Gå til innhold

Feil på nettet - noen som har tips til hvordan fikse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er på ferie og har fått feil på nettet. Disse spanjolene et jo lite hjelpsomme, slå av og på, det bruker å fungere.... jaja, vi er jo ikke helt dust, så det har vi selvfølgelig sjekket først. 

Har i grunn konkludert med at det må være feil på linja inn til boligen. Vi finner nemlig nettverket og får tilsynelatende opp wifi-tilkobling, men det skjer nada. 

Vi hadde da det virket lys også i den jordkloden på bildet, men den er nå mørk. 

Noen som har gode forslag til hvordan få nettet opp å gå igjen? Greit for ungene å kunne slappe av litt med en film på kvelden.

B8D348C4-1BFE-480D-B24A-B62B6C7B9BB4.jpeg

Anonymkode: 8c033...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forøvrig dratt ut hele kontakten og håper at det skal hjelpe, selv om jeg tviler.

Anonymkode: 8c033...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har Wi-Fi betyr bare at boksen din klarer å sende ut Wi-Fi. Wi-Fi har egentlig ingenting med internett å gjøre.

Dersom "jordkloden" ikke lyser så har ikke boksen på bildet kontakt med modemet. Det skal være en kabel som går fra "WAN" bak på boksen, klarer du å se hvor den går? Er den bare koblet inn i en kontakt på veggen eller er det en til boks et sted?

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å skru av og på både TP-Link-boksen og boksen eller boksene den er tilkoblet? Hvis ikke det kobler seg opp da er det lite dere kan gjøre. Hvis det er fiber kan det ta noen minutter før alt er oppkoblet igjen. Prøv evt. å skru dem på i rekkefølge fra veggen med pause mellom hver slik at de får tid til å koble seg opp før den neste boksen spør om informasjon.

Anonymkode: ce255...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TMB skrev:

Det at du har Wi-Fi betyr bare at boksen din klarer å sende ut Wi-Fi. Wi-Fi har egentlig ingenting med internett å gjøre.

Dersom "jordkloden" ikke lyser så har ikke boksen på bildet kontakt med modemet. Det skal være en kabel som går fra "WAN" bak på boksen, klarer du å se hvor den går? Er den bare koblet inn i en kontakt på veggen eller er det en til boks et sted?

Er det ikke den boksen som er modemet? Boksen er koblet til en kontakt rett i veggen via en kabel. Kabelen går via et adsl-punkt på baksiden av boksen. 

Anonymkode: 8c033...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd å skru av og på både TP-Link-boksen og boksen eller boksene den er tilkoblet? Hvis ikke det kobler seg opp da er det lite dere kan gjøre. Hvis det er fiber kan det ta noen minutter før alt er oppkoblet igjen. Prøv evt. å skru dem på i rekkefølge fra veggen med pause mellom hver slik at de får tid til å koble seg opp før den neste boksen spør om informasjon.

Anonymkode: ce255...830

Det er bare en boks såvidt vi kan se. Ledningen går rett i veggen. Er ikke fiber ser det ut til. Ledningen er hvertfall koblet via adsl-punktet på baksiden. 

Har forsøkt å koble fra, resette, tatt ut strømmen hele natta etc. Hjelper ikke.

Anonymkode: 8c033...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...