Gå til innhold

Utredning fertilitet


sekundærinfertil

Anbefalte innlegg

Er i samme situasjon som dere. Barn fra før på 2 år. Utrolig sårt og vanskelig når det ikke går denne gangen.. 

Anonymkode: c109a...cf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, her kom det en del kommentarer jeg ikke forventet, men det var vel sikkert min feil at jeg ikke tok høyde for det.

Vi skal bare på første time for kontroll på sykehuset, og regner med det bare blir tatt ultralyd og div.andre undersøkelser, evnt at min mann må levere sædprøve også. Ivf er ikke i mine planer foreløpig, det må vi ta som det kommer om det er det som måtte bli aktuelt. 

At vi «stjeler» plassen fra noen andre i køen fordi vi har et ønske om søsken til vår sønn- det synes jeg er urettferdig, irriterende, og ganske sårt å høre! Fordi vårt ønske om baby er ikke noe mindre enn ønsket vi hadde når vi prøvde på nr.1?? Det er like vondt å prøve måned etter måned på nr.2, kanskje tilogmed litt annerledes vondt, fordi jeg VET at kroppen min har klart det før men ikke får det til nå?! 

Jeg skulle gjerne gått privat hadde jeg hatt økonomiske midler til det, men i første omgang ønsker jeg bare å undersøke om det er forhold som gjør det vanskeligere for meg å bli gravid naturlig igjen, og om det er noe de kan hjelpe med. For alt jeg vet har jeg «bare» cyster eller tette eggledere som kan skylles igjennom. Så hold your horses bittelitt... 

det jeg lurte på OPPRINNELIG er HVA som gjøres av undersøkelser på første konsultasjon på sykehuset etter henvisning fra fastlegen? 

Til alle dere som ønsker baby nr 1, nr 2 eller nr3 (osv); LYKKE TIL på reisen videre, håper det klaffer for oss alle om ikke alt for lenge ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sekundærinfertil skrev:

Oj, her kom det en del kommentarer jeg ikke forventet, men det var vel sikkert min feil at jeg ikke tok høyde for det.

Vi skal bare på første time for kontroll på sykehuset, og regner med det bare blir tatt ultralyd og div.andre undersøkelser, evnt at min mann må levere sædprøve også. Ivf er ikke i mine planer foreløpig, det må vi ta som det kommer om det er det som måtte bli aktuelt. 

At vi «stjeler» plassen fra noen andre i køen fordi vi har et ønske om søsken til vår sønn- det synes jeg er urettferdig, irriterende, og ganske sårt å høre! Fordi vårt ønske om baby er ikke noe mindre enn ønsket vi hadde når vi prøvde på nr.1?? Det er like vondt å prøve måned etter måned på nr.2, kanskje tilogmed litt annerledes vondt, fordi jeg VET at kroppen min har klart det før men ikke får det til nå?! 

Jeg skulle gjerne gått privat hadde jeg hatt økonomiske midler til det, men i første omgang ønsker jeg bare å undersøke om det er forhold som gjør det vanskeligere for meg å bli gravid naturlig igjen, og om det er noe de kan hjelpe med. For alt jeg vet har jeg «bare» cyster eller tette eggledere som kan skylles igjennom. Så hold your horses bittelitt... 

det jeg lurte på OPPRINNELIG er HVA som gjøres av undersøkelser på første konsultasjon på sykehuset etter henvisning fra fastlegen? 

Til alle dere som ønsker baby nr 1, nr 2 eller nr3 (osv); LYKKE TIL på reisen videre, håper det klaffer for oss alle om ikke alt for lenge ❤️ 

En utredning privat koster 3000,- Det har dere vel råd til.

Anonymkode: 48d4c...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En utredning privat koster 3000,- Det har dere vel råd til.

Anonymkode: 48d4c...e1a

Når TS har rett på offentlig helsehjelp er det da Ingwn grunn til å betale 3000 for det samme privat? 

Til ta: Det jeg gjorde (var hos avtalespesialist som fastlegen henviste meg til) var å ta ultralyd, skulle eggledere og ta blodprøver på dag 1-3 og dag 21. Utover dette tok legen generell anamnese. Etter å ha forsøkt ett tiltak ble jeg henvist til riksen for ivf. Der tok de ikke mer utredning annet enn generell ultralyd  Mannen leverte sædprøve parallelt med min utredning. 

Anonymkode: c3b38...235

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

En utredning privat koster 3000,- Det har dere vel råd til.

Anonymkode: 48d4c...e1a

Hvorfor skal hun betale 3000 kr mener du? Det er 3000 unødvendige kroner. Hun har rett på offentlif hjelp hun også, akkurat slik som meg og deg. 

Dere har vel råd til 3000 kr privat dere også, så hvorfor går ikke dere privat? :)

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En utredning privat koster 3000,- Det har dere vel råd til.

Anonymkode: 48d4c...e1a

Det har vi.. uten at det er din sak.

men jeg har lik rett på offentlig helsehjelp, som alle andre som forsøker på barn. Så om du er her bare for å spre spydigheter eller være kjip- så spar meg ☺️🏼

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...