at menn ligger like mye rundt er feil. En gruppe menn ligger mye rundt. De fleste menn må være i forhold for å få regelmessig sex. 

Jeg testet ut dette og lagde meg en tinder profil med jentenavn. Fikk mange matcher uten bilde og «kjente» flere av guttene som tok kontakt. Sex for jenter er så lett at de ikke evner å forstå hvorfor mange menn har fordommer mot billige jenter. Selv om jenter er desidert verst på å dømme andre jenter. 

Gutter knuller som regel en jente som er billig for da får de seg noe å får en annen utstråling og «selvtillit» som gjør at flere jenter er interessert. 

Kanskje den største forskjellen på kjønnene. 

Anonymkode: 86335...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Sex er ikke et behov på lik linje med å spise, drite og sove. Det er ikke en rett å få sex med andre. Livet er dessuten uendelig mye mer verdt enn å basere sin verdi på om man får sex eller ikke. Dessuten er det noe som hører ekteskapet til. Ikke en forlystelse som man bruker og kaster som en vare.

Anonymkode: 50d40...515

Det er ikke sant. Fortrolighet og seksuell nærhet er faktisk et behov i menneske av voksen alder. Graden varierer men alle har noen.

Dette betyr ikke an noen skal tvinges til å tilfredstille andres behov. Men skjer det ikke på vanlige måten - innenfor et forhold -  et forhold kan man faktisk ha et behov for å kjøpe det. Akkurat som barna eller foreldrene dine trenger kontakt og omsorg som du kjøper av staten ("barnehage", "gamlehjem") om du klarer ikke å få gjort det selv eller klarer ikke å skaffe frivillige hjelp fra familien din.

Anonymkode: a0d7c...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 12.01, 911 skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor salg er lovlig, mens kjøp straffes hardt.

For å beskytte offeret.

I tilfelle den som kjøper sex skulle være voldelig. Den som selger sex skal da ikke bli straffet.

Ellers hadde ingen som solgte sex sagt i fra om mishandling til politiet. 

Anonymkode: 7a2b3...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...