Gå til innhold

Frosne halvtinte reker, hvor lenge holder de i kjøleskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte frosne reker i dag, men mistet lysta på reker. Satte de i kjøleskapet mens de fremdeles var halvfrosne. Hva kan jeg regne med av holdbarhet? 

 

Anonymkode: 7c945...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spist de i morgen. Men jeg er hysterisk på sånt. Regelen er vel tre døgn i kjøleskap.

Anonymkode: 7111a...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spist de i morgen. Men jeg er hysterisk på sånt. Regelen er vel tre døgn i kjøleskap.

Anonymkode: 7111a...d76

Takk for svar. Jeg tenkte spise de i kveld eller i morgen, men det er varmt ute og jeg er kvalm. De går i søpla eller kan de fryses i morgen og kokes til å lage kraft av? 

Anonymkode: 7c945...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke fryse de ned igjen, om de er halvtinte. Hadde spist de senest i morgen. Husk det er hundedagene nå, maten blir fort dårlig, selv i kjøleskapet!

Anonymkode: 2348e...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må ikke fryse de ned igjen, om de er halvtinte. Hadde spist de senest i morgen. Husk det er hundedagene nå, maten blir fort dårlig, selv i kjøleskapet!

Anonymkode: 2348e...784

Ja, er selv skeptisk, synes ikke kjøleskapet er så kaldt her. (Er på besøk) Jeg skrelte ikke resten av rekene i går kveld, men de var fremdeles frosne. Kan jeg benytte meg av å blande med sitron og majones og lage rekesalat, se lenken under, eller er det tvilsomt? Klarer ikke spise opp alt om jeg lager rekesalal og burde renset rekene i går, men da var de enda frosne. 

https://www.p4.no/slik-firedobler-du-holdbarheten-pa-rekene/artikkel/665760/

Anonymkode: 7c945...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er selv skeptisk, synes ikke kjøleskapet er så kaldt her. (Er på besøk) Jeg skrelte ikke resten av rekene i går kveld, men de var fremdeles frosne. Kan jeg benytte meg av å blande med sitron og majones og lage rekesalat, se lenken under, eller er det tvilsomt? Klarer ikke spise opp alt om jeg lager rekesalal og burde renset rekene i går, men da var de enda frosne. 

https://www.p4.no/slik-firedobler-du-holdbarheten-pa-rekene/artikkel/665760/

Anonymkode: 7c945...be4

Det var ingen dum tanke, det kan du lage. Men husk å lukt på det om det blir stående ett par dager i kjøleskapet, om ikke alt blir spist opp med en gang. Du kan bli veldig syk av dårlige reker.

Anonymkode: 2348e...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ingen dum tanke, det kan du lage. Men husk å lukt på det om det blir stående ett par dager i kjøleskapet, om ikke alt blir spist opp med en gang. Du kan bli veldig syk av dårlige reker.

Anonymkode: 2348e...784

Har renset og laget etter oppskriften nå, rekesalat. Det var ikke så mange reker igjen, så tror jeg får spist det opp i alle fall i morgen. De luktet og smakte godt nå, men som sagt, de var frosne i går kveld og har stått i kjøleskapet. Men hva er det med sitron og majones som gjør de mer holdbare? 

Ts

Anonymkode: 7c945...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...