Gå til innhold

Får tropenatter og varmerekorder.... men alle fortsetter som før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det heter tropenetter, ikke tropenatter. Vi har hatt tropenetter siden tidenes morgen. Det er ingenting å bli hysterisk over.

Anonymkode: a6d8b...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her inne får du de mer eller mindre "engasjerte" klimamotstanderne eller de som benytter muligheten til å provosere litt. I det virkelige liv er det nok dessverre fortsatt sånn at "folk flest" innerst inne tror at dette ordner seg. Eneste som har endret seg de siste par årene er at færre tør å si det utad. 

Anonymkode: e0543...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen jeg opplever 30 grader i desember eller januar, ja da er det blitt så urovekkende sensasjonelt at da mener jeg at ALLE burde ta grep samtidig (også Kina og USA, ikke bare "Jens" og "Eva" fra "Gol"). 

Å nå 30 grader i juli er da ingen nyhet. Enn med varmerekordene fra 1960-1970-tallet som først i år blir slått? Hvordan oppstod de gamle rekordene? Pga klima og forurensning? Aldri verden. 

Nei, slutt å vær hysterisk! Dette er helt normalt!

Anonymkode: 4d3f5...580

Hva med de som sitter i land hvor slike usannsynlige ting nå har skjedd? Eller været de vanligvis har er blitt ekstremt og dødelig. Må det skje deg personlig for at du skal se det? Dessverre er nok Norge ett av de siste landene som kommer til å merke noe personlig.

Men tropenetter i juli er hysteri ja. Det er normalt.

Anonymkode: 8a178...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her inne får du de mer eller mindre "engasjerte" klimamotstanderne eller de som benytter muligheten til å provosere litt. I det virkelige liv er det nok dessverre fortsatt sånn at "folk flest" innerst inne tror at dette ordner seg. Eneste som har endret seg de siste par årene er at færre tør å si det utad. 

Anonymkode: e0543...6ee

Det kommer til å ordne seg. Med eller uten menneskeheten. :) 

Anonymkode: 8a178...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer til å ordne seg. Med eller uten menneskeheten. :) 

Anonymkode: 8a178...049

Yes, for hva betyr vel noen hundre år med ekstrem menneskelig lidelse for oss... :)

Anonymkode: e0543...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yes, for hva betyr vel noen hundre år med ekstrem menneskelig lidelse for oss... :)

Anonymkode: e0543...6ee

Det er det siste kloden bryr seg om. :) 

Anonymkode: 8a178...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker min dieselbil med god samvittighet når jeg har ærender eller skal besøke noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk for mange ikke mulig å la bilen stå. Uten bilen rekker man ikke jobben. Uten jobb ingen hus og mat. Eller man rekker ikke ungene. Rekker man ikke ungene så blir de fratatt. Hva er vitsen da? 

Det går Ann å bo sentralt, men det er ikke plass til alle der, og ikke penger nok. Kollektivtilbudet er slett ikke så fantastisk utenfor sentrum. Og ER elbil en god investering? Batteriene forurenser da masse å lage og når de er utbrukt. Om alle verdens biler skulle gått på strøm- er det nok strøm til det da? Teknologien går fort videre. Plutselig er bilen utdatert omtrent før den er nedbetalt.  

Kanskje er jeg litt negativ nå.

Men jeg syntes hvertfall om ikke annet MDG kunne gå forran med et godt eksempel selv. At DE tar taxi og fly fordi de er så viktige er hinsides. De er ikke noe viktigere enn noen annen. Svært mange gjør viktige ting. Å fly pga møter er den minst viktige grunnen av alle. Vi har Skype og annen god teknologi som muliggjør bra møter uten personlig oppmøte på samme sted. Taxi burde de virkelig holde seg for gode til. Dette signaliserer kun at biler trengs, og at MDG føler de er mer verd enn resten av oss. Respektløst. Klarer ikke de som brenner for dette klare å leve med egen politikk så kan hvertfall ikke vi. 

Anonymkode: 36a03...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du fremtiden vil se ut?, har du tro på at MDG vil redde kloden (mens de kjører diesel taxi i oslo isteden for tbanen for å spare tid.... ) eller går det i dass selv med slike noble redningsmenn ?

Uten en kraftig endring er det nok kjørt. All verdens avgifter, forbud og reguleringer som politikerne har kommet på har ikke endret noe, bare gjrot folk forbanna og lei av hele debatten om klima.

