Gå til innhold

Kristina Andersen


Liljeb

Anbefalte innlegg

babycodex skrev (2 timer siden):

Herregud noe å kritisere dem for også da. Det kan jo tenkes at de vil prioritere tiden hans etter jobb annerledes.

Hvis det gir henne en god følelse å ha det rent og ryddig hjemme, så la henne prioritere vaskehjelp?

Det viktigste er jo egentlig at hun tar vare på helsen og at de har det bra. 

Kritiserer ikke. Kommer bare med fakta. Vi vet jo alle at KA har gravd sin egen grav for lenge siden angående det at hun er besatt av et rent og ryddig hjem (hennes egne ord på bloggen). Huset skal være polert hele tiden! Og hun gremmes over de som ikke har det rent og pent og hun kan ikke fatte og forstå hvorfor ikke folk vil ha et rent og ryddig hus. Det finnes ingen unnskyldning har hun sagt. Hun skjøt seg selv i foten der. Nå har hun innsett at hun ikke klarer å vaske huset hver dag.

Flesteparten av mine venner har ikke vaskehjelp. De har både flere barn og husdyr, alle er i full jobb. Allikavel klarer de å holde huset rent og ryddig.

Men så har jeg også venner som har vaskehjelp, men de har det fordi de rett og slett ikke gidder selv.

Endret av frostrøyk
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kefalinia skrev (På 4.5.2021 den 17.27):

KA har støtt og stadig spørsmålsrunde på IG-story. Hun svarer så og si ALDRI på private og personlige spørsmål. Hvem fader er interessert i å vite hva hun ser på på tv og hva som er hennes favoritt frokost?  Flere av mine kommentarer har ikke blitt godkjent på bloggen en gang, og de har ikke vært negative en gang, men mer informerende. Hun godkjenner kanskje EN litt kritisk og negativ, for så å få masse støtte fra hennes trofaste lesere. Den dama der irriterer meg så mye at jeg bør nesten vurdere å blokkere henne fra mine kanaler, så jeg slipper å se en blogger som bevisst prøver å vise at "mitt liv er så perfekt og jeg er så overfladisk". "Ikke et hundehår ligger på mine gulv, og jeg kommer til å ha det så ryddig når jeg får barn, fordi jeg allerede har erfaring barn som klarer å holde det ryddig." Som om det ikke er forskjell på en baby og ei jente som går på barneskolen. Blir interessant å se om hun får seg noen åpenbaringer etter hvert ja.

Til og med CBE svarer på kritikk og negative kommentarer, slik at man kan få mer forståelse.

Hun er faktisk den bloggeren/influenseren som irriterer meg også mest av alle. Og det til tross for at hun publiserer så lite at det skulle være lite å irritere seg over 🤦🏽‍♀️
Men ja det har mye med holdningen hennes å gjøre. «Alle kan ha det flawless med barn» «Det er bare prioritering» «Jobber mer enn de fleste» «Graviditet er ingen sykdom, det er jo bare å være positiv og ikke legge seg ned på sofaen å syte» Osv.., 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajaaaaaa skrev (2 timer siden):

Hun er faktisk den bloggeren/influenseren som irriterer meg også mest av alle. Og det til tross for at hun publiserer så lite at det skulle være lite å irritere seg over 🤦🏽‍♀️
Men ja det har mye med holdningen hennes å gjøre. «Alle kan ha det flawless med barn» «Det er bare prioritering» «Jobber mer enn de fleste» «Graviditet er ingen sykdom, det er jo bare å være positiv og ikke legge seg ned på sofaen å syte» Osv.., 

Eller det at hun sa tidligere i graviditeten at hun hadde sterk psyke fordi hun klarte å gjøre husarbeid selv om hun hadde bekkenløsning fordi hun presset seg til det. 🥴

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klatremusa skrev (24 minutter siden):

Eller det at hun sa tidligere i graviditeten at hun hadde sterk psyke fordi hun klarte å gjøre husarbeid selv om hun hadde bekkenløsning fordi hun presset seg til det. 🥴

Det er noe veldig FRP over den tankegangen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klatremusa skrev (2 timer siden):

Eller det at hun sa tidligere i graviditeten at hun hadde sterk psyke fordi hun klarte å gjøre husarbeid selv om hun hadde bekkenløsning fordi hun presset seg til det. 🥴

Ja sånne uttalelser syns jeg er så kvalmende rettet mot andre mennesker som tydeligvis bare er «late» i hennes øyne🙄hun er så full av fordommer mlt andre.. helt til nå hvor hun selv er blitt så plaget at hun ikke kan vaske huset hver dag selv lenger.. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke dette for å være slem på noen måte, men kanskje hun har hatt godt av å kjenne litt på en kropp som ikke fungerer som hun ønsker den skal. Det er noe jeg sliter med selv (kronisk syk med konstante smerter bl.a), og det har irritert meg at det bare er å vaske og pusle i vei, uansett! 

