AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Gruer meg til sommeren er over, gruer meg til å være på et studiested hvor jeg føler det er super sosialt og veldig mye sosiale ting som skjer som jeg egentlig ikke ønsker å være med på men som jeg føler jeg burde være med på. Jeg er hverken introvert eller sjenert, men jeg er i slutten av 20 årene og er mentalt ferdig med studier for lenge siden. Jeg savner å bo med kjæresten min, være med vennegjengen hjemme, ha middager og rolige vin -kvelder med venninner. Frister ikke å feste hardt lengre sånn som mange nye studenter gjør. Noen som også føler det sånn? Tenkte å lage en tråd hvor vi har lov til å lufte disse følelsene uten å føle at vi sutrer til dem rundt oss. Anonymkode: 2de4c...095
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Jeg starter på 3 årig utdanning nå, er 28 og kommer til å droppe noe av fadderuka arrangementene, skal heldigvis bo på egen hybel, så jeg MÅ ikke være sosial hele tiden. Har også samboer jeg må være borte fra.... føler ikke for å bare feste rundt mer, er ferdig med sånt for lenge siden. Anonymkode: 74400...7ac
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Starter også en 3 årig utdanning nå og gruer meg litt til akkurat det der. Jeg er 23 år og har et barn på snart 2 år. Er helt ferdig med hard festing og det der og er litt redd for at jeg vil bli sett på som usosial og teit😅 Anonymkode: 4b57c...2a6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Kunne ikke brydd meg mindre om jeg blir sett på som teit/kjip/gammel ol om jeg ikke er med på den harde festningen 😅 tar skolen ganske seriøst og har ikke planer om å skulke forelesninger fordi jeg er fyllesyk. Er 33 år, gift og har barn på 9 og 4, så jeg regner med at jeg ikke er alene om å være voksen med små barn hjemme og som ikke orker eller har mulighet til dette party livet jeg skal nok bli med på noe, men det får jeg finne ut av når vi starter opp og ser får se hva alternativene er😊 Anonymkode: 89d9f...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 Gruer meg i det hele tatt i å skulle begynne på bachelor! Jeg er ikke en av de mest sosiale, trenger litt stillhet og alenetid, men skal likevel prøve å delta litt på fadderuken. Anonymkode: 7f1a1...df6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #6 Skrevet 29. juli 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg starter på 3 årig utdanning nå, er 28 og kommer til å droppe noe av fadderuka arrangementene, skal heldigvis bo på egen hybel, så jeg MÅ ikke være sosial hele tiden. Har også samboer jeg må være borte fra.... føler ikke for å bare feste rundt mer, er ferdig med sånt for lenge siden. Anonymkode: 74400...7ac Kan jeg spørre hvor du skal studere? Er selv 28 og skal ta en bachelor. Anonymkode: 7f1a1...df6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #7 Skrevet 29. juli 2019 Vi er mange "eldre" studenter som dropper fadderuka og festene. Starter på en ny bachelor i år, tenker også å droppe hele denne partyfaktoren. Har ikke det største behovet for å være sosial heller da, skal bare delta på det obligatoriske da jeg jobber en del også. Anonymkode: 5d3ef...1f8 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #8 Skrevet 29. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gruer meg til sommeren er over, gruer meg til å være på et studiested hvor jeg føler det er super sosialt og veldig mye sosiale ting som skjer som jeg egentlig ikke ønsker å være med på men som jeg føler jeg burde være med på. Jeg er hverken introvert eller sjenert, men jeg er i slutten av 20 årene og er mentalt ferdig med studier for lenge siden. Jeg savner å bo med kjæresten min, være med vennegjengen hjemme, ha middager og rolige vin -kvelder med venninner. Frister ikke å feste hardt lengre sånn som mange nye studenter gjør. Noen som også føler det sånn? Tenkte å lage en tråd hvor vi har lov til å lufte disse følelsene uten å føle at vi sutrer til dem rundt oss. Anonymkode: 2de4c...095 jeg var slik gjennom de årene jeg studerte (akkurat ferdig). Det er faktisk helt ok å si nei å ikke bli med på ting, men slappe av der du bor. ikke stress, si nei med god samvittighet, bare forklar at du føler deg litt ferdig med party party 🙂 Anonymkode: 79ee5...a96 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #9 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor du skal studere? Er selv 28 og skal ta en bachelor. Anonymkode: 7f1a1...df6 Lillehammer Anonymkode: 74400...7ac
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2019 #10 Skrevet 29. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg var slik gjennom de årene jeg studerte (akkurat ferdig). Det er faktisk helt ok å si nei å ikke bli med på ting, men slappe av der du bor. ikke stress, si nei med god samvittighet, bare forklar at du føler deg litt ferdig med party party 🙂 Anonymkode: 79ee5...a96 Jeg gikk på en smell hvor jeg takket ja til å bli med på alt siden jeg hadde tatt bachelor i en annen by og følte at jeg måtte få meg et nettverk der. Noe som resulterte at jeg gikk på kompromiss med meg selv,klarte ikke å si nei med gos samvittighet som du sier her. Tror det er mye smartere at man kjører sin greie og heller er hjemme,så kan man bli med på noen enkelte ting man syns virker gøy. På den positive siden så har jeg kun ett år igjen,og nå vet jeg litt mer hva jeg går til. Veldig glad for at eg slipper en ny runde med fadderuke opplegg, syns det er så krampe aktig og kleint hele greien,det var det når jeg var 19år og,så ingenting har endret seg der 🙈 Anonymkode: 2de4c...095
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Vil du ikke bli med på det så ikke bli med. Du bestemmer selv. Blir selv 30 og er på sisteåret i min bachelor. Jeg har ikke deltatt på noe som helst og har hatt det fint. Fadderuka var dritkjedelig så jeg så ikke noe poeng i å være med der. Jeg er ikke så sosial generelt og har null behov for festing. Utdanningen min er viktigere enn å feste, jeg studerer ikke for å være festløve. Det er mange studenter uansett alder som ikke fester. Alle er forskjellige. I min egen klasse er det kanskje bare et par små grupper på 3-4 hver (av 50+ studenter) som er skikkelig festfolk. De er 19-21. Resten er eldre og har andre ting de heller bruker tiden på. Ikke bry deg med hva andre gjør. Din studietid er DIN. Jeg har noen venner jeg er med av og til men ellers gjør jeg min egen greie. Hvorfor kan du ikke bo med kjæresten? Er studiebyen langt vekk? Har han jobb han ikke kan flytte fra? Anonymkode: ca140...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå