Gå til innhold

Mascara-look, men uten mascara? Jeg trenger sminketips...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tåler virkelig ikke mascara..de siste årene har jeg blitt veldig sensitiv, forsøkt sikkert 50 ulike mascaraer, men resultatet er røde og kløende øyne. Jeg har gått uten mascara i nesten et år nå, og er forsåvidt komfortabel med det i hverdagen. Men, så kommer det en festlig anledning i ny og ne... Finnes det noe jeg kan gjøre for å få fremhevede øyne slik man gjør ved bruk av mascara, uten mascara? Jeg har ikke erfaring med eyeliner og øyenskygge, generelt dårlig på å sminke meg, men føler ikke at jeg er like sensitiv ovenfor det som jeg er med mascara. 

 

Håper på noen gode tips... 😊 

Anonymkode: 09ee5...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å farge øyenvippene? Reagerer du på det? Det har jeg gjort noen ganger, og det er faktisk skikkelig deilig. Jeg har nesten gjennomsiktige øyenvipper (føles i alle fall sånn), så jeg føler meg mye mer våken med litt farge på, men jeg gidder ikke bruke mascara.

Endret av Scherbatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Idun mascara? Det har du sikkert men det er eneste jeg har tålt. Jeg bruker å farge vippene, bruke vippetang og noen ganger ørsmå mengder aloe vera gel, gjør at de holder seg bedre på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske øyevipper, farge øyevippene eller bruke kajal. Det finnes også helt sikkert maskaraer du ikke reagerer på. Hvis du googler litt eller går i en kosmetikkforetning og får hjelp, er jeg sikker at du kan finne sminke du ikke reagerer på.

Anonymkode: c764f...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blingblingtahei skrev:

Har du prøvd Idun mascara? Det har du sikkert men det er eneste jeg har tålt. Jeg bruker å farge vippene, bruke vippetang og noen ganger ørsmå mengder aloe vera gel, gjør at de holder seg bedre på plass. 

Takk for tipset om Idun, men den er testet, og negativt :( Farging har jeg forsøkt, hos flere frisører og hjemme, men reagerer på det også. Det går over etter en ukes tid, men er veldig ubehagelig. Takk for hjelpen :)

 

TS

Anonymkode: 09ee5...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Falske øyevipper, farge øyevippene eller bruke kajal. Det finnes også helt sikkert maskaraer du ikke reagerer på. Hvis du googler litt eller går i en kosmetikkforetning og får hjelp, er jeg sikker at du kan finne sminke du ikke reagerer på.

Anonymkode: c764f...eee

Får prøve meg frem med kajal. Jeg forstår det er lett å tenke jeg ikke har prøvd alt, og jeg har ikke prøvd alle mascara i verden, men har fått hjelp på parfymeri, apotek, google, kundeservice nettbutikker..... Takk for hjelpen :)

TS

Anonymkode: 09ee5...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Doggo
På 23.7.2019 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Får prøve meg frem med kajal. Jeg forstår det er lett å tenke jeg ikke har prøvd alt, og jeg har ikke prøvd alle mascara i verden, men har fått hjelp på parfymeri, apotek, google, kundeservice nettbutikker..... Takk for hjelpen :)

TS

Anonymkode: 09ee5...8b4

Nå bare tenkte jeg litt siden du sier du tåler kajal. Kan du kanskje prøve å «lage» en «mascara» med kajalen? Eks kjøpe en mascara kost, eks fra hm, slike man bruker til å børste bryna og kline litt kajal på den for å prøve å mørke vippene med det. Og så bruke vippetang på vippene for å få en fin bøy? Blir ikke det samme som mascara, men blir jo noe kanskje?

Evt til fest, tåler du vippelim og falske vipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd La Roche Posay «Respectissime»? En øyelege anbefalte denne til ei jeg kjenner. 

Anonymkode: 03376...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...