Vel, nå merker hun at det å ha smerter er ikke en lek. Dette er noe de fleste lærer i løpet av livet enten kortvarig i form av benbrudd eller graviditet f.eks (jeg sier kortvarig fordi det går over), mens andre har kroniske smerter som aldri gir seg. Ingen pauser i ferier eller til jul, det gjør vondt alltid. Er man heldig har man smertestillende som hjelper. Er litt overrasket over at hun ikke husker hvor mye hun klagde når hun brakk håndleddet, og tenkte at folk kanskje har slike smerter daglig. Men nei, ingen unnskyldning i det huset. Der er det bare å presse på, det viser styrke! (not)

De fleste lærer å bli litt mer ydmyke når man innser at andre mennesker faktisk kanskje går rundt og har det ganske vondt i hverdagen, og at det ikke bare er å presse på så får man gjort alt man vil. Man forstår at besteforeldre trenger å sitte litt mer, og at mor med leddgikt er sliten.

Hvis hun tror at jeg bare kan presse meg til å gjøre husarbeid og at jeg er svak psykisk når det ikke går, så tar hun feil. Jeg er ganske sterk psykisk som tåler å leve med dette, uten å ha pådratt meg depresjon (bank i bordet). Mange gjør ikke det, og det ender veldig tragisk. Jeg er ikke lat, jeg er syk. Stor forskjell. Jeg skulle gjerne holdt et strøkent hus, men kostnaden er at jeg blir liggende og hyle av smerte, og det gagner ikke mannen min akkurat.

Jeg er glad hun skjønte at det ikke går an på presse seg gjennom smerten, da blir hun bare verre. Så håper jeg hun blir frisk på magisk vis etter fødsel, og unner alle et liv uten smerte. Som sagt, jeg skriver ikke dette for å være slem, men jeg håper dette gjør henne mer ydmyk fremover, spesielt mot at alle har ulike utgangspunkt og man vet aldri hva andre sliter med.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Navani said:

Jeg sier ikke dette for å være slem på noen måte, men kanskje hun har hatt godt av å kjenne litt på en kropp som ikke fungerer som hun ønsker den skal. Det er noe jeg sliter med selv (kronisk syk med konstante smerter bl.a), og det har irritert meg at det bare er å vaske og pusle i vei, uansett! 

Vel, nå merker hun at det å ha smerter er ikke en lek. Dette er noe de fleste lærer i løpet av livet enten kortvarig i form av benbrudd eller graviditet f.eks (jeg sier kortvarig fordi det går over), mens andre har kroniske smerter som aldri gir seg. Ingen pauser i ferier eller til jul, det gjør vondt alltid. Er man heldig har man smertestillende som hjelper. Er litt overrasket over at hun ikke husker hvor mye hun klagde når hun brakk håndleddet, og tenkte at folk kanskje har slike smerter daglig. Men nei, ingen unnskyldning i det huset. Der er det bare å presse på, det viser styrke! (not)

De fleste lærer å bli litt mer ydmyke når man innser at andre mennesker faktisk kanskje går rundt og har det ganske vondt i hverdagen, og at det ikke bare er å presse på så får man gjort alt man vil. Man forstår at besteforeldre trenger å sitte litt mer, og at mor med leddgikt er sliten.

Hvis hun tror at jeg bare kan presse meg til å gjøre husarbeid og at jeg er svak psykisk når det ikke går, så tar hun feil. Jeg er ganske sterk psykisk som tåler å leve med dette, uten å ha pådratt meg depresjon (bank i bordet). Mange gjør ikke det, og det ender veldig tragisk. Jeg er ikke lat, jeg er syk. Stor forskjell. Jeg skulle gjerne holdt et strøkent hus, men kostnaden er at jeg blir liggende og hyle av smerte, og det gagner ikke mannen min akkurat.

Jeg er glad hun skjønte at det ikke går an på presse seg gjennom smerten, da blir hun bare verre. Så håper jeg hun blir frisk på magisk vis etter fødsel, og unner alle et liv uten smerte. Som sagt, jeg skriver ikke dette for å være slem, men jeg håper dette gjør henne mer ydmyk fremover, spesielt mot at alle har ulike utgangspunkt og man vet aldri hva andre sliter med.

Den her fortjener generell applaus, og trenger egentlig ikke rettes mot bare dette tilfellet, men mot veldig mange mennesker generelt. Jeg lever også med kroniske smerter, og har ofte tenkt at alle burde kanskje kjenne litt på smerter og måtte så reflektere over det å leve med det. Selv om man absolutt ikke ønsker at noen skal oppleve det man gjør selv. Men en liten oppvekker hadde kanskje økt empatinivået i samfunnet for oss som faktisk lever i årevis med dette.

Jeg ønsker deg en ok dag (sjeldent man tørr be om mer), Navani, takk for at du sa det så godt.

