Gå til innhold

Løvenes konge?? Se eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg likte ikke løvenes konge, og kommer definivt ikke til å kaste bort tida på å se en remake.

Anonymkode: 5115c...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble så skuffet av sangstemmene deres. Huff.

Anonymkode: 86bcb...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var ekstremt realistisk laget, nesten skummelt, men mimikk og "liv" i øynene får de ikke til.. Ble litt rart det hele... 

Anonymkode: 20df2...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var for realistisk og emosjonelt utilstrekkelig. I originalen kunne man se ansiktuttrykkene og følelsene til karakterene, og det forsvinner når man skal bruke fotorealistisk animasjon.
Jeg føler også at pacingen var litt for rask, og at de burde dratt litt ut de tragiske og emosjonelle scenene.
Imo ender det hele opp i en dramafilm som ikke klarte å levere følelser i tilstrekkelig grad for meg.
Jeg føler heller ikke at filmen har sin egen identitet og sjel, fordi den er en shot-for-shot remake
hvor skaperne har prøvd å være så identisk med originalen som mulig. De tilbyr ikke noe nytt

Jeg gir filmen en 6/10. Det visuelle er ikke nokk for meg 

Endret av Lexicon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.7.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40 og er redd for å begynne å krampegråte i kinosalen :fnise: Er Mufasas død like trist som i originalen?

Anonymkode: 57426...237

Jeg gråt allerede på introen når de filmer alle dyra som samler seg for å se simba. Er 36 år 😂

 

Anonymkode: 93b96...91d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er absolutt verd pengene!!

 

Det eneste jeg syntes var et minus med filmen, er "dåpsscenene" for løveungene (begynnelsen og slutten). Bavianen burde ha vært i en annen stilling for at scenene kunne ha fått et mer storslagent preg over seg, slik som de scenene hadde fortjent. Vanskelig å beskrive, men bavianen fremstår ganske tiltaksløs med den fysiske posisjonen sin i de situasjonene. Med det ene kneet ned, og armene opp i været mens den holdt løveungene, så hadde det blitt mye mer majestetisk, som de scenene hadde fortjent. 

 

Utenom det er jeg ganske uenig i de fleste anmeldelsene. 

 

Savnet kanskje også noe mer storslått ved scenene frem til "dåpsseremoniene", man fikk mye bedre overblikk over alt dyrelivet i disse scenene på originalfilmen. 

 

Men filmen er absolutt verd å se!

Anonymkode: 590ec...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er verdt å se, jeg hater å gå på kino. Men har forhåndsbestilt blu-rayen. 

Anonymkode: f85ca...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Nei, den er ikke VERDT å se.

Anonymkode: aa4ad...3d3

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 8eb67...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 18.46, jabx skrev:

Hvorfor skal man belønne tyvene i Disney enda en gang? Husk at de stjal ideen fra noen japanere:

Hørt om "Hamlet"?

Anonymkode: 2840f...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk gåsehud når Circle of life spilles i introen, akkurat slik jeg fikk det når jeg så originalen for mange år siden. Gråt gjorde jeg også, samme som sist 😌

Skjønner ikke den dårlige kritikken egentlig.. ansiktsuttrykkene til løvene blir nevn, men det sier seg jo selv..? Animasjonen på film nr 1 er jo ganske avleggs nå så synes denne nye er mye mer storslått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 25.7.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40 og er redd for å begynne å krampegråte i kinosalen :fnise: Er Mufasas død like trist som i originalen?

Anonymkode: 57426...237

Jeg syns Mufasas død var tristere i denne versjonen, egentlig. Mulig pga den realistiske fremstillingen av dyrene. 

Anonymkode: 6f97a...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 0.48, Ariana807 skrev:

 

Mulan er også på vei: 

 

Demonstrantene i Hong Kong har oppfordret til boikott av Mulan-filmen når den kommer fordi hun som spiller i hovedrollen offentlig har gått ut støttet politiets behandling av demonstrantene. Koster ingenting å ikke se den nye Mulan-filmen når den kommer, men kan bety veldig mye for demonstrantene at de blir hørt. 

Anonymkode: 8ff11...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Næh. Same shit, new wrapping. Mulig jeg ser den dersom den kommer på TV eller en strømmetjeneste jeg allikevel abonnerer på en gang i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 25.7.2019 den 0.48, Ariana807 skrev:

Den skulle egentlig komme i mars, men er utsatt til juli pga korona. 

Får se hvordan den blir. De har både kuttet ut hele musikaldelen av filmen og Mushu(den lille dragen med stemmen til Eddie Murphy)

 

Anonymkode: 8ff11...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skulle egentlig komme i mars, men er utsatt til juli pga korona. 

Får se hvordan den blir. De har både kuttet ut hele musikaldelen av filmen og Mushu(den lille dragen med stemmen til Eddie Murphy)

 

Anonymkode: 8ff11...a5b

Ja alt er utsatt i disse dager 😕

Men uansett om mye er tatt bort, blir det nok en bra film 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett den, jeg er redd for å se remakes av filmer som jeg elsker! Kommer aldri til å se den nye Annie filmen heller, eller amerikansk Pippi (wtf..) 

Anonymkode: 0aed2...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...