Gå til innhold

Barnet må betale for å bo hjemme


telms

Anbefalte innlegg

Datteren min er ferdig på videregående nå og skal bo hjemme ett år for å jobbe. Er det ok å kreve at hun skal betale for å bo hjemme? Tenker rundt 1500kr. For diverse mat etc.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker det er helt fair.

Anonymkode: dd97c...f86

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt innafor at en voksen person skal bidra med å dekke inn for eksempel matutgifter. 

Anonymkode: 9fb74...d7d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg når jeg flyttet tilbake etter lærlingtid borte, og begynte å jobbe! Det var nok 1500 jeg betalte for hus og mat, men prøvde å kjøpe inn litt middag i blant, og egen snacks/kosemat. Men det med middagene var ikke et krav. Ikke avtal "1500+ middag i blant", for det er et veldig diffust krav😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit siden det bare er ett år. Om hun hadde bodd i ubestemt tid hadde det vært noe annet. De lærer uansett når de flytter for seg selv. 

Anonymkode: 79b3b...319

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det hun har inntekt og velger et "friår" er det helt rimelig å måtte bidra.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er greit siden det bare er ett år. Om hun hadde bodd i ubestemt tid hadde det vært noe annet. De lærer uansett når de flytter for seg selv. 

Anonymkode: 79b3b...319

Hvorfor mener du at foreldre skal betale for maten til voksne barn? 

Anonymkode: 9fb74...d7d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn, og har flere venner som måtte betale litt for seg etter at de fylte 18. Helt innafor. 

Anonymkode: 923b6...350

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 5000kr for å bo hjemme etter jeg ble myndig. Men da betalte jeg for mat, Internett, strøm, husleie og alt inkludert. Men kjøpte selvfølgelig mat og pålegg selv også. 

Syns 1500 er litt merkelig lite, det lærer henne ikke noe. Med mindre hun betaler for Internett og strøm og mat i tillegg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er innafor når hun er ferdig med skolen, ja. 

Anonymkode: 4eab9...969

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, telms skrev:

Datteren min er ferdig på videregående nå og skal bo hjemme ett år for å jobbe. Er det ok å kreve at hun skal betale for å bo hjemme? Tenker rundt 1500kr. For diverse mat etc.

Bare å si at hun må kjøpe maten sin selv 

Anonymkode: 0c81e...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 2000 i måneden for å bo hjemme etter at jeg var 18. Dette er 15 år siden, så 2000 kroner er sikkert en god del mer i dag.

Og familien vår slet på ingen måte med penger. Samlet inntekt mellom foreldrene mine var rundt 3 millioner i året. Det var vell bare et tydelig hint om at jeg måtte komme meg ut å forsørge meg selv.

Anonymkode: fcc24...d08

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Hubbie skrev:

Ikke innafor. 

Hæ, i alle dager, hvorfor ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har egen inntekt så ja. Men jeg har enda  mer sansen for at hun skal betale en mer normal husleie (5-6000) inn på en sparekonto som er øremerket bolig som "betaling" for at hun bor hjemme. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Summ skrev:

Jeg betalte 5000kr for å bo hjemme etter jeg ble myndig. Men da betalte jeg for mat, Internett, strøm, husleie og alt inkludert. Men kjøpte selvfølgelig mat og pålegg selv også. 

Syns 1500 er litt merkelig lite, det lærer henne ikke noe. Med mindre hun betaler for Internett og strøm og mat i tillegg. 

Enig. Og hvis ikke så hadde jeg jeg krevd at hun måtte spare minst 5000 i mnd. Eller 1500 i leie og 3500 til sparing. Helt innafor. 

Anonymkode: 13b11...b81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...