Anonymkode: 99085...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Ok med den logikken din, hvordan forklarer du at varmerekorden fra årstall som 1950 og 1970 er det som ble slått i går? 

Ble underkjent fordi de ikke oppfylte kravene til målingene. Så dette er bare tull alt sammen. Når man ikke klarer å rydde rundt en slik stasjon blir det feilmålinger så det  holder, og det ble ikke noe rekord. Og rekorden som er satt ble gjort lenge før CO2 religionen ble dannet. Litt rart? Varm luft fra Afrika kommer i bølger av og til, og har alltid gjort det. Det går ofte år mellom hver gang det skjer, og det går i sykluser. Hele mitt liv har dette skjedd, det kommer ekstremvarme en kort periode hver eneste sommer. Veldig gode sommere går det tiår mellom hver gang.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig holdninger 🤔 greit nok at det er vanskelig å se en stor endring og vanskelig å ta klimautfordringen og forsøpling på alvor når man ikke ser noe merkbart. Men er det slik at når man blir voksen ikke greier å tenke langsiktig? Hvor tror dere det blir av alt dere kaster? Alt som har blitt kastet i løpet av de seneste 40årene? Lurer dere ikke på hvor alt blir av? Hva man gjør med all den søpla? Hva som skjer med gassene som slippes ut? 

Anonymkode: 8b133...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk for mange ikke mulig å la bilen stå. Uten bilen rekker man ikke jobben. Uten jobb ingen hus og mat. Eller man rekker ikke ungene. Rekker man ikke ungene så blir de fratatt. Hva er vitsen da? 

Det går Ann å bo sentralt, men det er ikke plass til alle der, og ikke penger nok. Kollektivtilbudet er slett ikke så fantastisk utenfor sentrum. Og ER elbil en god investering? Batteriene forurenser da masse å lage og når de er utbrukt. Om alle verdens biler skulle gått på strøm- er det nok strøm til det da? Teknologien går fort videre. Plutselig er bilen utdatert omtrent før den er nedbetalt.  

Kanskje er jeg litt negativ nå.

Men jeg syntes hvertfall om ikke annet MDG kunne gå forran med et godt eksempel selv. At DE tar taxi og fly fordi de er så viktige er hinsides. De er ikke noe viktigere enn noen annen. Svært mange gjør viktige ting. Å fly pga møter er den minst viktige grunnen av alle. Vi har Skype og annen god teknologi som muliggjør bra møter uten personlig oppmøte på samme sted. Taxi burde de virkelig holde seg for gode til. Dette signaliserer kun at biler trengs, og at MDG føler de er mer verd enn resten av oss. Respektløst. Klarer ikke de som brenner for dette klare å leve med egen politikk så kan hvertfall ikke vi. 

Anonymkode: 36a03...2e6

Det går an hvis man vil det nok. Man må bare stå opp litt før. Jeg bor usentralt, men jeg reiser likevel kollektivt til jobben. Først med buss og så med tog resten av veien. Det tar meg 1 time og 20 minutter, men jeg få gjort mye på PC'n mens jeg sitter på toget. 

Anonymkode: b93c4...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke nevneverdig bekymret for klimaet, men gjør allikevel noen grep. Tror allikevel at hva vi gjør har mer effekt enn en tåre i havet. Noe av det jeg er bekymret for er havplast, plantevernmidler, brannhemmende midler, hormoner i dyr, antibiotika resistens... Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gullik skrev:

Norske kvinner får færre og færre barn hver år, så det stemmer ikke. 1,62 barn pr kvinne i 2017. Uten innvandring ville folketallet ha sunket. Flere folk betyr mer forurensning og klimautslipp uansett hvordan du snur og vender på det, så på et vis gjør vi ubevvist "noe" for klimaet.

 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/rekordlav-fruktbarhet

Så siden flere folk er dårlig for klimaet så er det viktig at vi importerer så mange som mulig så klimaet vårt lider enda mer? Skikkelig logisk det der altså. Norge overlever en generasjon med lave fødselstall.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går an hvis man vil det nok. Man må bare stå opp litt før. Jeg bor usentralt, men jeg reiser likevel kollektivt til jobben. Først med buss og så med tog resten av veien. Det tar meg 1 time og 20 minutter, men jeg få gjort mye på PC'n mens jeg sitter på toget. 