Jeg håper Kristina også tar godt vare på seg selv og kroppen som nå bærer barnet hennes. Hvile er så himla undervurdert i vår tid. Det er liksom gått sport og konkurranse i å sove aller minst, og å gjøre aller mest. Men kroppen trenger hvile og ro, og det er ikke en dårlig kvalitet å ikke klare alt. Vi har alle godt av og slappe ordentlig av. Puste godt, sove nok og få nok ro.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Unaturlig stille fra KA i SoMe de siste dager….

Mon tro om hun har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frostrøyk skrev (28 minutter siden):

Unaturlig stille fra KA i SoMe de siste dager….

Mon tro om hun har født?

Er da bare 4 dager siden forrige innlegg. Tar seg nok bare en velfjortent ferie som hun sier 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie1987 skrev (På 17.5.2021 den 23.39):

Er da bare 4 dager siden forrige innlegg. Tar seg nok bare en velfjortent ferie som hun sier 😅

Hun pleier og legge ut på Story hver dag, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (1 time siden):

Hun pleier og legge ut på Story hver dag, da.

Ja.. Det var det jeg også reagerte på. Greit at bloggen er så som så, men hun bruker å legge ut snapper eller story…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun ikke har kommentert bilde Ida Wulff la ut i går, hun pleier alltid det. Tenker også om det er skjedd noe om hun har født for tidlig. Håper alt går fint hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (8 timer siden):

Hun pleier og legge ut på Story hver dag, da.

Ja, sant det! Håper alt er bra med henne og at hun bare tar noen fridager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun la ut på story i dag at babyen har det fint i magen, men at hun er borte fra some pga dødsfall i nær familie. Fritt gjengitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kefalinia

Er det noen som virkelig lærer noe nytt av hennes spørsmålsrunder? Jeg synes det er de samme spørsmålene om og om igjen, men med en annen vri. Jeg ser også at kjæresten hennes nekter å godta morfars navn. Så trist for Kristina! Virker som om han er sjefen i huset ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefalinia skrev (3 timer siden):

Er det noen som virkelig lærer noe nytt av hennes spørsmålsrunder? Jeg synes det er de samme spørsmålene om og om igjen, men med en annen vri. Jeg ser også at kjæresten hennes nekter å godta morfars navn. Så trist for Kristina! Virker som om han er sjefen i huset ja. 

Er ikke hele poenget med å finne et navn, at navnet skal føles riktig for begge? Skjønner ikke hvordan det gjør han til sjefen i huset. Jeg ville heller ikke selv valgt et navn som ikke gir mannen min en skikkelig god følelse, så da er det bedre å respektere det når det ikke gjør det og finne et annet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet hvilket navn samboeren sa nei til? Er bare nysgjerrig på navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kefalinia
babycodex skrev (1 time siden):

Er ikke hele poenget med å finne et navn, at navnet skal føles riktig for begge? Skjønner ikke hvordan det gjør han til sjefen i huset. Jeg ville heller ikke selv valgt et navn som ikke gir mannen min en skikkelig god følelse, så da er det bedre å respektere det når det ikke gjør det og finne et annet. 

Det er snakk om et mellomnavn. Jeg tenker som så at det er heller han som skulle respektert henne. Han vet hvor mye navnet betyr for KA. Hun var nedfor et helt år på grunn av sin morfars død. Å ha det så mellomnavn er en fin måte å hedre morfaren på etter min mening. Det er også hennes første barn. Navnet må virkelig være ille siden han sier nei. 😬

Jeg valgte navn til barnet vårt uten å inkludere far noe særlig. Jeg bestemte meg for navnet da jeg gikk på barneskolen, så jeg sa bare til mannen min at  "barnet vårt skal hete X. Om du ikke liker det, synd for deg." Flaks at han likte det ! Men jeg visste egentlig at mannen vil like det da, så var ikke bekymret for en diskusjon slik de tydeligvis har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et navn på et barn bør man være enige om, så jeg forstår godt at den ene setter ned foten om det ikke er noe man liker selv :) Og det er helt normalt og innafor. Både fornavn, mellomnavn og etternavn. Det betyr ikke at han alltid setter foten ned eller slikt, det blir jo ren spekulasjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (41 minutter siden):

Et navn på et barn bør man være enige om, så jeg forstår godt at den ene setter ned foten om det ikke er noe man liker selv :) Og det er helt normalt og innafor. Både fornavn, mellomnavn og etternavn. Det betyr ikke at han alltid setter foten ned eller slikt, det blir jo ren spekulasjon.

Helt enig! En kan jo ha forskjellige assosiasjoner til navn som kan påvirke om du liker det eller ikke.. satt litt på spissen: jeg hadde ikke gått med på at et av mine barn fikk et mellomnavn hvis det var navnet på en som for eksempel hadde mobbet meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...