Gå til innhold

Tar man med alle mine, dine, våre på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere hadde levd i et såkalt moderne forhold, med mine, dine og våre barn. Hvordan ville dere gjort ferier. Si du er en mann som har et barn (over 18) med ekskone 1, to barn (16-19) med ekskone 2, og to barn med kone 3 (5-10). Ville du da tatt med deg alle barna på ferie? 

I denne saken har de yngste fire blitt tatt med på ferie hvert år, men den eldste har vært utelatt fordi den er voksen. Nå er en av de yngste barna voksen, men blir fortsatt tatt med på tur. Det ville være rart å la en av to søsken være hjemme. Det eldste «barnet» føler på urettferdighet. 

Hva er egentlig riktig her. Hvordan bør man fordele ferier når man har en familie med mange ledd? 

Anonymkode: d063c...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt med alle barna frem første takket nei og prioriterte sommeren sin med kjæresten da vi ikke betaler for partner og senere heller ønsket å feriere sammen med venner. Da har vi gitt lommepenger. 

Når barna er etablerte med partner så styrer de naturlig selv og vi inviterer ikke uten at de gir inntrykk for at de er interesserte å ha en felles tur. Vi har hatt det og da betalte vi overnattingen, og de sto for mat og shopping. 

Så har vi hatt år der ikke alle ønsker å bli med. Ikke like kult eller gøy å være med oss på tur og jeg er ikke interesser at de sitter online halve turen. Da kan de holde seg hjemme. 

Nå er det 1 stk. Igjen som er 19 år. Han bryr seg ikke om å bli med lenger. Vil heller på egne ting med venner og slik har det vært de siste årene. Han er den enste som ikke har jobbet i tillegg til skole så vi har betalt diverse for han fordi han spør og bruker sjeldent penger ellers. De andre barna var mye dyrere i drift på en vanlig måned. Alt de ville ha penger til i forhold til han.  

3 av de har fått barn og flere på vei så da kan vi selvfølgelig ikke ta alle sammen med på tur eller at de forventer at vi skal betale for overnatting så lenge det ikke er snakk om jubileum eller noe vi feirer og ønsker derfor å reise. Og det forventer de nok ikke. 

Føler akkurat dette har sklidd fint, men tilbudet har alltid stått til de som ikke har flyttet sammen med kjærsten sin så kan vel si at der satt vi grensen, men om de bodde hjemme eller alene så var vi på tilbuds siden. 

Jeg har 2 barn, han har 3 barn og 2 felles. 

Anonymkode: 67b9d...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...