Gå til innhold

Hvorfor så mange sinte, unge, hvite menn?


kahaki

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det bare menn det er ok å kalle tapere?

Anonymkode: f565c...7dd

Det er dette stempelet vi må jobbe oss vekk fra. Ingen er tapere, så lenge de ikke malplasseres av samfunnet. 

Samtidig er det en kjensgjerning at unge, hvite menn bl.a har høyere drop out-rate innen utdanning. Skyldes dette arv og miljø? Skyldes det årtier med 'hvitt privilegium'? 

Jeg vet om flere unge menn som står litt på siden av samfunnet. Et problem er, som jeg innledningsvis berører, at de malplasseres av samfunnet i roller de blir mer utilpass og "mislykkede" i.

Takk lov for at her til lands har selv NHO nå gått mot Regjeringen i deres AAP-håndtering. 

Sluttpoenget i diskusjonen er uansett at vi må behandle folk som mennesker med evner og egenskaper. Ikke tall, kroner eller statistikk. Det får vi først med politikere som anerkjenner befolkningen som en verdi, ikke en kostnad.

Anonymkode: 438f1...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innleggene i denne tråden minner meg om ordtaket "Skadefryd er den eneste sanne glede". De guttene som vokser opp som tapere i dag de samme som alltid i varierende grad har blitt tapere. Samfunnet har endret seg, og ikke alltid til det bedre. Skoleverket er i dag laget av og for kvinner, og gjør en dårlig jobb med å hente ut gutters potensial. For kvinner som liker skadefryd er det sikkert fint, men for samfunnet er det like dumt å kaste bort menns potensial som kvinners.

Anonymkode: efb13...1c0

Her vil jeg jo si at det er den skolepolitiske delen som henger etter. Gutter som slet på skolen før, droppet ut og fikk seg jobb, ofte innad i familien eller bekjente. Nå, når mange jobber krever utdannelse pluss at det er flere mennesker enn det jobber, så må jo disse få et annet alternativ. Hvordan mener du at lite bevilgninger og fokus på bl.a lærlingeplasser er kvinners feil? Dette er jo relevant for både gutter of jenter som trenger alternativ skolegang.

Anonymkode: 9030f...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det bare menn det er ok å kalle tapere?

Anonymkode: f565c...7dd

Det er ingen som har sagt at det ikke er lov å kalle en kvinne " taper". Men ingen er kun en "taper", man kan være totalt dust på noen områder,  samtidig som man har andre egenskaper som er flotte og beundringsverdige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vil jeg jo si at det er den skolepolitiske delen som henger etter. Gutter som slet på skolen før, droppet ut og fikk seg jobb, ofte innad i familien eller bekjente. Nå, når mange jobber krever utdannelse pluss at det er flere mennesker enn det jobber, så må jo disse få et annet alternativ. Hvordan mener du at lite bevilgninger og fokus på bl.a lærlingeplasser er kvinners feil? Dette er jo relevant for både gutter of jenter som trenger alternativ skolegang.

Anonymkode: 9030f...5e6

Samtidig er det et mindretall som tar høyere utdannelse. Den finnes utallige mennesker som ikke har utdannelse utover videregående, og noen avslutter skolegangen etter 10 klasse. Det er flust av jobber som ikke krever noe særlig utdannelse, butikkjobber, bussjåfører, taxisjåfører, you name it. Spiller ingen rolle hva man jobber med så lenge man er lykkelig i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, JaVel said:

Hm, jeg ser på incels ( som jeg bare har hørt om her på KG ) helt motsatt.

Er ikke lett å diskutere "incels" på kvinneguiden nei, når så mange har så forskjellige definisjoner som er ulik den opprinnelige.

Anonymkode: fff05...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Her vil jeg jo si at det er den skolepolitiske delen som henger etter. Gutter som slet på skolen før, droppet ut og fikk seg jobb, ofte innad i familien eller bekjente. Nå, når mange jobber krever utdannelse pluss at det er flere mennesker enn det jobber, så må jo disse få et annet alternativ. Hvordan mener du at lite bevilgninger og fokus på bl.a lærlingeplasser er kvinners feil? Dette er jo relevant for både gutter of jenter som trenger alternativ skolegang.

Anonymkode: 9030f...5e6

Problemet er ofte ikke at gutter ikke kan lære det, det er at skolene ikke legger opplæringen til rette slik at de har best mulig sjanse til å gjøre det. Mange gutter trenger bl.a. fysisk aktivitet mye oftere enn jenter og strengere disiplin i klasserommet for å klare å fokusere på teori mens de er små. Dette viser seg i forskningsprosjekt etter forskningsprosjekt, men de blir alle sammen ignorert. I stedet satser de på idiotiske reformer og prosjekter som baseskoler, som resulterer i at de som har vanskelig for å konsentrere seg gjør det enda dårligere.

Anonymkode: efb13...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...