Anonymkode: b93c4...5ff

Jeg velger å kjøre. Det tar meg 20 minutter å kjøre. Med kollektivt tar det minst 1 time og 50 minutter. Det er 3 timer av dagen min jeg kan bruke på helt andre ting altså. Feks rekke å se ungene mine før de skal legge seg.

Anonymkode: bb64e...37b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, RoNo skrev:

Er ikke nevneverdig bekymret for klimaet, men gjør allikevel noen grep. Tror allikevel at hva vi gjør har mer effekt enn en tåre i havet. Noe av det jeg er bekymret for er havplast, plantevernmidler, brannhemmende midler, hormoner i dyr, antibiotika resistens... Osv osv.

Jo flere mennesker det finnes på jorden, jo mere havplast, plantevernmidler, brannhemmende midler, hormoner i dyr osv. Selv om vi aldri så mye kildersorterer og panter flasker.  Vi nærmer oss 8 milliarder (7,7) nå, i 1900 var det 1,6 milliarder. 3,7 milliarder i 2970. Eksponentiell vekst er skumle greier. Er det ikke her kreftene mht. miljøvern og klima burde legges inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Gullik skrev:

Jo flere mennesker det finnes på jorden, jo mere havplast, plantevernmidler, brannhemmende midler, hormoner i dyr osv. Selv om vi aldri så mye kildersorterer og panter flasker.  Vi nærmer oss 8 milliarder (7,7) nå, i 1900 var det 1,6 milliarder. 3,7 milliarder i 2970. Eksponentiell vekst er skumle greier. Er det ikke her kreftene mht. miljøvern og klima burde legges inn?

Jeg er faktisk enig med deg og har stusset på at det aldri blir nevnt. I går brukte vi faktisk opp års-rasjonen. Vi gjennomsnittlige nordmenn har fødselsunderskudd. Men de områdene med store befolkninger har en befolkningseksplosjon. Skremmende utvikling som kommer til å ødelegge ikke bare planeten, men jeg er redd fattigdom og sult kommer til å skape betydelige folkevandringer. I ytterste konsekvens mer terror og radikalisering, mer misnøye og fremmedfrykt, og betydelig endrede sosiale goder. Kanskje vi kommer til å se det blir som Sør-Afrika var, der de rike holder seg i sine lukkede nabolag og har det bra. Mens store andeler av befolkningen lever i utrygghet og med dårlige levekår. Tror nok ikke det skjer i min levetid, men håper at det blir politisk enighet internasjonalt. Og det tenkes langsiktig. Hva som bør gjøres har jeg ikke noe forslag på? I India viste det seg at det var lav kunnskap om seksualitet på landsbygda og når kvinner i landsbyer fikk kunnskap valgte de å få færre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Den dagen jeg opplever 30 grader i desember eller januar, ja da er det blitt så urovekkende sensasjonelt at da mener jeg at ALLE burde ta grep samtidig (også Kina og USA, ikke bare "Jens" og "Eva" fra "Gol"). 

 

Anonymkode: 4d3f5...580

Den dagen er det for sent. Vi vil allerede nå se økning i temperatur de neste årene grunnet forurensing vi allerede har gjort. klimaendringer fungerer ikke som en pc du umiddelbart kan skru av eller på. Den forurensningen som skjer i dag vil påvirke klima flere år fremover

Anonymkode: 381f4...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg velger å kjøre. Det tar meg 20 minutter å kjøre. Med kollektivt tar det minst 1 time og 50 minutter. Det er 3 timer av dagen min jeg kan bruke på helt andre ting altså. Feks rekke å se ungene mine før de skal legge seg.

Anonymkode: bb64e...37b

Og i fremtiden vil barna dine bli tvunget til å bruke den tiden på reisevei fordi dagens mennesker ikke gadd. Luksusen du bruker nå stjeler fra det gode livet barna og barnebarna vil ha i fremtiden. Våre forfedre jobbet ryggene av seg for å skape en bedre verden og fremtid for oss. Vi legger oss feite på rygg og skaper en dårligere fremtid for våre etterkommere. 

Anonymkode: 381f4...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke brydd meg mindre. Er seriøst drittlei klimapropaganda.

Anonymkode: 14d82...007

Og dette er jo hvorfor klimaendringene ikke lar seg stoppe. 

Gidder ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...