Gå til innhold

Norwegian melder at håndbagasjen nå skal veies


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alt foreslått det i en annen tråd, men synes det burde vært en egen bagasjehylle til hvert sete, så fikk man ha sakene sine der og under eget sete, ingen andre steder. Så unngår man at enkelte fyller alle andres hyller. Det du ikke får stappet i egen hylle må du sende og betale avgift for.

Anonymkode: 0e2d9...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.7.2019 den 11.43, Christiane_W skrev:

Mange sitter jo også en god stund ved gate før boarding. De har god tid til å organisere sakene sine mens de sitter der, men bruker de tiden til det? Neida, først når de er ombord begynner letingen etter kryssordboka og lesebrillene til Turid, sudukoheftet til Roger og tegnesakene til lille Per... Og i det man tror at Roger har funnet alt og endelig skal sette seg så man kan passere og finne setet sitt lenger bak finner Turid ut at hun må ha tyggisen sin også. Og Per må ha hodetelefonene sine. Og det tar enda noen minutter før Roger endelig får satt seg...:bond:

Og når flyet har landet sitter de å venter til dørene åpnes,for så å begynne å ta ned tingene og organisere alt på nytt. Jizzes. Enten gjør du det nå flyet har landet og lampen for sikkerhetsbeltet er slukket,eller så får du vente til resten har gått av

Anonymkode: 50f7d...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle denne, for det er ikke bare når folk skal gå på og har for mye håndbagasje det blir trøbbel, men også når de skal av. Skulle fly hjem fra en europeisk storby siste dagen før helligdag, og dette var siste flyet som gikk hjem på over ett døgn. Det ble annonsert at vi ventet på to passasjerer, og fordi det var lenge til neste flight, ville kapteinen gjerne ha alle med. Omsider ramlet Kåre og Laila inn dørene, med hver sin koffert, sekk og ørti tax-free poser. Flyet var allerede fult, og det ble nedlagt stor innsats fra flyvertinnene for å få bagasjen deres på plass i hyller rundt om i flyet, bl.a havnet kofferten hans på rad 20ish, mens de satt på rad 8. Da flyet landet litt forsinet og folk reiste seg for å gå av, spratt Kåre opp av setet sitt og forsøke å gå bakover i flyet for å få tak i kofferten sin, samt tax-free poser i andre hyller. Da det ikke var plass til å gå forsøkte han å rope at andre måtte sende kofferten hans fremover, og da det ikke medførte respons forsøkte han å klatre (!) over setene bakover i flyet. Endte med at en flyvert måtte si på høytaleranlegget at herren på rad 8 vennligst måtte sette seg ned, så skulle han få tingene sine når de andre hadde gått av. Hele flyet hadde ventet på dem, så nå fikk de vente til de andre var gått ut. Det var en sånn skal jeg le eller gråte situasjson, flyet kunne glatt reist uten dem og så oppfører han seg så tåpelig. 

Anonymkode: 2ff8a...eef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare fortelle denne, for det er ikke bare når folk skal gå på og har for mye håndbagasje det blir trøbbel, men også når de skal av. Skulle fly hjem fra en europeisk storby siste dagen før helligdag, og dette var siste flyet som gikk hjem på over ett døgn. Det ble annonsert at vi ventet på to passasjerer, og fordi det var lenge til neste flight, ville kapteinen gjerne ha alle med. Omsider ramlet Kåre og Laila inn dørene, med hver sin koffert, sekk og ørti tax-free poser. Flyet var allerede fult, og det ble nedlagt stor innsats fra flyvertinnene for å få bagasjen deres på plass i hyller rundt om i flyet, bl.a havnet kofferten hans på rad 20ish, mens de satt på rad 8. Da flyet landet litt forsinet og folk reiste seg for å gå av, spratt Kåre opp av setet sitt og forsøke å gå bakover i flyet for å få tak i kofferten sin, samt tax-free poser i andre hyller. Da det ikke var plass til å gå forsøkte han å rope at andre måtte sende kofferten hans fremover, og da det ikke medførte respons forsøkte han å klatre (!) over setene bakover i flyet. Endte med at en flyvert måtte si på høytaleranlegget at herren på rad 8 vennligst måtte sette seg ned, så skulle han få tingene sine når de andre hadde gått av. Hele flyet hadde ventet på dem, så nå fikk de vente til de andre var gått ut. Det var en sånn skal jeg le eller gråte situasjson, flyet kunne glatt reist uten dem og så oppfører han seg så tåpelig. 

