Jump to content
Sign in to follow this  
loveacrossboarders

Sammen med en araber!

Recommended Posts

loveacrossboarders

Hei! (Proevde meg paa en daarlig clickbait i overskriften).

Jeg maa foerst og fremst innroemme at inspirasjonen for aa opprette denne er hentet fra traaden her paa KG om Mette Ask.

Jeg sitter i en nogenlunde likens situasjon som henne, men likevel helt annerledes…

(For de som ikke har faatt det med seg; flott dame i 40-aarene som har giftet seg med en tyrker hun knapt kjenner – kort fortalt).

I traaden angaaende henne innsaa jeg at det var flere brukere med mye erfaring rundt det aa vaere sammen med et menneske med en helt ulik bakgrunn enn en selv, og at flere brukere oppfordret til diskusjon og soekte kunnskap paa generelt basis rundt dette temaet.

Selv har jeg ingen i naermeste omgangskrets jeg kan raadfoere meg med, og jeg opplever stadig at jeg blir doemt pga mennesket jeg velger aa vaere sammen med (til og med av gode venner og familie).

Jeg oensker derfor aa dele mine erfaringer og historier, men viktigst av alt oensker jeg en dialog med dere!

Hvem vet, kanskje vi kan minimere vaare fordommer og laere noe av hverandre?

Heretter vil jeg starte med litt bakgrunnhistorie, uten aa utlevere min kjaere eller meg selv for mye.

Kort fortalt har jeg bodd utenlands en god stund i forbindelse med jobb, og min andre halvdel moette jeg paa arbeidsplassen.

Om det spiller noen rolle er jeg fremdeles bosatt i Europa, i en stoerre by preget av hoey innvandring fra spesielt midt-oesten, hvor ogsaa min kjaereste kommer fra.

Vi har naa vaert sammen i et aars tid og jeg skal love dere at ting ofte har vaert komplisert.

Bare for detaljenes skyld, vil jeg ogsaa nevne at vi er like gamle, har likt utdanningsnivaa, jobber begge innen ingenioer-feltet og vi deler flere like interesser.

Samtidig, i retrospekt tenker jeg at saa mange av diskusjonene og uoverenstemmelsene vi har hatt underveis kunne vaert unngaatt dersom vi begge hadde visst hva vi vet naa.

Jammen hadde en slik plattform som jeg oensker aa skape her vaert til nytte for meg da – og ogsaa fremover, fordi jeg er paa ingen maate utlaert selv!

Saann fra toppen av hyllen tenker jeg at temaer jeg vil ta opp er kjaerlighet paa tross av landegrenser, kommunikasjon og spraak, religion, tradisjoner, familie, kulturforskjeller, grensesetting, forstaaelse og andre ting som faller meg(og dere) inn underveis.

Jeg vil ogsaa proeve aa raadfoere meg med min kjaere underveis(samt hans familie og venner), saa man faar mer nyansert input og ikke bare mine solo-tanker i det hele.

Vil dere bli med paa ferden?

Fortsetter under...