Gå til innhold

Jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt


Ikke ta imot jesus

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de klarer ikke å leve livet sitt som de vil uten å blande seg inn på hva andre folk velger å spise.  Spis frø og planter! Du hører ikke noe negativt fra meg! Hvorfor synes dere det er fritt å blande dere inn på hva andre spiser? Jeg er voksen nok å velge kostholdet mitt uten å må tåle hypokritiske kommentarer fra andre. 

Anonymkode: b1999...a4b

Ts var kanskje litt kvass i uttalelsene sine, men ts bryr seg jo bare om miljøet - og det er bra. Ikke alle vil eller kan kutte ut kjøtt fullstendig og det får nå så være. Men et kjøttfritt kosthold er absolutt sunt, og man får i seg alle viktige næringsstoffer (utenom b12, det må man ta som tilskudd. Null stress)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg steker griser hel på grillen og spiser smalahove til jul. Ligner på dødt dyr det! Tror du virkelig at jeg bryr meg? 

Anonymkode: b1999...a4b

Du brydde deg nok til å kommentere. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Undulatfjær said:

Ts var kanskje litt kvass i uttalelsene sine, men ts bryr seg jo bare om miljøet - og det er bra. Ikke alle vil eller kan kutte ut kjøtt fullstendig og det får nå så være. Men et kjøttfritt kosthold er absolutt sunt, og man får i seg alle viktige næringsstoffer (utenom b12, det må man ta som tilskudd. Null stress)

Jeg har ikke sagt det ikke er sunt. Igjen, jeg bryr meg fint lite om HVA ANDRE SPISER.  Hvorfor føler de at de kan ha en mening om kjøttettere? Voksen folk kan velge selv hva de vil spise. 

Anonymkode: b1999...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Undulatfjær said:

Du brydde deg nok til å kommentere. 😊

Bryr meg at det er et dødt dyr.  Har du litt problemer å lese? 

Anonymkode: b1999...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Vi må redde klimaet og dyrs rettigheter, så jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt. Det er ikke bra for klimaet og er heller ikke dyrenes ønske å bli spist, vi må bli vegetarianere alle sammen, jeg har blitt det! 

Håper flere slutter å spise kjøtt! 

Det er som kjent ikke sundt for kroppen å spise kjøtt heller!

Dyr spiser hverandre, skal de også stoppe med det siden det ikke er dyrenes ønske å bli spist?

Angående hvorvidt kjøtt er sunt https://forskning.no/sykdommer-vitaminer-mat-og-helse/rodt-kjott-og-melk-er-sunt/414108

Angående klima, så er veganerkost det beste alternativet. Samtidig bør maten være svært kortreist, og jeg håper virkelig ikke at du som er så opptatt av miljøet spiser mat som har krevd lang transport før det havnet på bordet ditt.

Og ut i fra ditt dømmende innlegg håper jeg at resten av livsstilen din gjenspeiler miljøengasjementet ditt.

 

Anonymkode: 6132b...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det ikke er sunt. Igjen, jeg bryr meg fint lite om HVA ANDRE SPISER.  Hvorfor føler de at de kan ha en mening om kjøttettere? Voksen folk kan velge selv hva de vil spise. 

Anonymkode: b1999...a4b

Det er ikke greit å tvinge noen til å gjøre noe som helst, men hensikten var/er å opplyse folk. Men å spise kjøtt er noe som står mange nært, som de ikke ønsker å kutte ut. De får gjøre som de vil for all del, men det bidrar til å forverre miljøet. Akkurat som å kjøpe billige klær støtter barnearbeid. Jeg sier ikke at de som spiser kjøtt eller kjøper billige klær gjør det med vilje for å forverre planeten og menneskeheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg at det er et dødt dyr.  Har du litt problemer å lese? 

Anonymkode: b1999...a4b

Nei, har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr spiser hverandre, skal de også stoppe med det siden det ikke er dyrenes ønske å bli spist?

Angående hvorvidt kjøtt er sunt https://forskning.no/sykdommer-vitaminer-mat-og-helse/rodt-kjott-og-melk-er-sunt/414108

Angående klima, så er veganerkost det beste alternativet. Samtidig bør maten være svært kortreist, og jeg håper virkelig ikke at du som er så opptatt av miljøet spiser mat som har krevd lang transport før det havnet på bordet ditt.

Og ut i fra ditt dømmende innlegg håper jeg at resten av livsstilen din gjenspeiler miljøengasjementet ditt.

 

Anonymkode: 6132b...b97

Det er en viss forskjell mellom å avle opp dyr, la de leve stusselig i innestengte, trange båser, for så slakte dem etter et par år, og ville dyr som følger instinktene sine. Enkelte dyr er jo også rene kjøttetere.

Edit: ellers er jeg enig med deg ang korttreist mat 😊

Endret av Undulatfjær
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som tror de kan fortsette å leve i overforbruk, kjøttgilde, sydenferier hvert år og weekendturer hit og dit med fly er ignorante. Det er absurd at det tillates å bygge kjøpesentre med lavpriskjeder som HM, Cubus etc nå til dags, fast fashion trender bør boikottes og tekstilindustrien bør ta ansvar for klimautfordringene. Enkeltindivider bør også ta ansvar selv, før det iverksettes unntakstilstand fra et politikernivå. 

