Jump to content
trachea

Vi skal bli en familie på 3!

Recommended Posts

trachea

Våger meg å opprette en dagbok. Var litt i tvil men jeg kan jo ikke drive å tenke at det skal gå galt hele tiden, da blir jeg gal. :klo:

Litt om oss:

Jeg er i slutten av 20 årene og samboer i starten av 30 årene. Vi har vært sammen i 4 år og kjøpt oss bolig sammen. Huset er klart innen en måned. Gleder meg såå til å flytte inn! :hjerter:

Vi ble enige i juni om å begynne å prøve og bli gravide da vi regna med det kunne ta et års tid, DET tok det ikke 🙈 

I dag er jeg 6+0 (heter det da uke 7?) og den lille spiren er på størrelse med et riskorn! Tenk at dette lille riskornet skal bli et menneske! Kroppen er så utrolig fascinerende. Hittil har jeg superduper ømme bryster, er vondt å gjøre brå bevegelser 😂 ellers er jeg morgenkvalm. Men formen er fin sett bort fra det. Sliter på jobb da.. Vi jobber 12 timers dagvakt/kveld-nattevakt og det er en utfordring når jeg helst vil legge meg 21:00.

Gleder meg til å oppdatere her inne! Elsker å være gravid :gravid:

Fortsetter under...

Pingvin1

Gratulerer. Så gøy at dere ble gravid så fort 😊💕 

trachea
18 timer siden, Pingvin1 skrev:

Gratulerer. Så gøy at dere ble gravid så fort 😊💕 

Tuuusen takk🥰 ja, vi ble veldig overrasket. 

Gratulerer til deg også! Føler med i dagboka di. Håper alt går bra:hjerte:

trachea

03.08.19 - 6+2

Vi er invitert til så mye sosialt nå i nærmeste fremtid, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å skjule graviditeten😅. Vi skal i familietreff(en hel helg!!), bryllup, 50 årsdag, og to bursdager til i september(da er jeg 11-12 uker på vei så ikke krise om folk får vite noe da). Vet at det blir servert velkomstdrink i både bryllupet og 50 årsdagen.. Har lurt på om jeg skal ha med alkoholfritt øl(ikke i bryllupet da), også helle den over i et glass og kaste flaskene så ingen avslører meg 😂 Har virkelig ikke lyst å fortelle om graviditeten allerede nå!

Ellers har jeg vært litt hissig de to siste dagene. Har mye kortere lynte. Håper det går over snart 😂 Samboeren måtte påpeke at «ikke vær så bitchy med kundeservice når du ringer da» hahah, jeg er jo aldri bitchy til vanlig 😂 men han er fornøyd med at det går ut over kundeservicefolk og ikke han 🙈

Måtte foresten bare ta en siste CBD, bare for å få bekreftelse på HCG stigning. Nåå skal jeg ikke teste mer 😊

3F8E4329-4043-420D-AC60-DA14350B05A3.png

Frøkenhåpefull

Gratulerer 😊🎉

trachea
På 4.8.2019 den 2.09, Frøkenhåpefull skrev:

Gratulerer 😊🎉

Tusen takk 😄🌸

Annonse

trachea

08.08.19 - 7+0

Endelig uke 8! Vet ikke hvorfor men føler liksom 7+0 er en liten milepæl. Har hørt at det er litt kritisk fra 6+0-6+6 pga indre organer som skal lages. Vet jo de fortsetter å utvikle seg hele tiden altså 😅

Jeg sover dårlig om nettene. Våkner av at jeg må på do, eller av at jeg er kvalm. Så det blir lite søvn. Rart hva denne lille erten kan stelle i stand i grunn 😂

Om to uker skal vi på TUL privat. Da vil jeg jo være 9+0. Teller ned dagene nå! 

Palme

Blir spennende å følge deg 😊 

Jeg var selv på masse tilstelninger da jeg var "nygravid". Det gikk veldig fint. Ofte ordner man jo drikke selv og ingen legger merke til hva du spiser og ikke. Det var sikkert noen som hadde misstanke, men hva gjør det?  

Jeg er dobbelt så langt som deg, men er jo ikke så langt jeg heller føler jeg 😂😜

trachea
På 11.8.2019 den 10.59, Palme skrev:

Blir spennende å følge deg 😊 

Jeg var selv på masse tilstelninger da jeg var "nygravid". Det gikk veldig fint. Ofte ordner man jo drikke selv og ingen legger merke til hva du spiser og ikke. Det var sikkert noen som hadde misstanke, men hva gjør det?  

Jeg er dobbelt så langt som deg, men er jo ikke så langt jeg heller føler jeg 😂😜

Tror et par fikk mistanker, ble noen kommentarer men men 🙈

Åh, da har jo du sikkert snart time hos jordmor/gynekolog for å ha ordinær ultralyd 🤩

Palme
1 minutt siden, trachea said:

Tror et par fikk mistanker, ble noen kommentarer men men 🙈

Åh, da har jo du sikkert snart time hos jordmor/gynekolog for å ha ordinær ultralyd 🤩

Ja, om tre uker 😊 vet ikke kjønn enda. De har ikke klart å se det på tidligere ul. Så mye spennende I vente. 

