Gå til innhold

Er det slik man er i speilet man ser ut for folk som ser på en?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk sier mye forskjellig 

Anonymkode: dde1b...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man ser seg seg selv speilvent i speil.

Anonymkode: a1cc9...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg står framfor speilet sammen med f.eks kjæresten min eller venninner, så blir jeg alltid litt forbausa. Mange speil har en tilhørende belysning som gjerne framhever detaljer, rynker og diverse "skavanker". Så jeg synes disse menneskene ser mye penere ut i virkeligheten (Altså ikke speilvendt og med en mer naturlig belysning) enn framfor speilet. 

Anonymkode: 07682...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Jeg har hørt at speil lyver,og at man ser 7 ganger penere ut i speil enn man egentlig gjør. Men vet ikke om det stemmer. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: dde1b...332

Hold en avis foran speilet. Ser du da at skriften er speilvendt?

Anonymkode: ed7ef...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kendall skrev:

Speil lyver. Vi ser ut som det vi gjør på bilder/kamera. 

Når man blir fotografert, så er ikke bildet speilvendt slik som man ser seg i speilet.

Anonymkode: ed7ef...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kendall skrev:

Speil lyver. Vi ser ut som det vi gjør på bilder/kamera. 

Nja. Har du ikke lagt merke til hvor forskjellig folk ser ut hvis du ser dem på et bilde før du møter dem i virkeligheten? Jeg vil si både speil og bilder lyver en del. 

Man ser annerledes ut i virkeligheten fordi da har man sine naturlige ansiktsuttrykk som bare de rundt deg kjenner. Disse har du ikke foran speilet, og i liten grad på bilder. Se deg selv i en naturlig setting på film, så kjenner du nesten ikke igjen deg selv.

Anonymkode: 2767d...1fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så vant med å se oss selv speilvendt at det noen ganger kan være rart å se seg selv på bilder. Jeg synes for eksempel alltid at jeg ser helt skeiv ut i trynet på bilder, men det er jo sånn jeg egentlig ser ut. 

Selfies du tar med snapchat-kameraet er også speilvendte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2019 den 0.02, TotalAlkoholist skrev:

Jeg har hørt at speil lyver,og at man ser 7 ganger penere ut i speil enn man egentlig gjør. Men vet ikke om det stemmer. 😋

Å nei, jeg ser jævlig ut i speil 😩

Anonymkode: a1cc9...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt nei.

Akkurat om speilvendtbiten har noe å si for totalinntrykket er jeg skeptisk til, men dlere grunner til at en ser annereldes ut i speil:

-Lyssettingen er annerledes og ofte annerledes fra speil til speil

-I et speil er man veldig statisk når man står og ser på seg selv, det blir omtrent som et bilde i forhold til en film. Det er mye med deg som påvirker hvordan en person ser på deg, kroppsspråk og holdning etc.

- Førsteinntrykk, personlighet og hukommelse. Det hender at jeg "virkelig ser" på personer jeg kjenner og oppdager at de egentlig ikke ser ut som de gjør etter hukommelsen min, det kan være detaljer som gjør dem både mer og mindre pene. Gjerne kan oppfattelsen av dem og være knyttet til personligheten, en sur person vil jeg typisk ha en mening av at er mindre pen enn en blid, selv om det ikke går på utseende direkte

-Dagsform - både den som ser på speilet og den du ser i speilet har et utseende og humør/sinnstilstand som mye sannsynlig er unikt for den dagen og som påvirker det du ser i speilet. Det samme vil gjelde "in person" når du står foran noen.

For øvrig, mye sant her

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...