Gå til innhold

Jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt


Ikke ta imot jesus

Anbefalte innlegg

Og hvor skal all maten dyrkes da? All mark er ikke egnet til å dyrkes. Og hvordan skal maten transporteres til utkantstrøk?

Anonymkode: d3cc7...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Vi må redde klimaet og dyrs rettigheter, så jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt. Det er ikke bra for klimaet og er heller ikke dyrenes ønske å bli spist, vi må bli vegetarianere alle sammen, jeg har blitt det! 

Håper flere slutter å spise kjøtt! 

Det er som kjent ikke sundt for kroppen å spise kjøtt heller!

Jeg har prøvd, ble ekstremt dårlig; Fikk ikke lov av lege å fortsette.. Og jeg er flink på kjøkkenet :) 

Jeg tar opp lite mineraler og vitaminer fra grønnsaker/frukt/belg/korn...  Til tross for at jeg spiser animalsk så må jeg likevel spise kosttilskudd, men langt nær like mye som da jeg spiste vegansk.

Kjenner til en håndfull med folk som er allergisk mot mye, eneste frukt og grønt de kan spise er: Eple, melon, potet og ris. Blir litt ensidig kosthold for de også, skal vi som er allergisk/intolerant sulte ihjel?

Kjenner til en person som er allergisk mot proteinene i kjøtt også :fnise:  Han blir stygg-dårlig type: Må inn på sykehus til obervasjon om han får i seg kjøtt. Han kan faktisk dø av det. Han er en tvungen veganer, tiltross for at han lengter etter en blodig biff..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chizue skrev:

Jeg har prøvd, ble ekstremt dårlig; Fikk ikke lov av lege å fortsette.. Og jeg er flink på kjøkkenet :) 

Jeg tar opp lite mineraler og vitaminer fra grønnsaker/frukt/belg/korn...  Til tross for at jeg spiser animalsk så må jeg likevel spise kosttilskudd, men langt nær like mye som da jeg spiste vegansk.

Kjenner til en håndfull med folk som er allergisk mot mye, eneste frukt og grønt de kan spise er: Eple, melon, potet og ris. Blir litt ensidig kosthold for de også, skal vi som er allergisk/intolerant sulte ihjel?

Kjenner til en person som er allergisk mot proteinene i kjøtt også :fnise:  Han blir stygg-dårlig type: Må inn på sykehus til obervasjon om han får i seg kjøtt. Han kan faktisk dø av det. Han er en tvungen veganer, tiltross for at han lengter etter en blodig biff..!

Det er forståelig. Et veganer/vegetarisk kosthold passer nok ikke alle. Men det viktigste er jo at alle bidrar litt i det minste. Alle monner drar. Ingen har behov for kjøtt i alle måltider 7 dager i uka 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ellers takk. Går mot strømmen og spiser så mye kjøtt som jeg vil. Ferdig snakket!!

Anonymkode: 486bb...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å skje. Gå å ta deg en burger! 

Anonymkode: a465f...cbd

Spiser ofte burger jeg,men den er ikke lagd av et dødt dyr

Anonymkode: 59bb3...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig hater folk som ts.  Spis hva du vil- men i morgen kjøper jeg den største indrefilet som finnes så skal jeg spise opp hver eneste bit KuSkål! 

Anonymkode: b1999...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mye av frukt og grønt blir importert fra andre land med båter og fly. Just sayin. 

Anonymkode: 132c0...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Spiser ofte burger jeg,men den er ikke lagd av et dødt dyr

Anonymkode: 59bb3...078

Elsker dødt dyr- spesielt med bare salt og pepper og kokt på grillen. Helst rødt og bloody fortsatt inne. Nam! 

Anonymkode: b1999...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Undulatfjær said:

På hvilken måte da? Hva slags diagnose har du som krever at du spiser masse kjøtt?

Bindevevssykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elsker dødt dyr- spesielt med bare salt og pepper og kokt på grillen. Helst rødt og bloody fortsatt inne. Nam! 

Anonymkode: b1999...a4b

Man vinner ikke en diskusjon ved å poengtere hvor godt man liker slakta dyr 😂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Undulatfjær skrev:

Jeg er vegetarianer, og synes det er ganske morsomt at ingen av de som spiser kjøtt kan adde kilder til meningene sine. Det er jo vi som er veggis som sitter med fakta, mens resten av folket er redd for å miste biffen sin, stakar. 😂

Hvorfor må vi "adde" kilder til meningene våre? Jeg har ikke behov for å forklare hvorfor jeg foretrekker å spise kjøtt... 🤷‍♀️

(Anser forresten det å kalle seg "veggis" for ekstremt harry, på lik linje med voksne som sier "kidsa". Beklager, måtte bare.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvorfor må vi "adde" kilder til meningene våre? Jeg har ikke behov for å forklare hvorfor jeg foretrekker å spise kjøtt... 🤷‍♀️

(Anser forresten det å kalle seg "veggis" for ekstremt harry, på lik linje med voksne som sier "kidsa". Beklager, måtte bare.) 

