Gå til innhold

Dere som er gravide, eller har vært nylig, når begynte dere å få ømme pupper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ti år siden jeg var gravid sist, så dette husker jeg ikke. Og jeg har ustabil syklus så jeg aner ikke når jeg har eggløsning. Siste mens var 5.juli, så jeg er på dag 21 i dag. Hadde sex hele uken etter mens var ferdig. Nå, de siste fem dagene, har jeg så ømme pupper at det er vondt å gå og ha på bh! Test var så klart negativ i dag da, men det visste jeg jo, for det er jo for tidlig. Men er det ikke litt tidlig også da å ha ømme pupper om jeg er gravid? 

Anonymkode: 9c382...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk litt ømme pupper litt i uke 11, og nå i uke 14 er de plagsomt ømme. Jeg har ikke hatt ømme pupper tidlig i mine svangerskap, men det er jo så forskjellig. 

Anonymkode: 3253d...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk litt ømme pupper litt i uke 11, og nå i uke 14 er de plagsomt ømme. Jeg har ikke hatt ømme pupper tidlig i mine svangerskap, men det er jo så forskjellig. 

Anonymkode: 3253d...fff

Jeg har jo omtrent ikke pupper, så jeg husker fra sist at de var "gigantiske" for meg å være ganske tidlig i de forrige svangerskapene, men jeg husker jo ikke hvor tidlig det kom.
Syns jo det virker for tidlig, men samtidig så har jeg ikke hatt så ømme pupper i de andre syklusene mine etter jeg tok ut p-stav. Litt ømt rundt EL, men ikke så ille som nå og ikke så lenge.

Får vel bare smøre meg med tålmodighet å ta en ny test neste uke da.

Anonymkode: 9c382...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 14 uker gravid og har hatt smått med ømme bryster ca fra uke 4. Men ikke nevneverdig mye. Å ikke i den grad de fleste snakker om. Ikke i form av at de er så vonde at jeg ikke kan bruke bh. Er den siste uken nå de er ekstra vonde. Litt ubehagelig med bh i blant men ikke noe mer enn det. De har også nylig blitt større. 

Anonymkode: 47f64...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ømme bryster og gigantiske nipler rundt uke 6. Våknet om natten hvis dynen kom borti siden det gjorde så vondt. 

Dessverre endte svangerskapet med en MA. 

Håper på ny spire, og spent på hvordan kroppen responderer hvis vi er så heldige

Anonymkode: f7394...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo, 5 dager før IKM 😊 pleier å være litt ømme før mene men var annerledes denne gangen, hver gang jeg våknet opp var de enda vondere enn når jeg la meg.. føltes ut som at jeg hadde ligget oppå de og at det var derfor det var vondt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd i to år uten hell, tok til slutt kontakt med Hausken for IVF på begynnelsen av Juli. Har veldig uregelmessig syklus. Sist mens var rundt 18 Mai. Samboeren jobber ute og kom onsdag sist uke,- vi reiste på ferie oppover Norge sist fredag, en uke siden. På lørdags kveld svidde det utrolig mye når jeg tisset. Det forsatte hele søndagen og. Ettersom jeg helst ville slippe at «urinveisinfeksjon» skulle ødelegge hele ferien, så tok vi kontakt med legevakten. Kom opp mandag, tok urinprøve og blodprøver. Var BOMBE sikker på at det var urinveisinfeksjon. (Ideen om å kunne bli gravid naturlig hadde jeg lagt fra meg helt ettersom vi har prøvd og gått på alt mulig tabl. No gikk jeg på ingen) Legen sa at det ikke hadde slått ut noen infeksjon , men jeg var GRAVID. Vi mååpte!!  vi kunne ikke tro på det. Vi for hjem å tok to clear blue tester der de viste Gravid, 2-3! Det vil si at jeg allerede merket symptomer bare noen dager etter tilfeldig lykket befrukning. (Jeg spontantaborterte for to år siden, og der merket jeg symptomer kun få dager og) Ville skrive dette her i og med at jeg har lest at mange her mener det ikke går ant å merke symptomer så tidlig. ,- men jo det gjør faktisk det på noen;) Nå i løpet av denne uken har det kommet tydligere tegn. jeg får kramper som kommer og går, humørsvinginger, og helt syyykt ømme og vonde nippler. Må på do hele tiden og jeg som aldri går på do i løpet av natten, går to ganger om natten. Foreløpig ikke kvalme elsn. Men nå er jeg ganske tidlig, så håper alt går bra.  Og til ditt spørsmål,- puppene mine begynte allerede å bli ømmme tirsdag og øket på utover uken:)

 

 

Anonymkode: e365e...d32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ømme pupper med en gang. Faktisk før positiv test. Det har vært det klareste gravidtegnet mitt i begge graviditetene. 

Anonymkode: a767d...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt ømme pupper i noen av svangerskapene, ikke dette heller..11uker. 

Anonymkode: 9bbad...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble ømme rundt en uke etter EL, og har vært ømme litt av og på siden. Er nå i uke 20, og de er fortsatt ømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ømme pupper like før mensen kommer, men har aldri hatt det i mine svangerskap.

Anonymkode: a06bb...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vanligvis ømme pupper mellom eggløsning og mens. Første graviditet ble de superømme uka før mensen skulle kommet, og holdt seg ømme fram til jeg mistet i SA uke 12. Neste graviditet var de normalt ømme både før mensen og gjennom resten (vel, er nå i uke 39 og de har begynt å verke litt igjen). Så det er veldig individuelt både kvinne til kvinne og graviditet til graviditet...

Anonymkode: 58e68...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ømme pupper hverken før ikm eller ila svangerskapet 👌

Anonymkode: 29492...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 7 nå, og har hatt ømme brystvorter siden ca. én uke etter eggløsning. Det varierer veldig da, noen dager er det direkte vondt, mens andre dager er det bare ømt om jeg klyper litt i dem. 

Anonymkode: 0491d...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker å ha ømme pupper fra eggløsning til mensen. Denne gangen ble kun brystvortene ømme, og ømheten i brystene kom først etter positiv graviditetstest, sånn ca 12 dager etter eggløsning. 

Anonymkode: c2f12...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Siden jeg ikke vet når EL er så tar jeg en test til uka. Onsdag eller torsdag tenker jeg, da er det litt over to uker siden sist jeg hadde samleie :) Fortsatt veldig ømme!

Anonymkode: 9c382...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra TS. Nå fikk jeg positiv test i dag. Tror ikke helt på det selv enda for jeg har opplevd falsk positiv to ganger nå, så skal ta ny i morgen og ev. bestille legetime.

Anonymkode: 9c382...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...