Gå til innhold

Får tropenatter og varmerekorder.... men alle fortsetter som før


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært svært skeptisk til at menneskene skal klare å slutte helt eller kraftig redusere mengden co2 utslipp, og selv med tropenetter og varmerekorder her i Nord virker ingen bry seg, alle fortsetter som før, oljen skal pumpes, biler skal kjøres, befolkningstallet skal økes (for det er jo berikende og flott), forbruket skal økes, plast skal brukes, fly skal flys, alt skal fortsette som før bare enda mer og bedre for oss mennesker

At selv ekstremvarmen ikke endrer noe i folks holdninger, er vel bevis på at det ikke er håp for å snu trenden. Resultatet blir at all olje vil brennes, all kull vil brennes, til vi går tom for disse resursene. Dette vil medføre ca 10 graders global oppvarming i snitt er estimatene

Hva som skjer så vet ingen, men mest sannsynlig vil det bryte ut masse kriger om nye landområder når mange opplever at deres gamle landområder ikke er beboelige lenger, kanksje vil mange se til Norge for å "kjøle seg ned". 

Hvordan tror du fremtiden vil se ut?, har du tro på at MDG vil redde kloden (mens de kjører diesel taxi i oslo isteden for tbanen for å spare tid.... ) eller går det i dass selv med slike noble redningsmenn ?

 

Kjør debatt (eller bil ;) ) Tut tut. Og god berikelse ;) 

Anonymkode: 4eeda...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke brydd meg mindre. Er seriøst drittlei klimapropaganda.

Anonymkode: 14d82...007

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tru på at MDG klarer å redde kloden. Jeg kommer til å kjøre dieselbil så lenge jeg kan. Det finnes ikke ett snev av lyst til å kjøpe elbil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok med den logikken din, hvordan forklarer du at varmerekorden fra årstall som 1950 og 1970 er det som ble slått i går? 

Anonymkode: 72b7f...3b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sammenlikner gjennomsnittemperaturen i juni med tidligere år, vil man finne en høyere temperatur i Norge i år enn normalt, la oss si de siste 50 årene? Jeg tviler sterkt på det..

Vær og klima er to forskjellige ting. Vi har én varm uke i løpet av denne sommeren, og det skal brukes som argument for at verden går under. Det blir like dumt de siste to vinterenes store snøfall er bevis på det motsatte.

Det blir en fordumming av debatten.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

At selv ekstremvarmen ikke endrer noe i folks holdninger

Jeg kommer nettopp fra Portugal hvor temperaturen lå på 20-25 grader. Så jeg ser ikke helt hvor denne ekstremvarmen kommer inn? Verden er større enn Nord-Europa skjønner du...

Anonymkode: 683da...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i juli.  På sommeren skal det være varmt.  Slutt å vær så jæ... hysterisk!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke brydd meg mindre. Er seriøst drittlei klimapropaganda.

Anonymkode: 14d82...007

Det er du ikke alene om.

Anonymkode: a6d8b...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingene dyrket korn på Grønland for 1000 år siden og brygget øl. Det er ikke mulig idag. Faktisk var Norge varmere den gangen.

Det som er sannsynlig er at vi var på veg inn i ny istid som har blitt avverget pga av menneskelig aktivitet.

Anonymkode: b9c3d...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

befolkningstallet skal økes (for det er jo berikende og flott),

Norske kvinner får færre og færre barn hver år, så det stemmer ikke. 1,62 barn pr kvinne i 2017. Uten innvandring ville folketallet ha sunket. Flere folk betyr mer forurensning og klimautslipp uansett hvordan du snur og vender på det, så på et vis gjør vi ubevvist "noe" for klimaet.

 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/rekordlav-fruktbarhet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager med varmerekord i en ellers nitrist og kald sommer og klimsforkjemperne roper som om dommedag er nær. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, addict skrev:

2 dager med varmerekord i en ellers nitrist og kald sommer og klimsforkjemperne roper som om dommedag er nær. 

Ja, erre mulig.  Går ikke an å ha normalt vær lengre før det blir hysteriske tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, vi klarer ikke engang ta vare på skolens mobbeoffer. Hvordan i helsikke skal vi klare å ta vare på klimaet?

 

Vi får begynne i riktig ende.

Anonymkode: 034f7...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg opplever 30 grader i desember eller januar, ja da er det blitt så urovekkende sensasjonelt at da mener jeg at ALLE burde ta grep samtidig (også Kina og USA, ikke bare "Jens" og "Eva" fra "Gol"). 

Å nå 30 grader i juli er da ingen nyhet. Enn med varmerekordene fra 1960-1970-tallet som først i år blir slått? Hvordan oppstod de gamle rekordene? Pga klima og forurensning? Aldri verden. 

Nei, slutt å vær hysterisk! Dette er helt normalt!

Anonymkode: 4d3f5...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, vi klarer ikke engang ta vare på skolens mobbeoffer. Hvordan i helsikke skal vi klare å ta vare på klimaet?

 

Vi får begynne i riktig ende.

Anonymkode: 034f7...c2d

Vi klarer heller ikke slå rekorden i speedrun i Super Mario.

Mye lik sammenligning.

Anonymkode: 579f9...00f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi klarer heller ikke slå rekorden i speedrun i Super Mario.

Mye lik sammenligning.

Anonymkode: 579f9...00f

Nei men vi greier å runne super Mario og det er det som er viktigst. Noen land vil alltid være raskere enn oss men så lenge alle greier å runne det er det det som betyr noe. 

Anonymkode: 0d296...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene i denne tråden viser at alt pent vil  få lov til å gå til helvete uten at noen bryr seg. Folk våkner ikke før de personlig rammes, for eksempel av matmangel eller at huset brenner ned på grunn av ekstremtørke. Bare de får kjøre så mye de vil og kan kjøpe billige sydenturer.

Anonymkode: b93c4...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter i det jeg. Generasjone som kommef etter oss kommer til å finne løsninger. 

Anonymkode: b26e4...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange barnslige reaksjoner på klima. Folk sim begynner å spise mer kjøtt, kjøre mer diesel og selvsagt unngå å kildesortere. Bare fordi de kan. Og fordi de tydeligvis er 5 år i hodet. 

Anonymkode: 1850c...044

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...