Gå til innhold

Brunt blod i senga


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 6+1 i dag. Dagene før positiv test fikk jeg ømme pupper, noe jeg fortsatt har. I tillegg måtte jeg veldig ofte på do, men dette har stabilisert seg litt i løpet av den siste uken. Utover dette har jeg vært litt trøtt, hatt litt murringer i korsryggen (lette smerter) og er veldig oppblåst! Har derfor hatt en del luftsmerter og "sting" som har kommet innimellom men som går over i samme sekund.

Tok to tester (clearblue med ukeindikator) med én ukes mellomrom. Første gang fikk jeg "gravid 1-2 uker" og uken etter fikk jeg "gravid 2-3 uker". Har også tatt en hcg-test som bekreftet graviditeten og viste normale verdier.

Da jeg våknet i dag fant brunt blod i senga. Veldig liten mengde som må ha kommet ut mens jeg sov. Har hatt litt utflod i det siste men ikke merket noe til blod på papiret eller noe. Har heller ikke hatt noen smerter utover de luftsmertene som har kommet og gått hele tiden. 

Jeg har gått rett i google-fella og jeg er så bekymret. Dette barnet er høyt ønsket og jeg er livredd for om det har skjedd noe.

Har jeg noe å frykte?

Anonymkode: 14e0f...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunt blod er gammelt blod/renselse.

Anonymkode: 86686...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brunt blod er gammelt blod/renselse.

Anonymkode: 86686...738

Renselse på hva?

Anonymkode: 14e0f...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært en liten blødning pga skjøre slimhinner (ganske vanlig), og det kan i verste fall være starten på noe. Har det kommet noe når du tørker deg? At det er brunt er bra, det betyr at blodet er gammelt. Man er mer redd for friskt blod. Jeg hadde selv brunlig utflod en dag i uke 6, er nå i uke 24 og kjenner mye liv daglig :) 

Anonymkode: 70035...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde bittelitt i uke 4 og 5-6. Er nå i uke 30😊 

Anonymkode: e1096...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har blødd litt i flere av mine 7 svangerskap. I to av dem tok det seg fort opp og jeg mistet, en sa og en exu. Har også blødd litt i to av mine vellykkede svangerskap men da har det vært små mengder friskt blod. 

For din del kan det gå begge veier. Men at du ikke har blødd mer er et godt tegn. Det vil helst gå bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var brunt blod tegn på en missed abortion...

Men å blø når man er gravid er (dessverre) normalt! Hadde en venninne som ble sendt med ambulanse to ganger pga styrtblødninger (masse!! 😱), gikk bra! 😊

Aldri google! 🙈

Jeg hadde tatt en privat UL, ikke bra å gå å bekymre seg heller ♥️

Anonymkode: 27ca9...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde brunt blod i uke 8 (eller noe omkring der, husker ikke helt, lenge siden). Alt gikk helt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange svar ❤️ 

Jeg har passet på å sjekke papiret på alle min turer på do siden jeg fikk positiv test. Jeg har ikke blødd, og har ikke blødd mer i dag heller. Formen er uforandret og mitt tydeligste symptom (ømme pupper) er fortsatt der. 

Jeg har nok gått i google-fella og føler at alle symptomer stemmer med meg. Samtidig kan jeg jo ikke gjøre noe med det. Skal for sikkerhetsskyld ordne tidlig UL neste uke. :) 

 

Anonymkode: 14e0f...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til legen og spurt om du kunne fått en ultralyd siden du er gravid og har blødd. Blødninger skal alltid tas seriøst i et svangerskap, det trenger absolutt ikke være noe galt men jeg ville sjekket at alt sto bra til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...