trachea

22.08.19

9+0

I dag var samboer og jeg på tidlig ultralyd og fikk se den lille drua vår 😍 Hjerterslagene var tydelig synlige og alt så normalt ut. Ikke at de kan se så mye foreløpig, men vekst og mål var i hvert fall normale. Fikk googleforbud av jordmor da jeg var ærlig og sa jeg bekymret meg litt ekstra, fordi jeg har googlet alt mulig rundt svangerskap(oftest negative/triste ting som MA og sjeldne sykdommer osv)😂🙈. Samboeren mente jeg burde ha kvinneguidenforbud også😂 dette sa han heldigvis ikke forran jordmor. Blir ikke noe kvinneguidenforbud her i heimen! Jeg gleder meg sååå masse til å fortelle om graviditeten til foreldrene mine. Det blir deres første barnebarn❤️ mamma hinter stadig om småbarn og graviditet 😅 velger å vente 4 uker til med å fortelle det. Vil på en ultralyd til, såå tør jeg å slappe av!

trachea
5 minutter siden, Palme skrev:

Ja, om tre uker 😊 vet ikke kjønn enda. De har ikke klart å se det på tidligere ul. Så mye spennende I vente. 

Så utrolig spennende! Er du 16 uker på vei ca? Det blir jo fint å få vite kjønn 👶🏻❤️ Kanskje man får et litt nærmere bånd med fosteret også. Da er det plutselige en han eller ei hun 😊

Palme
4 hours ago, trachea said:

Så utrolig spennende! Er du 16 uker på vei ca? Det blir jo fint å få vite kjønn 👶🏻❤️ Kanskje man får et litt nærmere bånd med fosteret også. Da er det plutselige en han eller ei hun 😊

Ja stemmer 😊 håper det hjelper litt når jeg får vie kjønn og begynner å kjenne liv. Så jeg faktisk skjønner at det er noe der. Vanskelig å skjønne enda 😂

Merker du noe? 

Annonse

trachea
På 22.8.2019 den 21.21, Palme skrev:

Ja stemmer 😊 håper det hjelper litt når jeg får vie kjønn og begynner å kjenne liv. Så jeg faktisk skjønner at det er noe der. Vanskelig å skjønne enda 😂

Merker du noe? 

Det tror jeg absolutt vil hjelpe 🥰

Merker symptomene begynner å avta nå🤔 vet ikke om jeg liker det. Mest fordi jeg er en mester til å overanalysere ting, så min dramatiske hjerne tenker gjerne at det er negativt 😳 huff kan ikke tenke sånn 

trachea

03.09.19

10+5

Nå går tiden fort, og heldigvis for det!! Vil liksom bare komme meg til uke 15+ så jeg kan begynne å tenke at dette skal gå bra :)Jeg måtte bestille en til ultralyd, og dit skal vi 16.09, da er jeg 12+4 og forhåpentligvis kan jordmor se litt mer enn forrige gang :tongue:. Hun sa hun kunne se kjønn fra uke 13 av, så har ikke noe forhåpninger om det :). Akkurat kjønnet er ikke så viktig for meg. Jeg håper bare at den lille klumpen min er frisk og trives inne i magen. Det er litt enklere å være gravid og holde det hemmelig nå, fordi den siste uken har jeg ikke spydd og nesten ikke vært kvalm. Er fortsatt litt kvalm og puppene er enda ømme. Det nye nå(eller nytt og nytt, slitt med det siden uke 4) er mageknip. Må nr.2 ofte og er litt løs i magen. Too much information :fnise: en annen ting(!!!), jeg har begynt å gråte av ingenting, og det liker jeg ikke. Vi har holdt på å flytte den siste uka, og i løpet av 1 uke har jeg begynt å gråte 3 ganger, typ når vi bærer tunge møbler. Samboer ler heldigvis bare. 😂 Det er jo ikke fordi det er så grusomt tungt at jeg bare må gråte, men det er da jeg kjenner «årh, skulle ønske vi flytta før jeg ble gravid. Dette orker jeg ikke». De første 4 dagene gjorde jeg alt av flytting selv fordi han var vekkreist, så det føltes kanskje litt urettferdig 🙈. Men men, nå er det verste over :nori:

Edited by trachea

Palme

Så deilig at kvalmen begynner å gi seg 😁 og litt gråting er jo egentlig bra. Masse hormoner 😂

trachea
På 3.9.2019 den 16.02, Palme skrev:

Så deilig at kvalmen begynner å gi seg 😁 og litt gråting er jo egentlig bra. Masse hormoner 😂

Der er vel en sjarm med det også😂 Kjenner du noe til hormonene som herjer i kroppen?

snehvit88

Oppdatering?🤓🤓

trachea
På 13.9.2019 den 10.44, snehvit88 skrev:

Oppdatering?🤓🤓

Skal på tidlig ultralyd(igjen🙄😂) 08:30. Kan oppdatere når jeg har kommet hjem derfra 😄

trachea

16.09.19

12+4 

Har nettopp vært å sett på det lille fosteret våres 😭 det var så lite men samtidig så detaljert! 10 fingre, 4 hjertekamre, 2 hjernehalvdeler og de 2 store pulsårene gjennom blæra :ninuskapus:

Jordmor klarte ikke se kjønn, hadde ikke forventninger om det men har lest om flere andre som får vite sannsynlig kjønn mellom uke 12-13. Hun sa «kjønnet er ikke så definert». Så mulig det er ei jente da🙈 hadde vært stas! 

Vi fikk med masse bilder og video. Nå tenker jeg at vi kan begynne å dele nyheten med folk etter hvert :gravid:

49C70C04-8197-4437-B95A-B4BC065A4CB6.jpeg.7ca9d44a67508b69b9329be98fc5bf5b.jpeg

Lille venn ❤️

Edited by trachea

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...