Vi må begynne å leve annerledes, tenke nytt og være gode forbilder for oss selv og andre.  

Jeg vil ikke bli kokt levende på denne planeten bare fordi noen på død og liv skal ha kjøtt til fredagstacoen, satt på spissen så klart - But still. 

Anonymkode: 6aef4...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Undulatfjær skrev:

Morsomt at kjøttetere skal ha kjøttprodukter som ikke ser ut som dyr 🙈

Jeg skjønner jo hvorfor folk ikke vil spise noe som "ser" på deg, eller være med på slakt og partering.
Jeg gikk på en linje på vgs for en del år siden, hvor alle elevene fikk ta jegerprøven. I tillegg hadde vi elevbedrift hvor vi parterte kjøttstykkene til jegere og solgte det vi tok selv :) Fra jord->tallerken. Vi saltet, røyket...Lagde pålegg, pølser, marinerte biffstykker og mere til.
Spennende.
Jeg har lov å bære og kjøpe våpen, men pga dårlig syn, allergiker, så lar jeg være :)  Sier heller ja til oppdrag fra det lokale jaktlaget  :)  Får betalt med ett par kjøttstykker, så er greit det da :fnise:  


Slik har det jo vært og er fremdeles, ikke alle passer til jakt og partering, noen ender opp med å steke/koke kjøttet istedet.
Bare se på urbefolkning. En god del menn drar på jakt og parterer, mens kvinnene lager maten :)  

(Jeg hadde faktisk to stykker på den linja som svimte av /kastet opp, når vi tok vekk innvoller og flådde dyret. Eller synet av blod.--Er altså ikke for alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Vi må redde klimaet og dyrs rettigheter, så jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt. Det er ikke bra for klimaet og er heller ikke dyrenes ønske å bli spist, vi må bli vegetarianere alle sammen, jeg har blitt det! 

Håper flere slutter å spise kjøtt! 

Det er som kjent ikke sundt for kroppen å spise kjøtt heller!

Slutt med dette hysteriske tullet, gjør hva f... du vil selv, men ikke prediker for oss andre hva vi skal gjøre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legg inn 100 gram storfe-burger og 100 g soya-protein skvip/rødbet-burger/sopp-burger/what-ever burger og se hvor stor forskjell det er på næringsinnholdet. Jalla-burger har ikke sjans mot kjøtt. Selv ikke mot blandings-produkter som kjøttfarse. Selv små mengder med rødt kjøtt gir kjøttspisere en helt enorm fordel fordi det er komprimert næring med masse essensielle næringsstoffer. 

Anonymkode: 31799...b10

Challenge accepted!
HOLY SMOKE STORFEBURGER NÆRINGSINNHOLD PER 100G:
Energi: 960kj
Kalorier: 231 kcal
Fett: 18,5g
Metter fett: 8,2g
Karbohydrater: 0,6
Sukkerarter: 0g
Kostfiber: 0,2
Protein: 15,4g
Salt: 0,9g

HÄLSANS KÖK INCREDIBLE BURGER (VEGAN) PER 100G:

Energi: 763KJ
Kalorier: 183 kcal
Fett: 9,2g
Mettet fett: 4,0g
Karbohydrater: 5,5g
Sukkerarter: 1,1g
Fiber: 5g
Protein: 17g (!!)
Salt: 1,00g

SÅ - vegetarburgeren har mindre fett, mer proteiner og mer fiber enn ku-burger.. ikke sjans sa du? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

På 5.8.2019 den 0.10, Undulatfjær skrev:

Det er en viss forskjell mellom å avle opp dyr, la de leve stusselig i innestengte, trange båser, for så slakte dem etter et par år, og ville dyr som følger instinktene sine. Enkelte dyr er jo også rene kjøttetere.

Edit: ellers er jeg enig med deg ang korttreist mat 😊

Mener du at kyr, sauer, hester, griser og så videre burde blitt satt fri? Vi burde kanskje stoppet all gårdsdrift? De fleste gårdsdyr står jo i båser på vinterstid.

Anonymkode: 6132b...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at kyr, sauer, hester, griser og så videre burde blitt satt fri? Vi burde kanskje stoppet all gårdsdrift? De fleste gårdsdyr står jo i båser på vinterstid.

Anonymkode: 6132b...b97

Ja la oss slippe alle husdyra på skauen og så ser vi hvor lenge de klarer seg. Det høres ut som fantastisk god dyrevelferd :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Ja la oss slippe alle husdyra på skauen og så ser vi hvor lenge de klarer seg. Det høres ut som fantastisk god dyrevelferd :ironi:

Tja, om det er det at dyr er innestengt i båser som plager folk skjønner jeg ikke helt hva de tenker er løsningen på det problemet. De aller fleste gårdsdyr er i båser på vinterstid. Enten de skal slaktes eller ikke.

 

 

Anonymkode: 6132b...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfordrer alle andre til å slutte å spise kjøtt selv, det er fint at det blir mer til meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...