Anonymkode: 2ff8a...eef

Jeg skjønner ikke hvorfor fly venter på somlekopper. Uansett om det er lenge til neste fly. Voksne mennesker må klare å komme til riktig tid. 

Og Kåre lærte ingenting av dette, og ved neste tur må flyet vente da også. 

Anonymkode: deef2...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor mye folk drasser med seg inn på flyet. Jeg har sjelden eller aldri håndbagasje utenom vanlig veske.  Hvorfor trenger folk å drasse med seg 30-35 kg klær med seg på  en 1-2 ukers tur???   Når jeg skulle hjem fra søreuropa for noen dager siden hadde jeg med meg en liten bag ekstra hjem på flyet fordi jeg hadde shoppet litt.  Men jeg gidder da for faen ikke dra med meg halve klesskapet mitt for noen få dagers ferie når jeg likevel skal ligge halve ferien ved en strand.  Folk er gale!

Det er bare bra de begynner å veie, så kanskje folk tenker seg om før de slenger hele klesskapet i kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott, og det er ikke meg i mot. Jeg pleier selv å sjekke inn mest mulig i vanlig bagasje, og har minst mulig håndbagasje.

Jeg reagerer dog på at folk har blitt nektet/må betale ekstra når bagasjen i utgangspunktet er innenfor målene (man får den f.eks ned i en slik boks på flyplassen som viser hvor stor bagasjen er), men Norwegian finner det for godt å mene noe annet, slik som i denne saken. Jeg synes altså det er helt greit å håndheve håndbagasjereglene, gjerne strengt, men tenker også at man bør være "rimelig" og "bruke hodet". En medpassasjer opplevde noe lignende på en flyvning jeg var på en gang, men da var det flere andre ved gaten som protesterte på denne passasjerens vegne, og Norwegian valgte da å gi seg. Det er forskjell å ha med seg én cabinkoffert som skal være innenfor målene og det å ha med seg en sjiraff på 2 meter. ;) 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er supert at de veier håndbagasjen, totalvekten på flyet må være nøyaktig når de fyller drivstoff.

Håper de starter med å veie passasjerene også, det er alt for mange smellfeite og overvektige personer som reiser men samtidig blir kategorisert som normalvektige. Flyselskapene burde selge dobbeltbilletter eller kreve betaling for et ekstra sete hos personer som ikke passer i flysete med begge armlenene nede. 

Anonymkode: 7cbb0...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Vel, har skaffet meg en passe stor veske til håndbagasje etter at siste gang med Norwegian ble noe sær >_<  Vil maks bli 8kg. 

Skulle til Paris. Sjekket inn via Norwegian-appen før avreise fra Gardermoen og det gikk helt greit å få min 8kg håndbagasjekoffert med hjul inn på flyet. (Har aldri hatt noen problemer med håndbagasje før). På flyplassen i Paris tilbake igjen hadde jeg og sjekket inn via Norwegian-appen, men i skranken for innsjekket bagasje så fikk jeg vite det var «fullt på flyet for trillende håndbagasjekofferter» og måtte sende min som innsjekket bagasje O_O Min trillende håndbagasjekoffert veide 8 kg da og. Hm! I loungen ser jeg maaange med min type koffert og ved påstigning ser jeg samme skrankedame og spør igjen. Da får jeg vite at «siden du sjekket inn via appen så kan du ikke ta med deg håndbagasje på flyet» ..! Det står jo I appen at man kan ta med seg håndbagasje... Hva i @&%#$!!! var dette for noe? 😑 (Uproff oppførsel i hvert fall 😐

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...