Gå til innhold

Kritikk mot feminisme er ikke hat mot kvinner


Brannslangen

Anbefalte innlegg

Temmelig idiotisk at så mange feminister setter et likhetstegn mellom kritikk av feminisme og et generelt hat mot kvinner. Hvis man ikke tåler å få kritikk mot seg selv basert på den politiske gruppen man har inndelt seg i, så er det bedre å slukke alle lysene og holde seg sengeliggende.

Feminister driver hele dagen og bærer seg over menns oppførsel, men de går i fistel om de får en brøkdel imot. Husk at ingen menn har valgt sin gruppe; det har derimot kvinner som har valgt å kalle seg for feminist. Og feminister kritiserer ingen politisk gruppe av menn - de kritiserer i sterke ord bare menn som ikke har gjort en større forbrytelse enn å bli født som mann.

Endret av Brannslangen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Brannslangen skrev:

Temmelig idiotisk at så mange feminister setter et likhetstrekk mellom kritikk av feminisme som et uttrykk for et generelt hat mot kvinner. Hvis man ikke tåler å få kritikk mot seg selv basert på den politiske gruppen man har inndelt seg i, så er det bedre å slukke alle lysene og holde seg sengeliggende.

Feminister driver hele dagen og bærer seg over menns oppførsel, men de går i fistel om de får en brøkdel imot. Husk at ingen menn har valgt sin gruppe; det har derimot kvinner som har valgt å kalle seg for feminist. Og feminister kritiserer ingen politisk gruppe av menn - de kritiserer i sterke ord bare menn som ikke har gjort en større forbrytelse enn å bli født som mann.

Hva er det du kritiserer feminismen for?

Anonymkode: 35966...297

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritiserer man likestilling er det hat mot kvinner. 

Anonymkode: e5cf5...056

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Jeg syns at mange som kritiserer feminismen også kommer med de mest nedvurderende, undervurderende, stigmatiserende, fiendtlige holdningene og utsagnene mot menn også, jeg. 

Dessuten, før noen kommer og sier at "feminister bryr seg ikke om likestilling altså". I det moderne samfunnet så er likestilling ikke kun en sak om kjønn. Personlig jobber jeg mest med og engasjerer meg mest i likestilling for folk med nedsatt funksjonsevne. Ikke en eneste gang har jeg sett en antifeminist nevne NOE annet enn kjønn, eller menn. Mens jeg ofte, kjempeofte, diskuterer likestilling (i bred forstand) med folk som ikke kaller seg antifeminister. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På akkurat samme måte at det er temmelig idiotisk at mange menn setter likhetstrekk mellom å det å diskutere seksuell trakassering og mener det gjelder alle menn når ingen kvinne sier så?

Man kan jo ikke skrive at det er feil med trakassering uten at en mannebaby skal komme og si at man er hysterisk og skylder på alle menn.

De fleste kvinner er ikke feminister da de fleste kvinner er ikke gale i hodet. Men derimot så ønsker vi å få samme rettigheter og muligheter som menn og ikke bli forbigått fordi vi ikke har en pikk mellom beina.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Brannslangen said:

Temmelig idiotisk at så mange feminister setter et likhetstrekk mellom kritikk av feminisme som et uttrykk for et generelt hat mot kvinner. Hvis man ikke tåler å få kritikk mot seg selv basert på den politiske gruppen man har inndelt seg i, så er det bedre å slukke alle lysene og holde seg sengeliggende.

Feminister driver hele dagen og bærer seg over menns oppførsel, men de går i fistel om de får en brøkdel imot. Husk at ingen menn har valgt sin gruppe; det har derimot kvinner som har valgt å kalle seg for feminist. Og feminister kritiserer ingen politisk gruppe av menn - de kritiserer i sterke ord bare menn som ikke har gjort en større forbrytelse enn å bli født som mann.

Det er tøys!

Anonymkode: 67559...5f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror

Hadde det vært opp til feministene hadde menn sittet i konsentrasjonsleirer. Heldigvis så har menn makten og så lenge vi har makten er vi trygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull og si at antifeminisme ikke er kvinnehat. Istedenfor å henge her på KG for å kritisere feminismen så kan du vel fokusere på eget liv. Ta deg en joggetur

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Meezspisen said:

Hvorfor ikke bare holde kjeft om det temaet slik som de fleste oppegående menn gjør? 

