Gå til innhold

Hvor lett kan noen få se IP-adressen jeg sender epost fra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir mast på av noen mens jeg er på ferie, og ønsker å late som om jeg er på ferie noen dager lenger enn jeg er (ikke jobbsammenheng). Hvis jeg sender mail fra Norge, der jeg befinner meg nå, vil de kunne se via f.eks IP-adresse at jeg er i Norge, og ikke fortsatt på ferie i utlandet?

Anonymkode: 0034e...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Kanskje.

Spørsmålet er hvor teknisk oppegående mottaker er. Er vedkommende veldig teknisk oppegående så vil vedkommende selv forstå at dette ikke trenger å bety at du er der IP-adressen påstår at du er, selv om det kan gjøre det.

Men er vedkommende ikke teknisk oppegående vil vedkommende uansett kunne tro at det er sånn, og påstå at du har sendt e-post hjemmefra og ikke ferie - uten å forstå at det ikke stemmer dersom det blir forklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt feil perspektiv. En person som sjekker IP-adressen din, har null respekt for deg. Bare be personen ryke og reise!

 

Anonymkode: 547ff...8b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mast på av noen mens jeg er på ferie, og ønsker å late som om jeg er på ferie noen dager lenger enn jeg er (ikke jobbsammenheng). Hvis jeg sender mail fra Norge, der jeg befinner meg nå, vil de kunne se via f.eks IP-adresse at jeg er i Norge, og ikke fortsatt på ferie i utlandet?

Anonymkode: 0034e...972

Hva så om noen på en eller annen måte klarer å få tak i den IP-adressen din. 

Forsøker man å finne ut hvor en slik IP-adresse holder til, så gir den selvdølgelig ingen eksakt adresse / lokasjon uansett. 

Anonymkode: ff2b4...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen epostservere oppgir IP-adresse og noen gjør ikke.

Anonymkode: 19b56...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om jobbmailen og de hoster sine egne servere så kan de finne ut hvor du logger på fra, men gjør de det så bryter de norsk personvernlovgivning. Det er nemlig ikke lov å overvåka ansattte i Norge, om det ikke er for et bestemt lovregulert formål.

Anonymkode: dce2c...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så her lett:

https://www.wikihow.com/Read-Email-Headers

Anonymkode: ebee4...8f7

Det sier kun noe om hvilken IP epost-serveren har. TS har ikke egen webserver. Mest sannsynlig er det gmail eller jobbmail det er snakk om her.

Anonymkode: dce2c...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...