Du trenger ikke kilder til dine egne personlige meninger, men ved å påstå ting som er faktabasert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Undulatfjær said:

Man vinner ikke en diskusjon ved å poengtere hvor godt man liker slakta dyr 😂 

Jeg prøver ikke å vinne noe som helst diskusjon. Bryr med fullstendig ikke om gale mennesker som burde ha blitt samlet opp og sendt til sin egen øy. 

Anonymkode: b1999...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ofte burger jeg,men den er ikke lagd av et dødt dyr

Anonymkode: 59bb3...078

Legg inn 100 gram storfe-burger og 100 g soya-protein skvip/rødbet-burger/sopp-burger/what-ever burger og se hvor stor forskjell det er på næringsinnholdet. Jalla-burger har ikke sjans mot kjøtt. Selv ikke mot blandings-produkter som kjøttfarse. Selv små mengder med rødt kjøtt gir kjøttspisere en helt enorm fordel fordi det er komprimert næring med masse essensielle næringsstoffer. 

Anonymkode: 31799...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver ikke å vinne noe som helst diskusjon. Bryr med fullstendig ikke om gale mennesker som burde ha blitt samlet opp og sendt til sin egen øy. 

Anonymkode: b1999...a4b

Kan du begrunne på en veldig saklig måte hvorfor du mener veganere er gale folk som burde isoleres? Så vidt jeg vet tar de bare vare på seg selv, dyrene og miljøet. Det kaller jeg heller å være oppegående og reflektert 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at veggiser skal ha ‘ikke kjøtt’ produkter som ligner/smaker mest mulig som kjøtt 🙈

Anonymkode: b1999...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt at veggiser skal ha ‘ikke kjøtt’ produkter som ligner/smaker mest mulig som kjøtt 🙈

Anonymkode: b1999...a4b

Morsomt at kjøttetere skal ha kjøttprodukter som ikke ser ut som dyr 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Undulatfjær said:

Kan du begrunne på en veldig saklig måte hvorfor du mener veganere er gale folk som burde isoleres? Så vidt jeg vet tar de bare vare på seg selv, dyrene og miljøet. Det kaller jeg heller å være oppegående og reflektert 🙂

Fordi de klarer ikke å leve livet sitt som de vil uten å blande seg inn på hva andre folk velger å spise.  Spis frø og planter! Du hører ikke noe negativt fra meg! Hvorfor synes dere det er fritt å blande dere inn på hva andre spiser? Jeg er voksen nok å velge kostholdet mitt uten å må tåle hypokritiske kommentarer fra andre. 

Anonymkode: b1999...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
3 timer siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Vi må redde klimaet og dyrs rettigheter, så jeg oppfordrer alle til å slutte å spise kjøtt. Det er ikke bra for klimaet og er heller ikke dyrenes ønske å bli spist, vi må bli vegetarianere alle sammen, jeg har blitt det! 

Håper flere slutter å spise kjøtt! 

Det er som kjent ikke sundt for kroppen å spise kjøtt heller!

Jeg forstår ikke veggistankegangen...   for dyrene er da ikke dette til det bedre. Vi lever i en verden som baserer seg på profitt. Ingen kommer til å ha dyr, med unntak av kjæledyr, om de kun er en utgiftspost. Om du var et dyr : ville du foretrukket å leve i noen år for så å bli avlivet eller ville du gått for alternativet som er å aldri å ha levd? 

Mennesker velger nesten alltid det førstnevnte for seg selv, så vil tro det er en generell holdning at dette er det beste alternativet. 

Og for planeten så er det faktisk antallet mennesker som er for høyt, ikke dyr....  

Ernas plan om å øke fødselsraten er sinnsyk. Det åpenbare er at planeten går under på grunn av overbefolkning. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Undulatfjær said:

Morsomt at kjøttetere skal ha kjøttprodukter som ikke ser ut som dyr 🙈

Jeg steker griser hel på grillen og spiser smalahove til jul. Ligner på dødt dyr det! Tror du virkelig at jeg bryr meg? 

Anonymkode: b1999...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...