De holder ikke kjeft pga de ikke har en mening om temaet, men for å ikke bli utstøtt av samfunnet :fnise:

Anonymkode: 6fc4b...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne selv, men innrømmer gjerne at jeg blir litt oppgitt av feminister som må gjøre en sak ut av det at de er feminister. Det kan fort bli litt mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kågebruker said:

Det er bare tull og si at antifeminisme ikke er kvinnehat. Istedenfor å henge her på KG for å kritisere feminismen så kan du vel fokusere på eget liv. Ta deg en joggetur

Feminisme er en ideologi. Jeg har ikke noe problem med å hate en ideologi. Jeg hater ikke en eneste kvinne. Ta på joggeskoene nå. 

Anonymkode: 9ba46...499

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva ER kritikken din mot feminisme?? 

Skjønner ikke hvorfor noen menn tror at vi hater dem osv. Det er jo bare tull! Jeg blir skeptisk til menn som ser på kvinner som en trussel, og som tror feminister er sinte hekser som ikke vil menn godt. Det er jo ikke sånn selv om NOEN er aggressive. Vi er ikke like alle sammen da, men dere må skjønne historien bak ting! Kvinner har vært undertrykt gjennom historien, og det er ikke ok! Og jeg vil ikke at det skal være sånn. Det er alt.

Bortsett fra noen som misforstår fullstendig, så er norske menn en bra greie. Mye bedre enn i mange andre land, selv om jeg tror svenskene ligger litt foran 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist, og har ingen problemer med å verken være dypt uenig med og kritisere feminister, noe tankegods som forbindes med feminisme, eller enkelte feministiske organisasjoner. Mange jeg kjenner deler meningene mine på generell basis, men identifiserer seg ikke som feminist. Det er personlig og helt ok, men det jeg begynner å bli lei av, er at folk på død og liv skal gjøre et nummer ut av at de ikke er feminister, fordi at de er jo crazy. Igjen, ok å ikke være det, jeg bryr meg ikke hva folk kaller seg, men ofte er begrunnelsen helt borti natta og representerer ikke den jevne feminist. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Storebror skrev:

Hadde det vært opp til feministene hadde menn sittet i konsentrasjonsleirer. Heldigvis så har menn makten og så lenge vi har makten er vi trygge. 

Pass på nå. Husk på at det er nettopp det at menn har all makt feministene gjerne bruker mot menn. Men jeg forstår dem litt da for det mange skriver det samme som deg før deretter å snu kappen etter vinden og mene at menn ikke har noe makt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, kvinnehat er for eksempel å lage evinnelig mange tråder der det hevdes at kvinner er mindre intelligent enn menn blant annet, slik som en del brukere her inne gjør. 

I stedet for å kritisere feminisme, kan du ikke selv bruke energi på å jobbe for det du selv tror på da, for eksempel om du mener gutter ikke bør bli omskjært?

Anonymkode: da1da...42d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SunnivaOslo said:

Men derimot så ønsker vi å få samme rettigheter og muligheter som menn og ikke bli forbigått fordi vi ikke har en pikk mellom beina

Og det er det få, om noen, menn som er imot.

Det mange menn har noe imot, dog, er at feminister virker å jobbe for at kvinner skal få spesialrettigheter og privilegier menn ikke får ta del i.

Endret av Brannslangen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SunnivaOslo said:

Men derimot så ønsker vi å få samme rettigheter og muligheter som menn og ikke bli forbigått fordi vi ikke har en pikk mellom beina.

Jeg kan gi deg pikk mellom beina dine hvis det hjelper på noen måte.

Unnskyld 🥺 Klarte ikke la være. 

Anonymkode: 07cf1...d40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Brannslangen said:

Og det er det få, om noen, menn som er imot.

Det mange menn har noe imot, dog, er at feminister virker å jobbe for at kvinner skal få spesialrettigheter og privilegier menn ikke får ta del i.

Hæ? Hva skulle det liksom være, tenker du?

Anonymkode: 67559...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...